بی ام و i8 با رنگ قرمز سفارشی معرفی شد

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
بی ام و با توجه به فروش بسیار خوب آی 8 تصمیم گرفته است که نسخه‌ی سفارشی از این خودروی زیبای خود را نیز روانه‌ی بازار کند. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

بی ام و موفق به فروش ۵۴۵۶ دستگاه خودروی اسپورت هیبریدی شده است و مدعی است این رقم از مجموع فروش خودروهای اسپورت هیبریدی بازار بیشتر است. البته این دسته از خودروها بسیار محدود بوده و شامل خودروهایی مانند لافراری، مک‌لارن پی ۱ و پورشه ۹۱۸ اسپایدر می‌شود.

پیش‌تر انواع i8 تنها در رنگ سورمه‌ای به بازار عرضه می‌شدند. نسخه‌ی قرمز رنگ آی ۸ در واقع اولین نسخه از سری نسخه‌های سفارشی‌سازی شده بی‌ام‌و است که این شرکت با ارائه‌ی آن‌ها قصد به نمایش گذاشتن قدرت سفارشی‌سازی خودروهای خود را دارد. از موارد سفارشی‌سازی شده می‌توان به رنگ قرمز، رینگ‌های به رنگ خاکستری و بخش‌های مختلف بدنه از جنس فیبر کربن و سرامیک اشاره کرد.

البته در موتور این خودرو تغییر ایجاد نشده و شاهد موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر برای به حرکت درآوردن اکسل عقب و موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن جلوی ماشین هستیم. حداکثر نیروی موتور ۳۶۲ اسب بخار است که برای رساندن سرعت خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به ۴.۴ ثانیه دارد. حداکثر سرعت آی ۸ هم ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

ساخت این خودرو از جولای سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

BMW i8
BMW i8

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات