اپل در سال ۲۰۲۰ طرح‌های اولیه وسایل نقلیه خودران را به تأمین‌کنندگان ژاپنی نشان داده است

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۰ با یکی از تأمین‌کنندگان قطعات ژاپنی به‌منظور پیشبرد ساخت وسایل نقلیه‌ی خودران دیدار کرده و به آن شماتیک‌هایی از طرح اولیه‌ی اپل کار نشان داده است.
تبلیغات

تاکنون، اپل از تأیید ساخت خودرو خودران امنتاع ورزیده است؛ اما شایعه‌ها و گزارش‌های مربوط به خودرو اپل با ادعاهای نزدیک‌شدن به تولید نهایی این محصول در حال افزایش است. البته به‌نظر می‌رسد که نباید تا پیش از سال ۲۰۲۵ عرضه‌ی خودرو موردانتظار اپل را شاهد باشیم. بااین‌حال، اکنون ادعا می‌شود که اپل از دو سال پیش در حال برنامه‌ریزی پیشبرد بخشی از فرایند ساخت و توسعه‌ی خودرو خودران مستقل خود است.

طبق گزارشی از Nikkei Asia، ظاهراً در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، مردی با ادعای سِمَت مدیر بخش قطعات اپل، از دفتر تأمین‌کننده‌ی خودرو ژاپنی Sanden's Texas بازدید کرده است. گفته می‌شود این شخص از سران سَندن در زمینه‌ی اجزای استفاده‌شده در وسیله‌ی نقلیه‌ای شاخص کمک خواسته و شماتیک‌هایی از نمونه‌ی اولیه خودرو برقی به آن‌ها نشان داده است. درنهایت، این دو شرکت وارد مذاکره شده‌اند.

در این گزارش، آمده است که با وجود توافق اپل با تأمین‌کننده‌ی یادشده، دنیاگیری کووید۱۹ ضربه‌ی سختی به سَندن زد و با‌‌توجه‌به بدهی‌های سنگین و پرداخت آن‌ها، فرصت همکاری با اپل را از دست داد.

به‌طورکلی، تاکنون اغلب گزارش‌ها از ناکامی اهالی کوپرتینو در مذاکره با خودروسازان سرشناس برای برون‌سپاری اپل کار حکایت کرده‌اند. گمان می‌رود پروژه‌ی مذکور بر توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودرو خودران متمرکز باشد؛ البته تقریباً تأیید شده است که غول دنیای فناوری برای عملیاتی‌کردن این خودرو و عرضه‌ی آن در بازار مصرفی، به بازوی تولیدی یکی از خودروسازان یا شرکت‌های مونتاژکننده نیاز خواهد داشت.

اپل برای مقطعی مذاکره با شرکت کانادایی مگنا اینترنشنال را نیز آغاز کرد؛ اما با‌توجه‌به مشخص‌نبودن هدف اپل، این مذاکرات بی‌نتیجه ماند. شرکت یادشده بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات خودرو در آمریکای‌شمالی و ‌مهم‌ترین تأمین‌کننده‌ی قطعات موردنیاز جنرال موتورز و فورد و کرایسلر است. اصلی‌ترین مشتریان مگنا در جهان شرکت‌های فولکس‌واگن و بی‌ام‌و و تویوتا به‌حساب می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات