بهترین کاغذ های دیجیتال از شیائومی تا برندهای ایرانی

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
مطالعه 8 دقیقه
راهنمای خرید بهترین تبلت
اگر می‌خواهید با بودجه‌‌ای که در اختیار دارید، بهترین کاغذ دیجیتال بازار را خریداری کنید، در این راهنمای خرید با بهترین کاغذ های دیجیتال آشنا شوید.
تبلیغات

تا حالا با خودتان آرزو کرده‌اید که کاش دفترتان این‌قدر زود تمام نمی‌شد؟ کاغذ دیجیتال همان دفتر چرک‌نویسی است که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. کاغذهای دیجیتال درست مانند کاغذهای عادی هستند، با این تفاوت که هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند و به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند.

هر فردی که روزانه با قلم و کاغذ و محاسبات سروکار دارد، می‌تواند از کاغذ دیجیتال استفاده کند. افرادی که به‌طور مرتب از کاغذهای باطله و چرک‌نویس برای خط‌خطی، یادداشت‌های موقتی و محاسبات استفاده می‌‌کنند، بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و محافظت از محیط زیست به کاغذهای دیجیتال رو بیاورند. به همین دلیل کاغذ دیجیتال بهترین هدیه برای شروع سال تحصیلی به دانش‌آموزان است.

اما اگر می‌خواهید به‌طور دقیق‌تر با کاغذ دیجیتال آشنا شوید و در این فکر هستید که آیا جای این محصول در مقاله‌های راهنمای خرید برای دانشجوهای ترم اولی یا راهنمای خرید اول مهر برای معلم‌ها خالی است، در ادامه با زومیت باشید.

کاغذ دیجیتال چیست

کاغذ دیجیتال نوعی کاغذ مخصوص است که می‌توان با قلم مخصوص یا انگشت روی آن نوشت. این نوع کاغذ بیشتر به‌عنوان کاغذ چرک‌نویس یا باطله کاربرد دارد. کاغذ دیجیتال برای دانش‌آموزان و دانشجویان گزینه کاربردی‌ای برای حل مسائل به حساب می‌آید.

کاغذهای دیجیتال بیشتر به دلیل صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از آسیب به محیط زیست به بازار عرضه شدند و رفته‌رفته طرفداران زیادی پیدا کردند.

این کاغذها معمولاً به همراه یک قلم ارائه می‌شوند که ضخامت نوشتاری قلم روی صفحه، با توجه به فشار دست تعیین می‌شود. در بیشتر مدل‌های رایج، یک دکمه برای پاک کردن کل صفحه روی محصول قرار گرفته شده است. برخی مدل‌ها هم یک دکمه قفل صفحه دارند تا از پاک شدن اتفاقی صفحه جلوگیری شود. به این ترتیب کاغذ دیجیتال می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای کاغذ معمولی مورد استفاده قرار گیرد و این امکان را بدهد که به همان شیوه‌ای که با قلم و کاغذ سنتی می‌نویسید، بنویسید.

برخی مدل‌های دیگر کاغذ دیجیتال حافظه دار هستند و بسته به میزان حافظه‌ای که دارند، می‌توانند تا چند صد صفحه را ذخیره کنند. شما بعداً می‌توانید یادداشت‌های ذخیره‌شده را به گوشی یا کامپیوترتان منتقل کنید یا از آن‌ها بکاپ بگیرید.

نکات خرید کاغذ دیجیتال

پیش از خرید کاغذ دیجیتال باید نیازهایتان را بشناسید تا خرید موفقی داشته باشید. مهم‌ترین نکته اندازه صفحه نمایش و وزن کاغذ دیجیتال است، به‌خصوص اگر مجبور به حمل آن هستید. ازآنجاکه کاغذ دیجیتال بیشتر حکم کاغذ باطله را دارد، لازم نیست ذهنتان را مشغول موارد بیشتری کنید.

بهترین کاغذ های دیجیتال:

  • کاغذ دیجیتالی شیائومی MJXHBO2WC
  • کاغذ دیجیتالی گرین لاین Bistable
  • کاغذ دیجیتال شیائومی XMXHB02WC
  • کاغذ دیجیتالی اکسون AX6508
  • کاغذ دیجیتالی دیجی برگ

کاغذ دیجیتال حافظه دار:

  • کاغذ دیجیتالی شیائومی Mijia XMXHB05JQD

در این راهنمای خرید به معرفی بهترین کاغذهای دیجیتال بازار در سایزها و قیمت‌های مختلف پرداخته‌ایم. با معرفی مدل‌های باکیفیت سعی کرد‌ه‌ایم نگرانی‌تان را بابت خرید محصول جدید از بین ببریم.

کاغذ دیجیتالی شیائومی XMXHB02WC

کاغذ دیجیتالی شیائومی MJXHBO2WC

کاغذ دیجیتالی شیائومی XMXHB02WCبا اندازه مناسب ۱۳٫۳ اینچ یکی از بهترین کاغذهای دیجیتالی است که می‌توانید در بازار تهیه کنید. این کاغذ دیجیتال شیائومی صرفاً عملکردی شبیه به کاغذ باطله و چرک‌نویس دارد تا از هدر رفتن کاغذ و آسیب به محیط زیست جلوگیری کند؛ بنابراین نباید انتظار ذخیره اطلاعاتی را که روی آن وارد می‌کنید، داشته باشید.

جنس بدنه باکیفیت است و در لبه آن آهنربایی برای قرار دادن قلم وجود دارد. دو دکمه روی دستگاه قرار گرفته که دکمه‌ی کناری برای قفل کردن صفحه به کار می‌رود تا مطلبی که روی آن نوشته‌اید به اشتباه پاک نشود و دکمه پایین صفحه برای پاک کردن کل اطلاعات واردشده روی صفحه است. قلم کاغذ دیجیتال شیائومی کیفیت مطلوبی دارد بااین‌حال نوشتن و ترسیم روی صفحه به کمک انگشت نیز در این مدل ممکن می‌شود. با تغییر فشار دست به صفحه، می‌توانید ضخامت‌ خطوط را تغییر دهید. این تخته مانند سایر کاغذهای دیجیتال مصرف پایینی دارد و باتری سکه‌ای استفاده‌شده در آن تا ۶ ماه بدون نیاز به تعویض دوام می‌آورد.

XMXHB02WC حدوداً به‌اندازه‌ی یک کاغذ A4 است و ۳۴۵ گرم وزن دارد؛ پس اگر می‌خواهید کاغذ دیجیتال را به‌راحتی با خودتان حمل کنید باید به سراغ مدل‌های کوچک‌تر بروید. کاغذ دیجیتال شیائومی XMXHB01WC با اندازه صفحه ۱۰ اینچی و کاغذ دیجیتالی شیائومی REDMI RMXHB01 با صفحه ۸ اینچی، با امکانات مشابه، دو مدل کوچک‌تر و مناسب برای حمل روزانه هستند.

می‌توانید کاغذ دیجیتالی شیائومی MJXHBO2WC را با قیمت حدود ۹۵۰ هزار تومان، کاغذ دیجیتال شیائومی XMXHB01WC را با قیمت ۸۵۰ هزار تومان و کاغذ دیجیتال شیائومی XMXHB01WC را با قیمت ۷۵۰ هزار تومان خریداری کنید.

کاغذ دیجیتال شیائومی MJXHBO2WC

کاغذ دیجیتال شیائومی MJXHBO2WC

اگر به‌دنبال خرید کاغذ دیجیتالی هستید که مانند مدل بالا کارایی مناسبی داشته باشد اما امکان ترسیم رنگی را هم به شما بدهد، کاغذ دیجیتالی شیائومی MJXHBO2WC گزینه مناسبی است.

درست مانند کاغذ دیجیتالی شیائومی MJXHBO2WC، این کاغذ ۱۳.۵ اینچی با ۱۹۵ گرم وزن فاقد نور پس‌زمینه است و از بازتاب نور طبیعی برای نمایش یادداشت‌ها استفاده ‌می‌کند. مصرف باتری کم این مدل باعث دوام طولانی آن می‌شود، به‌طوری‌که اگر صفحه نمایش صد بار در روز پاک شود، باتری تا یک سال دوام می‌آورد. دکمه لمسی بالای پنل حکم دکمه پاک کردن صفحه را دارد و اگر آن را با بالای قلم لمس کنید، صفحه با یک حرکت پاک خواهد شد.

با توجه به اختلاف قیمت این مدل رنگی با مدل‌های قبلی، خرید آن در صورتی منطقی است که برای یادداشت‌برداری و نقاشی‌های دلی‌تان به رنگ‌های بیشتری نیاز داشته باشید. کاغذ دیجیتال شیائومی MJXHBO2WC را می‌توانید با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان خریداری کنید.

کاغذ دیجیتالی گرین لاین Bistable

کاغذ دیجیتالی گرین لاین Bistable

کاغذهای دیجیتالی بدون حاشیه از جدیدترین و زیباترین مدل‌های کاغذ دیجیتال هستند که طرفداران خود را دارند. در این مدل کاغذ‌ها لبه‌ی پلاستیک و حاشیه‌های بدنه اطراف صفحه نمایش به چشم‌ نمی‌خورد و شما با صفحه‌ای یک‌تکه شبیه گوشی‌‌های هوشمند مواجه هستید.

کاغذ دیجیتالی گرین لاین Bistable یکی از این کاغذهای تمام‌صفحه به شمار می‌رود که با صفحه بزرگ ۲۰ اینچی و وزن ۷۵۳ گرمی در بازار وجود دارد. در واقع این تخته یک مدل دورو به حساب می‌آید که سمت دیگر آن یک تخته وایت‌برد قرار گرفته است. جنس بدنه مغناطیسی بوده و می‌تواند به سطوح آهنی متصل شود و البته قلم را روی بدنه نگه دارد.

برخلاف سایر مدل‌های کاغذ دیجیتال، روی صفحه دکمه‌ای قرار نگرفته و عملکرد پاک کردن به‌سادگی و با لمس قابل‌انجام است. عملکرد قفل نیز از پاک شدن تصادفی صفحه به‌دلیل ضربات جلوگیری می‌کند. این مدل به یک باتری ۱۲۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که توسط کابل شارژ Type-C شارژ می‌شود. همراه با محصول، یک پایه نگهدارنده مخصوص هم ارائه می‌شود.

کاغذ دیجیتالی گرین لاین Bistable با قیمتی در حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خرید است.

کاغذ دیجیتالی اکسون AX6508

کاغذ دیجیتالی اکسون AX6508

اگر به دنبال کاغذ دیجیتال کوچک، سبک و ارزان می‌گردید، باید کاغذ دیجیتالی اکسون AX6508 با صفحه ۸٫۵ اینچی و وزن ۵۰ گرمی را در نظر بگیرید.

روی این کاغذ یک کلید پاک کردن صفحه وجود دارد و در انتهای آن محل قرارگیری قلم برای جلوگیری از گم شدن قلم در نظر گرفته شده است. جنس بدنه از پلاستیک ABS است و در گوشه بالایی محصول یک سوراخ برای اتصال بند لندیارد وجود دارد. می‌توانید این مدل را در ۶ رنگ مشکی، سفید، قرمز، آبی، سبز و صورتی خریداری کنید.

کاغذ دیجیتال اکسون به ‌واسطه قیمت مناسب، وزن کم و رنگ‌بندی جذابش برای نقاشی کودکان گزینه مناسبی است. این محصول را می‌توانید با قیمت ۲۵۰ هزار تومان تهیه کنید.

کاغذ دیجیتالی ورنا VKD 85 با قیمت ۱۴۵ تومان جایگزین ارزان‌قیمت این مدل است که برای کودکان توصیه می‌شود.

کاغذ دیجیتالی دیجی برگ

کاغذ دیجیتالی دیجی برگ

کاغذ نوت‌برداری و نقاشی دیجیتال دیجی برگ مدل ۱۲ اینچ تولید ایران است و آنچه که از یک تخته دیجیتال انتظار می‌رود، با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در اختیارتان قرار می‌دهد.

کاغذهای دیجیتال مصرف باتری بسیار پایینی دارند و این مدل نیز مستثنی نیست. به کمک دکمه وسط دستگاه می‌توانید صفحه نمایش را پاک کنید و به کمک دکمه پشت دستگاه، صفحه را قفل کنید تا اطلاعات روی آن به اشتباه حذف نشوند. صفحه مات کاغذ دیجیتالی دیجی برگ از بازتاب نور جلوگیری می‌کند تا به‌راحتی به نوشتن و خواندن بپردازید. بدنه دستگاه از پلاستیک ABS باکیفیت ساخته شده و با ۱۸۰ گرم وزن، بسیار سبک است.

کاغذ دیجیتالی دیجی برگ با قیمت ۲۱۸ هزار تومان قابل خریداری است.

کاغذ دیجیتال حافظه دار

کاغذ دیجیتال حافظه دار نوع پیشرفته‌تر کاغذهای دیجیتال رایج هستند که بسته به مقدار حافظه‌ای که دارد، می‌توانند صفحات را ذخیره کنند. قیمت کاغذ دیجیتال حافظه دار به‌مراتب بیشتر از مدل‌های معمولی است.

کاغذ دیجیتالی شیائومی Mijia XMXHB05JQD

کاغذ دیجیتالی شیائومی Mijia XMXHB05JQD

کاغذ دیجیتالی شیائومی XMXHB05JQD، کاغذ دیجیتال با قابلیت ذخیره است که حافظه ۱۲۱ مگابایتی آن قابلیت ذخیره ۴۰۰ صفحه درون دستگاه بدون نیاز به ذخیره در تلفن همراه را دارد. پس از پر شدن حافظه می‌توانید برای انتقال داده‌ آن را به گوشی متصل کنید.

کاغذ دیجیتالی شیائومی XMXHB05JQD از همگام‌سازی بلادرنگ تلفن همراه و تبلت پشتیبانی می‌کند. این یعنی می‌توانید کاغذ دیجیتال را به کمک بلوتوث 5.0 به گوشی یا تبلت خود متصل کنید تا فرایند نوشتن را به‌صورت پایدار در صفحه‌ی آن‌ها مشاهده کنید.

با صفحه نمایش ۱۳٫۵ اینچی، ۵۰۰ گرم وزن دارد که وزن بالاتر آن به علت قابلیت ذخیره سازی و باتری بزرگ ۱٫۰۰۰ میلی آمپری قابل شارژ است. شارژ کامل این کاغذ دیجیتال با رابط Type-C که همراه با دستگاه ارائه می‌شود، حدود یک ساعت و سی دقیقه زمان می‌برد. صفحه نمایش در این مدل فاقد نور پس‌زمینه است و برای نمایش یادداشت‌ها از بازتاب نور طبیعی استفاده ‌می‌شود.

با قلم ۰.۷ میلی‌متری که تنها ۷ گرم وزن دارد و صفحه‌ای که سطح حساسیت‌ فشار بالایی دارد، می‌توانید احساس نوشتن واقعی بر روی صفحه کاغذی را شبیه‌سازی کنید.

کاغذ دیجیتالی شیائومی Mijia XMXHB05JQD با قیمتی در حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قابل تهیه است.

سوالات متداول زومیت

  • کاغذ دیجیتال چیست؟

    کاغذ دیجیتال نوعی کاغذ مخصوص است که می‌توان با قلم مخصوص یا انگشت روی آن نوشت. این نوع کاغذ بیشتر به‌عنوان کاغذ چرک‌نویس یا باطله کاربرد دارد. کاغذ دیجیتال برای دانش‌آموزان و دانشجویان گزینه کاربردی‌ای برای حل مسائل است. کاغذهای دیجیتال بیشتر به دلیل صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از آسیب به محیط زیست به بازار عرضه شدند و رفته‌رفته طرفداران زیادی پیدا کردند.

  • بهترین کاغذ دیجیتال بازار کدام مدل است؟

    مدل‌های زیاد با قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. مدل‌های زیر از بهترین کاغذهای دیجیتال بازار هستند:

    • کاغذ دیجیتالی شیائومی MJXHBO2WC
    • کاغذ دیجیتالی گرین لاین Bistable
    • کاغذ دیجیتال شیائومی XMXHB02WC
    • کاغذ دیجیتالی اکسون AX6508
    • کاغذ دیجیتالی دیجی برگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات