درخواست تسلا از دولت آمریکا برای افزایش جریمه‌های مصرف سوخت خودروهای بنزینی

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی تسلا / Tesla قرمز رنگ
تسلا از دولت آمریکا و دستگاه قضایی این کشور درخواست کرد تا جریمه‌های مصرف سوخت خودروهای بنزینی را افزایش بدهند که این امر باعث افزایش قیمت اعتبارات آلایندگی می‌شود و سود زیادی برای تسلا خواهد داشت.
تبلیغات

تسلا بر دولت جو بایدن و دادگاه تجدید نظر ایالات متحده فشار می‌آورد تا به‌سرعت برای افزایش مجازات‌های مدنی خودروسازانی که به الزامات مصرف سوخت پایبند نیستند، اقدام کند.

به گزارش اتوبلاگ، خودروساز برقی تسلا اعتبارات خود را به سایر خودروسازان می‌فروشد تا به آن‌ها کمک کند الزامات قانونی مربوط به آلایندگی خودروها را برآورده کنند و می‌گوید این اعتبارات به دلیل تغییر قوانین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، ارزش کمتری دارد. تسلا به این اعتبارات متکی است و اولین سود سالانه خود را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد؛ اما بدون ۱٫۳ میلیارد دلار اعتبار، اکنون زیان‌دهی می‌کند.

بر اساس سندی که هفته‌ی گذشته توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (NHTSA) ارائه شد، مسئولان تسلا عملاً در ۳۰ آگوست با مقامات این آژانس ملاقات کردند. در ۱۸ آگوست، NHTSA با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که می‌تواند جریمه‌های بیشتری برای مدل‌های قدیمی خودروسازانی که از الزامات بهره‌وری سوخت پیروی نمی‌کنند، وضع کند؛ اما ابتدا ملاحظات و نظرات عموم مردم را در نظر خواهد گرفت.

خودروسازان هشدار داده‌اند که جریمه‌های فزاینده دولتی به دلیل رعایت نشدن قوانین و همچنین افزایش قیمت اعتبارات مورد استفاده برای رعایت قوانین، می‌تواند سالانه حداقل ۱ میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه داشته باشد. دولت ترامپ در روزهای پایانی خود در ماه ژانویه، مقررات سال ۲۰۱۶ را به تعویق انداخت که جریمه‌های خودروسازان را در صورت رعایت نشدن الزامات مصرف ​​سوخت متوسط شرکت (CAFE) بیش از دو برابر می‌کرد.

در بیانیه‌ی دولت آمده که تسلا به NHTSA پیشنهاد کرده است تا طرح دولت دونالد ترامپ را فوراً کنار بگذارد و می‌گوید: «این امر باعث ایجاد عدم اطمینان مستمر در سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات در سراسر صنعت خودروسازی می‌شود و تا زمانی که مشکل حل نشود، هرگونه تأخیر آثار زیان‌باری بر بازار اعتبار خواهد داشت.» تسلا معتقد است «هرگونه تأخیر همچنان آثار مخربی بر بازار اعتبار خواهد داشت.»

تسلا در ۲۷ اگوست بار دیگر به‌طور جداگانه از دادگاه تجدید نظر ایالات متحده درخواست کرد تا جریمه‌های بیشتر را به‌سرعت بازگرداند. دادگاه درخواست تسلا را در ماه آوریل برای اقدام فوری تا بررسی NHTSA رد کرد. تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

عدم قطعیتی که با سرعت ضعیف قانون‌گذاری NHTSA تداوم پیدا می‌‌کند، به احتمال زیاد دعاوی قضایی را یک دور دیگر افزایش می‌دهد.

گروهی از نمایندگان خودروسازان بزرگ از جمله جنرال موتورز، تویوتا موتور، فورد موتور و فولکس‌واگن، از دادگاه خواستند درخواست تسلا را رد کند. نماینده‌ی این گروه در دادگاه اعلام کرد:

اینکه تسلا ممکن است از اعتبارات CAFE بیشتری داشته باشد و بخواهد از آن بهره‌مند شود، دلیلی برای قطع روند اداری جاری نیست.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، جریمه‌های بیشتر (در صورت رعایت نکردن الزامات مصرف سوخت) در خودروهای تولیدی مدل سال ۲۰۱۹ اعمال می‌شد؛ اما ترامپ تاریخ اجرا را به مدل سال ۲۰۲۲ تغییر داد. NHTSA در حال بررسی احیای دستور قانونی مربوط به دولت اوباما است.

جریمه‌های CAFE سال قبل که هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته‌اند، می‌تواند صدها میلیون دلار برای فیات کرایسلر و استلانتیس هزینه داشته باشد؛ درحالی‌که ارزش اعتبارات فروخته‌شده توسط تسلا را افزایش می‌دهد.

استلانتیس اعلام کرد در ماه اگوست هزینه‌های مربوط به جریمه‌های احتمالی بیشتر CAFE می‌تواند حدود ۵۲۱ میلیون یورو (۶۰۹ میلیون دلار) باشد. فیات کرایسلر به دلیل برآورده نکردن الزامات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات