آئودی R8 V10 و مرسدس AMG GT63 S تیونینگ ویلزاندمور معرفی شدند

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تیونر آلمانی ویلزاندمور نسخه‌های تقویت‌شده‌ی آئودی R8 V10 را با قدرت ۱۰۵۰ اسب ‌بخار و مرسدس AMG GT63 S را با بیشینه قدرت ۸۱۰ اسب ‌بخار برای مشتریان معرفی کرد.
تبلیغات

پیشرانه‌ی V10 و پردور آئودی بدون شک یکی از قدرتمندترین نمونه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود که آن را به گزینه‌ای اسپرت و بسیار مناسب برای استفاده روزمره تبدیل می‌کند. به گزارش Automobilesreview، مدل چهار چرخ محرک نوع 4S آئودی R8 V10 هم‌اکنون از پیشرانه با قدرت ۶۲۰ اسب ‌بخار در کنار سایر امکانات بهره می‌برد. شرکت تیونینگ خودرو ویلزاندمور (Wheelsandmore) از زمان معرفی این مدل در سال ۲۰۱۵، کیت ارتقای قدرتمندی به نام B3AST² را با قدرت تقریبی ۸۰۰ اسب ‌بخار برای مشتریان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ویلزاندمور با استفاده از بهینه‌سازی نرم‌افزاری و همچنین سیستم خروجی فلپ متعلق به متخصص اگزوز Capristo، به‌روزرسانی‌های جزئی ارائه می‌دهد.

آخرین به‌روزرسانی به مشتریان ویلزاندمور اجازه می‌دهد تا طرفداران تیونینگ حتی لذت بیشتری را تجربه کنند. پیشرانه ۱۰ سیلندر آئودی R8 V10 کاملاً دست‌نخورده باقی مانده است، اما مجموعه‌ای از توربوشارژهای نامتقارن را که با خنک‌کننده‌های مخصوص هوا و آب پشتیبانی می‌شوند، دریافت می‌کند. با داشتن نرم‌افزار مناسب برای کنترل پیشرانه و کنترل جعبه‌دنده تطبیق‌‌پذیر که نیروی سیستم محرکه را به کلاچ دوگانه قدرتمند ساخت Promax منتقل می‌کند، قدرت ۱۰۵۰ اسب ‌بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر به دست می‌آید.

از طریق این سیستم کنترل و تقویت‌کننده امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت برای آئودی R8 V10 فراهم می‌شود. همچنین این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۲٫۷ ثانیه، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶٫۳ ثانیه و برای تغییر سرعت از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد. زمان رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۴٫۲ ثانیه است و رسیدن به بیشینه سرعت ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت حدود ۲۰٫۳ ثانیه طول می‌کشد. ویلزاندمور این کیت را با قیمت پایه ۳۵۱۲ دلار برای پکیج ارتقای مرحله یک و ۷۹،,۳۱۰ دلار برای پکیج ارتقای ۴۳۰ اسب بخاری مرحله چهار برای مشتریان عرضه می‌کند. ویلزاندمور برای هر نوع نیاز و با هر میزان بودجه، نسخه‌ای مناسب از آئودی R8 V10 تیون‌شده دارد.

اگرچه خودروی اسپرت آئودی هم‌اکنون R8 V10 قدرتمندتر شده است، از نظر بصری تصوری دقیق از عملکردی که توانایی آن را دارد، ارائه نمی‌دهد. تنها ویژگی قابل مشاهده اما چشمگیر رینگ‌های آلیاژی دست‌ساز از نوع F.I.W.E است که به‌طور کامل تغاری‌های گلگیر را از هر جهت با رنگ مشکی مات پر می‌کند. ویلزاندمور از رینگ‌های ۲۰ اینچی با پهنای ۹٫۵ اینچ روی محور جلو سوار کرده و آن را با تایرهای ۲۵۵٫۳۰٫۲۰ کانتیننتال می‌پوشاند و روی محور دیگر از رینگ‌های ۲۱ اینچی با پهنای ۱۲ اینچ با تایرهای ۳۲۵٫۲۵٫۲۱ بهره می‌برد. قیمت مجموعه چرخ سفارشی با رنگ و سطح مطابق با نیاز مشتری از ۱۳,۲۶۰ دلار شروع می‌شود.

شرکت KW که در ساخت سیستم تعلیق تبحر دارد، انواع مختلفی از فنرها و کمک‌فنرهای خود را برای آئودی R8 V10 ارائه می‌دهد. این سازنده علاوه بر فنرهای قابل تنظیم، سیستم تعلیق کویل‌اور قابل تنظیم برای بهبود عملکرد خودرو در انواع مسیرها و روشی پیشرفته به کمک تنظیم ارتفاع هیدرولیک ارائه می‌دهد که می‌تواند ارتفاع محور جلو را افزایش داده تا با وجود پایین آوردن شاسی، از سازگاری ۱۰۰ درصدی برای استفاده روزمره اطمینان حاصل کند. قیمت این پکیج به‌علاوه مونتاژ و تراز فرمان، بین ۱۱۰۳ تا ۹۰۳۳ دلار بدون مالیات بر ارزش افزوده است.

مرسدس ای.ام.جی GT63 S

پیشرانه ۴ لیتری AMG مجهز به توربوشارژ دوگانه تقریباً از دهه ۹۰ میلادی طرفداران خودروهای بنزینی را به هیجان می‌‌آورد. AMG همچنین پیشرانه‌ی همه‌کاره و اثبات‌شده‌ی M178 DE40 AL را در کوپه چهاردر GT63 S نصب کرده و ۲ نوع عملکرد با قدرت ۵۸۵ و ۶۳۹ اسب ‌بخار را برای مشتریان ارائه می‌دهد. خب این اصلاً بد نیست اما مردم خیلی سریع به قدرت عادت می‌کنند و بنابراین مشابه برخی از ازدواج‌های کنونی، کاملاً از چنین خودرویی خسته می‌شوند. به عبارت دیگر پس از مدتی نیاز به قدرت و سرعت بیشتر دارند و ویلزاندمور این موضوع را به‌خوبی می‌داند.

مرسدس ای ام جی / Mercedes AMG GT63 S

به گزارش Automobilesreview، ویلزاندمور انگیزه تازه‌‌ای در رابطه بین انسان و ماشین ایجاد می‌کند و ۳ سطح قدرت مختلف تا ۸۱۰ اسب ‌بخار برای مرسدس AMG GT63 S ارائه می‌دهد؛ بدون توجه به اینکه پیشرانه‌ی ساخت کارخانه ۵۸۵ یا ۶۳۹ اسب ‌بخار قدرت داشته باشد. پکیج مرحله ۱ ویلزاندمور، پیشرانه‌ی AMG را با استفاده از بهینه‌سازی نرم‌افزاری یا نصب ماژول تیونینگ Tec-Tronic به قدرت ۷۰۰ اسب ‌بخار و گشتاور ۹۷۵ نیوتن‌متر می‌رساند. قیمت این نسخه ۲۵۸۰ دلار بدون احتساب مالیات است.

پکیج  مرحله ۲، علاوه بر ارتقای ECU پیشرانه، لوله‌های اگزوز همراه ‌با کاتالیست اسپرت و سیستم اگزوز کنترل‌شده با فلپ ساخت Capristo روی خودرو نصب می‌کند. این به‌روزرسانی در مجموع قدرت پیشرانه را به ۷۵۰ اسب ‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۱۰۱۰ نیوتن‌متر ارتقا می‌دهد. قیمت پکیج مرحله ۲ با احتساب هزینه‌ی مونتاژ حدود ۱۵U۰۵۸ دلار است.

پکیج مرحله ۳، شامل تعویض توربوشارژر با نمونه‌ی بزرگ‌تر و نصب یاتاقان‌های جدید به همراه به‌روزرسانی‌های مراحل بالا می‌شود. پس از پایان تیونینگ، قدرت پیشرانه به ۸۱۰ اسب ‌بخار و گشتاور آن به ۱۰۳۰ نیوتن‌متر افزایش می‌یابد.

مانند سایر تولیدکنندگان، مرسدس AMG می‌خواهد حداکثر ترکیب ممکن را برای تایر و رینگ به مشتریان خود ارائه بدهد؛ چیزی که کار را برای تیونرها سخت می‌کند. به‌صورت اختیاری، مرسدس GT63 AMG با تایرهای ۲۷۵٫۳۵٫۲۱ و ۳۱۵٫۳۰٫۲۱ از مرکز فروش این شرکت خارج می‌شود. بنابراین فضای زیادی برای بهبود وجود ندارد و تاکنون هیچ تیونری در اروپا نتوانسته است رینگ ۲۲ اینچی مناسب برای مدل X290 ارائه بدهد. ویلزاندمور این مشکل را به‌خوبی پشت سر گذاشت و رینگ‌های مناسبی برای لاستیک‌های میشلن پیدا کرد. تیونر آلمانی تلاش خود را به کار برد و مرسدس GT63 AMG را به رینگ‌های دو رنگ مشکی از نوع ZV-1 با اندازه ۲۲ اینچی (با پهنای ۱۰٫۵ و ۱۱٫۵ اینچ) و لاستیک‌های میشلن در اندازه‌های ۲۸۵٫۳۰٫۲۲ و ۳۳۵٫۲۵٫۲۲ مجهز کرد. ظاهر رینگ‌ها با تراش سی‌ان‌سی به شکل اصلی خود تغییر داده شده است.

ویلزاندمور مجموعه کامل چرخ را با مهره قفل مرکزی قابل تنظیم و حسگرهای TPMS به قیمت ۷۰۲۶ دلار به فروش می‌رساند. تبدیل تنظیمات توسط ماژول کاهش ارتفاع انجام می‌شود که می‌تواند از طریق برنامه‌ای روی تلفن هوشمند کنترل شود و مشتری را قادر می‌سازد پایین آوردن سیستم تعلیق بادی را آزادانه از طریق اتصال بلوتوث تنظیم کند. قیمت ماژول پایین‌آورنده (کاهش ارتفاع خودرو) با برنامه اندروید و iOS حدود ۱۷۰۵ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات