فیات 124 اسپایدر با تیونینگ اَبارت رونمایی شد

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
اَبارت (Abarth) شرکت مطرح تیونینگ ایتالیایی است که تحت مالکیت گروه فیات-کرایسلر فعالیت می‌کند. این شرکت در جدید‌ترین پروژه‌ی خود به سراغ مدل زیبای فیات 124 رفته است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر بهترین گزینه‌ی موجود در کلاس خودرو‌های روباز و اسپرت قیمت متوسط را مزدا MX-5 میاتا می‌دانستید، وقت آن رسیده که تغییر نگرش بدهید. فیات 124 به خودی خود، محصولی بسیار زیبا و فوق‌العاده است؛ حال به لطف ابارت، روح اسپرت جدیدی در این خودرو دمیده شده و جذابیت رانندگی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

ابارت در قدم نخست توان پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری 124 را از ۱۶۰ به ۱۷۰ اسب بخار ارتقاء داده است. جعبه‌دنده‌ی خودکار یا دستی این خودرو تفاوتی با نمونه‌ی استاندارد فیات 124 ندارد. اما نقطه‌ی قوت اصلی ابارت 124 اسپایدر، ترمز‌های قدرتمند برمبو، دمپر‌های حرفه‌ای بیل‌استین و سیستم اگزوز رکورد مونزا است.

ابارت 124 از سیستم فرمان الکتریکی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی بهره می‌برد که به لطف دکمه‌ی اسپرت، با تغییر رفتار خود آماده‌ی عملکرد ایده‌آل برای پیست‌ها می‌شود. خودروی جدید ابارت قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۶.۸ ثانیه است و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

ابارت 124 اسپایدر

ابارت 124 در بخش ظاهری نیز بهینه‌سازی‌های زیادی را تجربه کرده است. کیت بدنه‌ی آیرودینامیکی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچ و کاپوت به رنگ مشکی مات از چشم‌گیرترین تغییرات این خودرو در بخش بدنه‌ی آن است. در بخش کابین نیز به لطف غربیلک فرمان کوچک‌تر، دسته‌ی دنده‌ی کوتاه‌تر و پدال‌های آلومینیومی، حال و هوای خودرو‌های اسپرت را حس خواهید کرد. 

اگر تغییرات مذکور توجه شما را جلب نکرده‌اند، بد نیست با نسخه‌ی مخصوص رالی ابارت 124 نیز آشنا شوید که مطابق با قوانین مسابقات رالی طراحی شده است. ابارت قصد دارد با این خودرو به دوران باشکوه گذشته در مسابقات رالی باز گردد. ابارت 124 رالی به پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با توان قابل توجه ۳۰۰ اسب بخار مجهز شده است تا حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن داشته باشد. در‌های ثابت، رول کیج و لیست بلندبالایی از امکانات لازم برای مسابقات رالی، از دیگر تغییرات این خودرو به شمار می‌روند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی رسمی ابارت 124 را مشاهده کنید.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با ابارت 124 اسپایدر چیست؟

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات