مارک زاکربرگ در یک فصل ۷٫۶ میلیون دلار برای لابی‌گری هزینه کرد

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مارک زاکربرگ / Mark Zuckerberg در جلسه مجلس سنا با کت شلوار
متا با صرف ۷٫۶ میلیون دلار در یک فصل، در صدر شرکت‌های لابی‌گر فناوری در آمریکا قرار گرفت.
تبلیغات

متا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ با صرف ۷٫۶ میلیون دلار برای تعامل با دولت ایالات متحده، بزرگ‌ترین فصل لابی خود را تا به امروز تجربه کرد. این عدد ۶۴ درصد بیشتر از هزینه‌های لابی‌گری متا در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ است.

هزینه‌های متا در سه‌ماهه‌ی گذشته در بین همتایان بزرگ خود قابل توجه است. بودجه‌ی لابی‌گری متا بیش از دو برابر بودجه‌ی اپل، گوگل و مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اول بود که همگی نزدیک به دو یا سه میلیون دلار هزینه کردند. آمازون با ۴٫۴ میلیون دلار، دومین شرکت پرهزینه پس از متا بود.

مهم‌ترین قانون فناوری که اخیراً به تصویب رسیده، لایحه‌ای است که می‌تواند تیک‌تاک را ممنوع کند، مگر اینکه بایت‌دنس در عرض یک سال آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند؛ قانونی که متا در صورت خروج یکی از نزدیک‌ترین رقبای خود (تیک‌تاک) از بازار ایالات متحده، می‌تواند به‌طور مستقیم از آن سود ببرد.

ظاهراً متا در مورد لایحه‌های مربوط به قانون حمایت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان (COPPA) و قانون محافظت از کودکان در رسانه‌های اجتماعی (که احراز هویت سنی را برای رسانه‌های اجتماعی اعمال می‌کند) لابی‌گری کرده است.

لابی‌گری‌های متا فقط به این موارد محدود نمی‌شود و در برخی از موضوعات دیگر شامل جریان حفاظت از داده‌های بین‌المللی، مسائل مربوط به رمزنگاری، کابل‌های زیرآبی برای انتقال داده، مسائل مربوط به معافیت‌های مالیاتی و تبلیغات سیاسی، می‌توان ردپای متا را دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات