جیپ کامپس ۲۰۲۲ با امکانات ایمنی و تغییرات ظاهری معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
شاسی‌بلند جیپ کامپس ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودرو شیکاگو به نمایش درآمد و قرار است تا پاییز امسال در پنج تیپ مجهز به تغییرات ظاهری و مجموعه‌ای از امکانات ایمنی و فناوری به فروش برسد.
تبلیغات

اگر جیپ کامپس جدید برای سال ۲۰۲۲ خیلی آشنا به نظر می‌رسد، دقیقا همین‌طور است و از نظر فنی، تغییرات زیادی نسبت به گذشته ندارد. به گزارش موتوروان، شاسی‌بلند کامپکت و به‌‌روزشده جیپ اولین بار  نوامبر سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین رونمایی شد. در آن زمان فقط چند تصویر که نمای بیرونی و داخلی را نشان می‌داد، منتشر شد؛ اما اکنون خودروساز کهنه‌کار، کامپس جدید را در نمایشگاه خودرو ۲۰۲۱ شیکاگو برای مخاطبان آمریکایی به نمایش گذاشته است.

شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV در نمایشگاه خودرو شیکاگو

تفاوت‌های زیادی بین کامپس فعلی و جدید در ظاهر بیرونی نخواهید دید. این مدل کاملاً یک فیس‌لیفت جزئی است که عمدتا روی تغییرات در قسمت جلو و عقب متمرکز می‌شود. چراغ‌های جدید LED در جلو قرار دارند؛ درحالی‌که چراغ‌‌های عقب برای برخی از تیپ‌ها کمی بازطراحی شده‌اند و آپشن‌های LED دریافت می‌کنند. هنوز پیشرانه ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر را در زیر کاپوت مشاهده خواهید کرد که ۱۷۷ اسب بخار قدرت (۱۳۲ کیلووات) و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته در مدل‌های دو چرخ محرک یا جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته برای مدل‌های چهار چرخ محرک صورت می‌گیرد.

البته به‌روزرسانی بزرگی برای سال ۲۰۲۲ در داخل کابین وجود دارد که واقعاً قابل توجه است. نمای گلخانه (شامل شیشه جلو، پنجره‌های جانبی و عقب) کاملاً جدیدی از جلو به سمت صندلی‌ها وجود دارد و از ظاهری جذاب‌تر با جلوداشبورد دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی بهره میِ‌برد. در مرکز داشبورد نمایشگر لمسی ۸٫۴ اینچی یا ۱۰٫۱ اختیاری قرار دارد تا کلیه نیازهای سرگرمی و اطلاعاتی مشتریان را مدیریت کند. غربیلک فرمان جدید چندمنظوره همراه با کنترل‌های کاربردی نیز به چشم می‌خورد. صندلی‌های عقب گرم‌شونده و مجهز به تهویه در برخی از مدل‌‌ها وجود دارد و جیپ حتی جالیوانی‌ها را نیز با تغییراتی روبه‌رو کرده است. این قطعاً تجربه‌ی لوکسی در مقایسه با کامپس قبلی خواهد بود.

جیپ کامپس ۲۰۲۲ با بهبود فناوری و به‌ویژه سیستم‌های ایمنی دستیار راننده همراه شده است. کامپس ۲۰۲۲ بیش از ۷۵ ویژگی مربوط به امنیت و ایمنی دارد که به گفته‌ی مسئولان جیپ، بیش از هر خودروی دیگری در این کلاس است. هشدار برخورد با ترمز خودکار، دستیار حفظ مسیر، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه، مدیریت فعال خط حرکت، نظارت بر نقاط کور دید راننده و هشدار عبور وسایل نقلیه در عقب خودرو در کل تیپ‌های جیپ کامپس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. جیپ همچنین سیستم کمکی نیمه‌خودران به نام «Highway Assist» در دسترس مشتریان قرار داده است که امکان رانندگی خودران (تحت این شرایط که دست روی فرمان و چشم راننده به جاده باشد) فراهم می‌کند.

تیپ‌های کامپس برای سال ۲۰۲۲ شامل لیمیتد، لتیتود، اسپرت و تریل‌هاوک می‌شود و تیپ جدید Latitude LUX نیز وجود دارد که برخی تجهیزات لوکس اضافه را برای مشتریان ارائه می‌دهد. جدیدترین سیستم Uconnect 5، ویژگی‌ها و امکانات فراوانی به کامپس وارد کرده است که از جمله آن‌‌ها می‌توان به قابلیت اتصال الکسا و به‌روزرسانی‌های بی‌سیم اشاره کرد. اپل کارپلی و اندروید اتو جزو گزینه‌های استاندارد هستند و این سیستم می‌تواند برای پنج پروفایل خاص برنامه‌ریزی شود تا همه چیز از تنظیمات موسیقی گرفته تا تنظیمات کنترل آب‌وهوا را به خاطر بسپارد.

کابین و داشبورد شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV

جیپ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت شاسی‌بلند کامپس در اختیار قرار نداده است؛ اما این جزئیات تا پاییز که مدل‌های ۲۰۲۲ به فروش می‌رسند، مشخص خواهد شد.

شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV در نمایشگاه خودرو شیکاگو
غربیلک فرمان شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
کابین و داشبورد شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
جلوپنجره شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
صندلی های جلو و عقب شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
نمای جلو شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV در بیرون شهر
نمای داخلی شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
نمای بالا شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
نمای سه چهارم عقب شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV
نمای جلو شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV در جنگل
نمای سه چهارم شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV در جنگل
نمای جلو شاسی بلند جیپ کامپس 2022 / 2022 Jeep Compass SUV در خیابان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات