نسل جدید هاوال H6 با پیشرانه هیبرید برای رقابت با تویوتا راو4 معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول هاوال، نسخه‌ای ارتقاءیافته از H6 است که با استقبال در بازار خارج چین مواجه شده. این شاسی‌بلند مدرن به‌زودی با تحول در فناوری‌های کابین و تغییر چهره‌، همراه فناوری هیبرید عرضه خواهد شد.
تبلیغات

هاوال، یکی از برندهای خودروساز درجه‌یک در صنعت چین محسوب می‌شود. امروزه شرکت‌هایی مثل گریت وال (مالک هاوال)، چری، جیلی، سایک موتورز و ام‌جی، محصولاتی نزدیک به استاندارد جهانی عرضه می‌کنند و فروش بسیار خوبی در کشورهای خارج چین دارند. هاوال، از معدود خودروسازان چینی است که خطوط تولید اختصاصی در تایلند و استرالیا نیز دارد.

هاوال H6 یکی از موفق‌ترین تولیدات شرکت سازنده در سال‌های اخیر بوده است. نسل دوم این خودرو سال ۲۰۱۷ عرضه شد و در کلاس شاسی‌بلندهای چینی، مورد تحسین قرار گرفت. نسل سوم هاوال H6 از سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود و موفقیت تجاری مدل‌های قبلی را ادامه داده است. این محصول با ابعادی مشابه تویوتا راو4، برای سال ۲۰۲۲ تغییر چهره خواهد داد و امکانات مدرن فراهم خواهد کرد.

مدل فعلی هاوال، پیشرانه‌های متنوعی دارد. نسخه‌ی اصلی دارای موتور ۱٫۵ لیتر توربوشارژ است؛ اما نمونه‌ی گران‌تر با پیشرانه‌ی دو لیتر توربو هم تولید می‌شود تا قدرت‌های ۱۷۰ و ۲۲۴ اسب بخار برای خریدار قابل انتخاب باشند.

HAVAL H6 Hybrid نمای پشت هاوال اچ6 هیبرید

هاوال H6 هیبرید، محصولی جدید در سبد شرکت سازنده محسوب می‌شود که به دلیل استفاده از فناوری‌های مدرن، اهمیت دارد. این کراس‌اور از ترکیب پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتر توربوشارژ با موتور برقی ۱۷۴ اسب بخار، مجموع قدرت ۲۴۰ اسب بخار همراه گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. هاوال H6 هیبرید مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته دبل کلاچ و باتری‌های ۱٫۶ کیلووات ساعتی است. شرکت سازنده به‌زودی مدل پلاگین هیبرید همراه باتری ۴۵ کیلووات ساعتی را نیز تولید انبوه خواهد کرد.

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی هاوال H6 هیبرید منتشر نشده است. بنا بر پیش‌بینی‌های کارشناسی و مقایسه این خودرو با نمونه‌های مشابه ساخت چین، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت H6 هیبرید، حدود ۷٫۵ ثانیه خواهد بود و میانگین مصرف بنزین ۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت.

HAVAL H6 Hybrid نمای داشبورد هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نمای پشت هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نمای داخلی هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نمای داشبورد هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نمای فرمان هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نمایشگر روی شیشه هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نترکیب داشبورد هاوال اچ6 هیبرید
HAVAL H6 Hybrid نمای کنسول هاوال اچ6 هیبرید

از نظر امکانات، H6 هیبرید مشابه کامل‌ترین نمونه در سال ۲۰۲۱ است؛ با این تفاوت‌ که تغییراتی چش‌گیر برای ظاهر بیرونی و درونی فراهم می‌کند. نمای چراغ‌ها و جلوپنجره، کاملا مدرن جلوه می‌کند و حالتی شبیه به شاسی‌بلندهای پژو دارد. در فضای داخلی هم دو نمایشگر ایستاده به‌عنوان پنل پشت فرمان و رابط سیستم سرگرمی وجود دارند که بسیار متفاوت از نمونه‌های رایج در خودروهای چینی به نظر می‌رسند.

قیمت مدل‌ استاندارد هاوال H6 با پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتر توربو (غیر هیبریدی) حدود ۱۷ هزار دلار است. این خودرو همراه پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربو و امکانات کامل، ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، H6 هیبرید مخصوص صادرات، آستانه قیمت ۲۳ هزار دلار دارد؛ درحالی‌که مدل دودیفرانسیل با آپشن‌های اضافه به قیمت ۲۹ هزار دلار فروخته خواهد شد. در بازار جهانی، تویوتا راو4 هیبرید تک دیفرانسیل، ۲۵ تا ۲۶ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات