قیمت خودروهای ایران خودرو ۱.۸۱ درصد و سایپا ۰.۴ درصد می‌تواند گران شود

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شورای رقابت با افزایش ۱.۸۱ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و ۰.۴ درصدی محصولات سایپا موافقت کرد. این تصمیم با توجه به تورم و کیفیت محصولات گرفته شده است. کیفیت بهتر محصولات ایران خودرو نسبت به خودروهای سایپا، افزایش قیمت خودروهای این کارخانه را بیش از رقیبش در بر داشته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

رضا شیوا رئیس شورای رقابت درباره جلسه دیشب شورای رقابت در مورد تعیین دستورالعمل قیمت خودرو گفت: «گروه خودروسازی سایپا مجوز افزایش ۰.۴ درصدی قیمت محصولاتش را گرفت و ایران خودرو به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود می‌تواند خودروهایش را تا ۱.۸۱ درصد گران کند.»

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: «اعضای شورای رقابت موافقت کردند که در سال ۹۵ نیز دستورالعمل گذشته اجرایی شود. با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در مورد تورم بخشی و اطلاعات سازمان بازرسی کیفیت که در مورد کیفیت خودرو مطالعاتی انجام شده بود، نیز گزارشی اعلام شد.»

شیوا ادامه داد: «بر این اساس گروه خودروسازی سایپا به دلیل بی‌کیفیتی خودروهای خود جریمه کم‌کیفیتی دریافت کرد. به طور متوسط جریمه بی‌کیفیتی محصولات سایپا منفی ۱.۸۶ درصد تعیین شد. نرخ تورم خودروهای سایپا بر اساس این اطلاعات ۴.۲۸ درصد اعلام شد که در نتیجه این شرکت می‌تواند ۰.۴ درصد محصولات خود را افزایش دهد.»

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: «کیفیت محصولات ایران خودرو نسبت به خودروهای سایپا بهتر بوده است. نرخ تورم محصولات این شرکت ۳.۷۲ درصد اعلام شده و بدین ترتیب این شرکت ۰.۱ درصد جایزه کیفیت دریافت کرد. بنابر این محصولات ایران خودرو می‌توان تا ۱.۸۱ درصد افزایش قیمت داشته باشند.»

به گفته رضا شیوا، مرکز ملی رقابت با توجه به این تصمیمات به‌زودی قیمت انواع خودرو را با توجه به دستورالعمل قیمت خودرو و اطلاعات دریافتی اعلام خواهد کرد. قرار شده در جلسه آینده شورای رقابت قیمت‌گذاری برخی از خودروهایی که رقیب وارداتی در بازار دارند از دستورالعمل شورا خارج شوند.

شورای رقابت فقط دستورالعمل قیمت‌ خودروهایی که رقیب وارداتی ندارند و در کشور با انحصار روبرو هستند را تعیین می‌کند و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در ایران آزاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات