ادامه درگیری اپل و اپیک گیمز؛ خالق فورتنایت باردیگر پرونده حقوقی ثبت کرد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل / Apple در میان جمعیت مردم سایه
اپیک گیمز دوباره علیه تغییرات اپ استور موضع گرفت و از اپل به دادگاه شکایت کرد.
تبلیغات

اپل حساب توسعه‌دهنده‌ی اپیک گیمز را در اتحادیه‌ی اروپا برگردانده است؛ اما این شرکت بازی‌سازی هنوز از تغییرات اعمال‌شده‌ی اپل در سیستم پرداخت اپلیکیشن‌ها و شروط تعیین‌شده برای ورود مجدد به اپ استور ناراضی است.

دی‌ماه امسال اپل تغییراتی در اپ استور آمریکا ایجاد کرد تا به توسعه‌دهندگان امکان دهد که به روش‌های پرداخت جایگزین خارج از اپ استور لینک کنند.

پیش‌از‌این، دیوان عالی آمریکا درخواست اپل برای تجدیدنظر در شکایت اپیک گیمز را رد کرده بود. براساس نتیجه‌ی آن پرونده، اپل مجبور شد از ممانعت توسعه‌دهندگان از لینک‌دادن به سیستم‌های پرداخت خارج از اپ استور خودداری کند.

خالق گوشی آیفون هنوزهم کمیسیونی برای خریدهای انجام‌شده ازطریق پلتفرم‌های پرداخت جایگزین دریافت خواهد کرد. این کمیسیون برای توسعه‌دهندگانی که جزو کسب‌وکارهای کوچک اپ استور هستند، ۱۲ درصد و برای اپلیکیشن‌های دیگر ۲۷ درصد تعیین شده است.

به‌گزارش بلومبرگ، اپیک گیمز در دادگاه فدرال روز چهارشنبه بیان کرد که اپل دستورهای دادگاه را به‌درستی در تغییرات جدید خود اعمال نکرده است. اپیک از یکی از قاضیان فدرال خواست که اپل را به رعایت‌نکردن صحیح دستور دادگاه برای باز‌کردن گزینه‌های پرداخت خارجی در اپ استور محکوم کند.

پس از اینکه اپل تغییراتی را در ژانویه (دی و بهمن) در اپ استور اعلام کرد، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، برنامه‌های اپل را ضد‌رقابتی خوانده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات