فولکس واگن برای حضور در ایران با دو شرکت خصوصی مذاکره می‌کند؛ احتمال بالای همکاری کرمان موتور با آلمانی‌ها

سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
فولکس واگن خودروساز معتبر آلمانی برای حضور در بازار ایران با دو شرکت خصوصی ایرانی در حال مذاکره است. دو شرکت ماموت به مالکیت خاندان فردوس و کرمان موتور وابسته به مؤسسه مولی‌الموحدین کرمان، هم اکنون با فولکس واگن یکی از برندهای معتبر خودروسازی در جهان مذاکره می‌کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پس از شکست دو خودروساز بزرگ دولتی در جلب نظر فولکس واگن و ترک میز مذاکرات، دو شرکت خصوصی برای تولید محصولات این برند آلمانی صنعت خودروسازی دنیا در حال مذاکره‌ی مستقیم با فولکس واگن هستند.

ترک مذاکرات با فولکس واگن توسط ایران خودرو و سایپا سبب شد تا شانس شرکت‌های خصوصی در حال مذاکره برای جلب نمایندگی و تولید خودروهای فولکس‌ واگن در ایران بالا برود.

دو شرکت ماموت به مالکیت خاندان فردوس و کرمان موتور (صنایع خودروسازی کرمان) وابسته به مؤسسه مولی‌الموحدین کرمان، هم اکنون با فولکس واگن یکی از برندهای معتبر خودروسازی در جهان مذاکره می‌کنند تا بتوانند نظر این خودروساز آلمانی را برای تولید خودروهای سواری در ایران جلب کنند.

بر اساس خبرهای منتشر شده و اطلاعات فاش شده از مذاکرات، فولکس واگن مایل است تا در بخش تولید خودروهای سواری با کرمان موتور به توافق برسد؛ زیرا هم پیش از تحریم‌ها سابقه‌ی تولید خودروی گل را داشت و هم اینکه در بین ایرانیان به خاطر کیفیت بالا در تولید محصولاتی چون دوو سیلو، خوش‌نام است.

فولکس واگن قصد دارد چند محصول از برندش را در کارخانه‌ی کرمان خودرو به تولید برساند؛ اما جزئیاتی از نام سواری‌هایی که در ایران تولید می‌شود، منتشر نشده است.

با توجه به قرارداد کرمان موتور با چند شرکت چینی و احتمال بالای قرارداد با فولکس واگن، به نظر می‌رسد مسئولان این خودروساز خصوصی قصد دارند با بهره‌گیری از توان چینی‌ها و استاندارد آلمانی‌ها مثلثی را تشکیل دهند تا خودرویی به بازار بفرستند که دارای کیفیت و قیمت مناسب باشد.

در صورت ارائه‌ی چنین محصولی، کرمان موتور می‌تواند به دوران اوج خود در زمان تولید دوو سیلو و دوو ماتیز برگردد و فروش بالایی را تجربه کند.

از سوی دیگر شرکت‌ ماموت که در بخش حمل و نقل تجاری مشغول فعالیت است قصد دارد تا در بخش تولید خودروهای تجاری فعال شود و بخشی از نیاز کشور به ۶۵ هزار کامیون نو را برطرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات