شرکت‌های «پتنت ترول» آرامش را از سامسونگ گرفته‌اند

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
کار با گلکسی زد فلیپ ۴
شرکت‌های موسوم‌ به «پتنت ترول» با شکایت از سامسونگ در پی غرامت‌گرفتن از غول کره‌ای هستند.
تبلیغات

دادگاه‌های بیهوده برای اخاذی از شرکت‌های بزرگ، اتفاقی معمول محسوب می‌شود و ظاهراً شکایت‌های بی‌اساس علیه سامسونگ در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است. به شرکت‌هایی که تعداد زیادی پتنت ثبت می‌کنند و سپس سراغ شکایت از بقیه و گرفتن غرامت می‌روند، اصطلاحاً «پتنت ترول» گفته می‌شود.

طبق گزارش‌ها، پتنت ترول‌ها معمولاً اختراعات پرتعداد در حوزه‌ی لوازم خانگی، گوشی‌های هوشمند، صنعت نیمه‌رسانا و تجهیزات مخابراتی ثبت می‌کنند. از آنجا که سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان چنین محصولاتی محسوب می‌شود، طبیعتاً به هدف اصلی شرکت‌های یادشده تبدیل شده است.

بر اساس گزارش Business Korea به‌نقل از مؤسسه‌ی Unified Patents، تنها در پنج سال گذشته ۴۰۴ شکایت نقض‌ حق اختراع علیه سامسونگ الکترونیکس در ایالات متحده ثبت شده است.

بیش از نیمی از این پرونده‌ها (به‌طور دقیق ۲۰۸ مورد) توسط شرکت‌های غیر‌فعال تشکیل شده است.

از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، ۱۶۸ پرونده علیه گوگل، ۱۴۲ پرونده علیه اپل و ۷۴ پرونده علیه آمازون تشکیل شده است. بسیاری از شرکت‌های پتنت ترول فقط سامسونگ را هدف قرار می‌دهند.

در پرونده‌ی شرکت KP Innovations علیه غول کره‌ای با محوریت دستگاه‌های تاشدنی، صرفاً شاهد هدف‌ قرارگرفتن گوشی سامسونگ هستیم؛ این در حالی است که شرکت‌های زیادی در بازار تاشدنی‌ها فعالیت دارند.

سامسونگ پرونده‌های درخواست ثبت اختراع خود را افزایش داده و با بیش از ۹ هزار پتنت در سال ۲۰۲۳ و تعداد زیادی در سال‌های اخیر بیشترین درخواست‌های ثبت اختراع را در بین هر شرکتی در ایالات متحده ثبت کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات