بی‌ام‌دبلیو درصدد استفاده از OLED در چراغ‌های پشتی خودروهای خود است

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌دبلیو خودرویی خاص و محبوب جوانان است. این خودروساز باواریایی ویژگی‌های خاصی دارد که شناخته‌ شده‌ترین این ویژگی‌ها چراغ‌های حلقوی جلوی به‌همراه جلوپنجره‌ی کلیوی شکل آن است که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند. اما این کمپانی در خوردهای آتی برای چراغ‌های عقب نیز فناوری خاصی به کار خواهد گرفت که آن را از سایر رقبا متمایز خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی فناوری چراغ‌های جدید این کمپانی بپردازیم.
تبلیغات

چراغ‌های عقب خودروهای به کار رفته در خودروهای امروزی علی‌رغم داشتن اشکال مختلف در برخی از ویژگی‌های مشترک هستند. این چراغ‌ها بسیار بزرگ بوده، انرژی بالایی مصرف کرده و برای توانایی دیده شدن از جهات مختلف نباز به طراحی خاصی دارند تا نور در جهات مختلفی منعکس شود. گویا متخصصان بی‌ام‌دبلیو محدودیت موجود در این نوع طراحی را برنتافته و درصدد بکارگیری فناوری جدیدی هستند که مبتنی بر تکنولوژی نور طبیعی با استفاده از OLEDها است. نوارهای بسیار باریک و روشن توسعه داده شده توسط بی‌ام‌دبلیو قادرند تا علاوه بر استفاده در چراغ‌های پشتی، در تزئینات داخلی خودرو نیز به کار گرفته شوند. این چراغ‌ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. با استفاده از این فناوری میتوان چراغ‌ها را در هر شکل و حالتی توسعه داد و محدودیتی برای مشاهده و شدت روشنایی آن در حالات مختلف وجود ندارد.

کمپانی آلمانی پیش‌بینی کرده است که در سه سال آتی این فناوری را بصورت تجاری در محصولات خود به کار گیرد. این خودروساز درابتدا تمامی ساختار چراغ‌ها را با استفاده از OLEDها تعویض نخواهد کرد، چراکه OLEDها قادر به تولید روشنایی به میزان مورد نیاز برای حالت ترمزگیری و چراغ‌‌های راهنما نیستند. فناوری نور طبیعی تولیدی از OLEDها با فناوری ال‌ای‌دی‌های کنونی و فناوری نور لیزر بی‌ام‌دلیو ترکیب خواهد شد. مطمئنا در سال‌های آتی شاهداستفاده از این فناوری در خودروها خواهیم بود که محدودیت طراحی چراغ‌های پشتی خوردوها را حل خواهد کرد.

لینک‌دانلود‌ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات