افتتاح کارخانه ایران خودرو کرمانشاه

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فاز نخست کارخانه ایران خودرو کرمانشاه، امروز و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن به‌صورت رسمی افتتاح شد.
تبلیغات

امروز و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با قابلیت تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال و با هدف افزایش میزان صادرات، به‌صورت رسمی افتتاح شد. احداث خط تولید جدید ایران خودرو در کرمانشاه، از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان محسوب می‌شود.

این کارخانه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود، در فاز نخست و تنها در یک شیفت کاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در ابتدا برنامه تولید ۱۵ هزار دستگاه پژو پارس برای این کارخانه تعریف شده است که با افزایش شیفت‌های کاری، این میزان به ۳۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

محمدرضا نعمت‌زاده ضمن اعلام این مطلب که کارخانه کرمانشاه، روزانه ۶۰ دستگاه خودروی پژو پارس تولید خواهد کرد، در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت:

افزایش تیراژ خودروی داخلی یکی از اهداف اصلی وزارت صنعت و معدن است. طی ۴ ماهه نخست امسال، تولید خودرو ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده است و باید تا چند سال آینده، قادر به تولید سالانه ۳ میلیون خودرو باشیم. البته کیفیت خودروها نیز اهمیت دارد که کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده؛ اما تا رسیدن به وضع مطلوب، همچنان فاصله داریم.

محمد ملکی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن بیان این‌که تا پایان سال، شیفت دوم کاری جهت تولید روزانه ۱۲۰ دستگاه خودرو را‌ه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد:

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان در فاز نخست خود به پایان رسیده و امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم. هم‌زمان فاز ۲ این کارخانه نیز توسط معاون اول رئیس جمهور امروز کلنگ‌زنی شد. در فاز اول، ۱۹۰ نفر نیرو از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی، اکنون مشغول به کار هستند. با آغاز به کار کردن شیفت دوم این کارخانه، تعداد افراد مشغول به ۳۳۰ نفر خواهد رسید.

به گفته ایران خودرو، محصولات تولیدی کارخانه کرمانشاه مطابق با تمام استانداردهای روز خواهند بود و قابلیت صادرات به کشورهای منطقه به‌خصوص عراق را دارند. این کارخانه به وسعت ۳۰ هکتار و در شهرک صنعتی صحنه واقع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات