سیتروئن C3؛ محصول مشترک سایپا و سیتروئن رونمایی شد

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی سیتروئن C3 به عنوان اولین محصول مشترک سایپا ایران و ستروئن فرانسه طی مراسمی با حضور مدیران این شرکت رونمایی شد.
تبلیغات

اولین محصول مشترک شرکت سرمایه‌گذاری سایپا-سیتروئن واقع در کاشان با نام C3 طی مراسمی به صورت رسمی رونمایی شد. این خودروی فرانسوی با محدوده قیمتی ۱۲ تا ۲۰ هزار دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد، درحالیکه پیشرانه‌های ۱.۲ لیتر توربوشارژ و ۱.۶ لیتر توربوشارژ دارد.

 مسئولان شرکت سایپا-سیتروئن درباره قیمت نهایی این خودروی تولیدی در ایران اظهار نظری نکرده‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود که نمونه‌ی تولیدی از خودروی C3 در سایت کاشان، به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز باشد. 

C3

بر اساس اعلام شرکت سایپا-سیتروئن، این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک در نظر دارد تا پیش از سال ۹۸، سه محصول جدید تولید و به بازار داخلی ایران عرضه کند. بنا به گفته‌ی منابع آگاه، برنامه‌ریزی‌ها جهت تولید سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو صورت گرفته است.

فریبرز شهبازی، مدیر عامل شرکت سایپا سیتروئن درباره اولین محصول تولیدی این شرکت و زمان عرضه‌ی‌ آن اعلام کرد:

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خودروی C3 به عنوان اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن فرانسه در ابتدای سال ۱۳۹۷ به تولید خواهد رسید هرچند که تولید تیراژ بالا و عرضه‌ی این خودرو تا پیش از سال ۹۸ امکان‌پذیر نخواهد بود. این خودرو در ابتدا با میزان داخلی‌سازی ۲۰ درصد تولید خواهد شد و به مرور زمان این میزان را به ۷۰ درصد خواهیم رساند.
سیتروئن C3

شهبازی با بیان این مطلب که ایران دومین کشوری است که خودروی C3 در آن تولید می‌شود، خاطرنشان کرد:

تلاش می‌کنیم به عنوان هاب منطقه برای صادرات این محصول و دیگران خودروهای تولیدی مشترک ما با سیتروئن به کشورهای خاورمیانه و آفریقا فعالیت کنیم و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه، به دنبال صادرات ۳۰ درصدی محصولات خود هستیم.
C3

در بخش دیگری از این مراسم یان مارتین، قائم مقام شرکت سایپا-سیتروئن اعلام کرد که این شرکت در آینده ۲ مدل خودروی دیگر را تولید خواهد کرد که این خودروها در کلاس سدان و شاسی‌بلند قرار دارند. وی با بیان این مطلب که یک خودروی سدان کلاس B برای بازار ایران در دست طراحی و بررسی است؛ افزود:

سایپا از قدیم به عنوان شریک بلند مدت سیتروئن به شمار رفته به نحوی که سابقه‌ی همکاری ما با یکدیگر به بیش از ۵۰ سال قبل برمی‌گردد. نمایندگی‌های شرکت مشترک ما با استانداردهای روز سیتروئن فرانسه که در در حال حاضر در کشورهای اروپایی اجرا شده است؛ در ایران نیز راه‌اندازی خواهند شد.

باید منتظر ماند و دید این خودروی هاچ‌بک جمع و جور چه زمانی و با چه قیمتی رنگ خیابان‌های ایران را خواهد دید.

نظر شما درباره این خودروی فرانسوی چیست؟

C3
C3
C3
C3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات