بهترین سایت های کسب درآمد با گوشی

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مطالعه 10 دقیقه
کسب درآمد با گوشی
اگر همیشه گوشه‌ای از ذهنتان به کسب درآمد با گوشی فکر می‌کنید؛ اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، این مطلب را از دست ندهید.
تبلیغات

همه‌ی ما گاهی با خود فکر می‌کنیم که با گشت‌وگذارهای بیهوده در گوشی به‌نوعی در حال تلف‌کردن وقتمان هستیم. حال چرا به‌جای زیروروکردن شبکه‌های اجتماعی از این وسیله‌ی هوشمند استفاده بهتری نکنیم و به فکر کسب درآمد نباشیم؟ اگر یک بار جمله‌ی کسب درآمد با گوشی را در مرورگر جست‌وجو کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که ابزارها و سایت‌ها و برنامه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند؛ اما تشخیص اینکه کدام‌یک از این نرم‌افزارها ایده‌ی بهتر و سودآورتری خواهد بود، ممکن است کمی دشوار باشد. درادامه، با فهرستی از بهترین سایت‌های کسب درآمد با گوشی آشنا می‌شویم.

آیا کسب درآمد با گوشی ممکن است؟

بسیاری‌ از ما حداقل یک بار درباره‌ی درآمد زیاد اینفلوئنسرها یا بلاگرها شنیده‌ایم؛ اما آیا واقعاً این موضوع صحت دارد یا اصلاً کسب درآمد با گوشی ممکن است؟ راستش را بخواهید بله، کسب درآمد با گوشی امکان‌پذیر است و افرادی هستند که امروزه از این طریق درآمد زیادی به‌دست می‌آورند. بااین‌حال، همه‌چیز به خود شخص، شغل انتخابی‌اش، زمان صرف‌شده برای انجام و مهارت‌هایش بستگی دارد. وقتی زمان بیشتری را صرف انجام کاری می‌کنید و هم‌زمان مهارتتان را هم افزایش می‌دهید، نه‌فقط در بحث مشاغل اینترنتی، بلکه در کارهای دیگر نیز بخت زیادی برای موفقیت دارید.

بااین‌همه، در ابتدای راه نباید انتظار درآمد میلیونی داشته باشید و توصیه می‌کنیم گول تبلیغات الکی را نخورید. هر ذهن سالمی می‌داند که چنین چیزی ممکن نیست و یک‌شبه نمی‌توان به درآمدی باورنکردنی دست یافت؛ اما در طولانی‌مدت این کار شدنی است و اگر پشتکار کافی داشته باشید، قطعا به درآمد زیادی خواهید رسید. همان‌طورکه گفتیم، سایت‌های متعددی برای این کار وجود دارند که می‌توانید با بررسی هریک از آن‌ها، گزینه‌ی محبوبتان را پیدا کنید. در این مطلب، بهترین سایت‌ های فریلنسری را معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین سایت های کسب درآمد ایرانی

درادامه به فهرستی از بهترین سایت‌های کسب درآمد ایرانی اشاره می‌کنیم‌؛ سایت‌هایی که بدون پرداخت هزینه می‌توانید در آن‌ها ثبت‌نام کنید و از همین‌حالا ایده‌ی کسب درآمد با گوشی را اجرایی کنید.

سایت انجام میدم یا من می‌توانم

صفحه‌ی ورود سایت انجام میدم

«انجام میدم» یکی از سایت‌های ایرانی کسب درآمد با گوشی است. اگر در زمینه‌های برنامه‌نویسی، تولید محتوای متنی و گرافیکی، بازاریابی محتوایی، ساخت لوگو، طراحی سایت، ترجمه و… تخصص دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر در این سایت ثبت‌نام کنید و با جمله‌ی «من می‌توانم» کار را شروع کنید.

مانند تمام سایت‌ها، در این سایت هم باید حساب کاربری ایجاد کنید تا بتوانید خودتان را معرفی کنید یا روزمه‌ی کاری را برای مشتریان به‌نمایش بگذارید. برای‌مثال، اگر در‌زمینه‌ی ساخت لوگو دستی بر آتش دارید و بدتان نمی‌آید در این زمینه فعالیت کنید، پس از اینکه حساب کاربری ساختید و تمام مراحل ثبت‌نام، ساخت رزومه، معرفی و ثبت نمونه‌کارها را با موفقیت پشت‌سر گذاشتید، افرادی که برای ساخت لوگو به شخصی مانند شما نیاز داشته باشند، وارد این سایت می‌شوند و با مقایسه‌ی قیمت‌ها و نمونه‌کارهای افراد مختلف، به‌عبارتی کار را به کاردان می‌سپارند. بدیهی است که هرچه نمونه‌کارهای بهتری داشته باشید و در‌مقایسه‌با دیگران قیمت معقول‌تری درخواست کنید، پروژه‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

ترجمه ایران

وب‌سایت ترجمه ایران

اگر خودتان را مترجم خوبی می‌دانید و می‌خواهید از این طریق کسب درآمد کنید، سایت «ترجمه ایران»، یکی از زیرمجموعه‌های کارایران، می‌تواند شروع مناسبی باشد. به‌طورکلی، افراد می‌توانند با عنوان‌های کارفرما و مجری وارد این سایت شوند. کارفرما شخصی است که پروژه را به افراد متخصص محول می‌کند و این افراد متخصص که مجری نامیده می‌شوند، پس از بررسی پروژه، درصورت‌تمایل برای کارفرما درخواست ارسال می‌کنند. کارفرما خیلی‌ سریع درخواست‌ها را می‌بیند و می‌تواند از میان آن‌ها مجری مدنظرش را انتخاب کند.

نظرات کارفرماها و امتیاز و رتبه‌هایی که تاکنون دریافت کرده‌اید، آزمون‌های آنلاین و از همه‌ مهم‌تر، رزومه‌ی شخصی در دریافت پروژه‌های بیشتر نقش بسزایی دارند. پس از اینکه فایل نهایی پروژه را تحویل دادید، مبلغ تعیین‌شده به اعتبارتان اضافه می‌شود.

کارلنسر

سایت کارلنسر

«کارلنسر» یکی دیگر از سایت‌های کسب درآمد با گوشی است که در زمینه‌های متعددی مانند تولید محتوا، ساخت لوگو و انیمیشن، طراحی سایت، دکوراسیون، طراحی کارت عروسی و... فعالیت می‌کند. زمینه‌هایی که گفتیم، تنها بخشی از کسب‌و‌کارهای پرطرفدار این سایت فریلنسری هستند و برای اطلاع از مشاغل دیگر، تنها کافی است به صفحه‌ی اصلی این سایت سر بزنید.

در بسیاری از سایت‌های فریلنسری، معمولاً هزینه پس از اعلام رضایت از نتیجه‌ی کار به حساب فریلنسر واریز می‌شود. کارلنسر نیز به همین روال پیش می‌رود و پس از اینکه پروژه را انجام دادید، آن را برای کارفرما ارسال می‌کنید و هزینه پس از تأیید نهایی به اعتبارتان اضافه می‌شود. علاوه‌براین، اگر در زمینه‌های طراحی لوگو، سایت و... تخصص دارید، می‌توانید نمونه‌‌کارهایتان را با قیمتی دلخواه در کارلنسر ثبت کنید و بفروشید.

تایپایران

وب‌سایت تایپایران

«تایپایران» یکی از بزرگ‌ترین مراکز تخصصی تایپ در سراسر ایران محسوب می‌شود؛ اما راه‌های کسب درآمد در این سایت فقط به تایپ‌کردن منتهی نمی‌شود و در زمینه‌های دیگری همچون ورد و اکسل و پاورپوینت نیز می‌توانید کسب درآمد کنید. تایپایران نیز مانند ترجمه ایران یکی از زیرمجموعه‌های سایت کارایران به‌شمار می‌رود که با بیش از ۳۳۲ هزار نفر کاربر توانسته است به یکی از بهترین سایت‌های کسب درآمد تبدیل شود.

پیش از شروع کار، مجری (انجام‌دهنده‌ی کار) و کارفرما مبلغی را به‌عنوان ضمانت گروگذاری می‌کنند و پس از اینکه پروژه به‌پایان رسید، کارفرما با پرداخت کامل مبلغ به مجری، می‌تواند به فایل نهایی دسترسی داشته باشد. در تایپایران روش‌های مختلفی برای تعامل بین کارفرما و مجری فراهم شده است و این دو به‌راحتی می‌توانند حین انجام کار با یکدیگر در ارتباط باشند.

پین پول

مراحل ثبت‌نام نرم‌افزار پین پول

«پین پول» سامانه‌ای برای خرید شارژ و پرداخت قبض با گوشی است که کاربران را در سود به‌دست‌آمده مشارکت می‌دهد. برای شروع تنها کافی است وارد پین پول شوید و ثبت‌نام کنید. پس از اینکه اولین خرید شارژ یا پرداخت قبض را انجام دادید، خواهید دید که بخشی از سود خرید به شما تعلق می‌گیرد؛ اما نکته‌ی اصلی درباره‌ی پین‌پول، این است که شما می‌توانید افراد را به‌ استفاده‌ از این نرم‌افزار ترغیب و آن‌ها را به زیرمجموعه‌هایتان اضافه کنید. در این‌ صورت، وقتی یکی از زیرمجموعه‌هایتان خرید می‌کند، سود خرید به هر دوِ شما تعلق می‌گیرد. گفتنی است که پین‌پول سایت نیست؛ بلکه نرم‌افزاری است که می‌توانید آن را از‌طریق فروشگاه‌های داخلی مانند مایکت یا بازار دانلود کنید و برای ورود به آن حتماً باید معرف داشته باشید.

بدیهی است که هرچه افراد بیشتری را دعوت کنید، درآمدتان بیشتر خواهد بود. بااین‌حال، اگر به این کار علاقه‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید تنها از خریدهای خودتان سود دریافت کنید، به‌صورت کاربر مستقل می‌توانید در برنامه حضور داشته باشید. اگر به‌ هر دلیلی در طول روز زیاد شارژ می‌خرید، با انتخاب کاربر مستقل نیز می‌توانید سود خوبی به‌دست آورید.

بازار خانگی

سایت ایرانی بازار خانگی

سایت «بازار خانگی» همان‌طورکه از نامش پیداست، محلی برای کسب درآمد خانواده‌ها به‌واسطه‌ی شغل‌های خانگی مانند آشپزی، شیرینی‌پزی، خیاطی، صنایع دستی و آرایشگری است. اگر در این زمینه‌ها تبحر دارید، می‌توانید در این سایت ثبت‌نام کنید و خود را به چالش بکشید. همچنین، این سایت مانند برخی از سایت‌های فروش لوازم آنلاین مانند دیوار عمل می‌کند و اگر قصد دارید وسیله‌یا را بخرید یا بفروشید، می‌توانید در سایت بازار خانگی به‌دنبال خریدار باشید.

بهترین سایت های کسب درآمد خارجی

علاوه‌بر سایت‌های کسب درآمد ایرانی، سایت‌های خارجی نیز می‌توانند منابع خوبی برای کسب درآمد با گوشی باشند. بسیاری از سایت‌هایی که در‌ادامه معرفی خواهیم کرد، با طیف گسترده‌ای از مشاغل، بستری برای کسب درآمد کاربران در سراسر جهان به‌حساب می‌آیند.

Fiverr

صفحه‌ی اصلی وبسایت Fiverr

Fiverr پلتفرمی خارجی برای کسب درآمد است که فریلنسرها و صاحبان مشاغل را برای انجام پروژه‌های دیجیتالی مانند دیجیتال مارکتینگ و توسعه وب و رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند. در این وب‌سایت، فریلنسرها «فروشنده» و صاحبان مشاغل به‌عنوان «خریدار» نامیده می‌شوند. فروشندگان می‌توانند پروژه‌های خود را با قیمت‌های دلخواه فهرست کنند تا خریدارها یا کارفرماها بتوانند پروژه‌های مختلف را مرور کنند و قیمت‌ها را بسنجند و درنهایت از میان آن‌ها انتخاب کنند.

پس از شروع کار، سیستم به‌طورخودکار حساب فریلنسر را شارژ می‌کند و پول را در حالت تعلیق قرار می‌دهد. درنهایت بعد از برداشت هزینه‌ی کمیسیون، ۸۰ درصد قیمت پیشنهادی را برای فریلنسر ارسال می‌کند. این فرایند ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد و با شیوه‌های مختلفی مانند پرداخت نقدی یا پی‌پال انجام‌دادنی است.

Toptal

وب‌سایت Toptool

Toptal منبعی برای کسب درآمد با گوشی است که متخصصان حرفه‌ای را با شرکت‌ها مرتبط می‌کند. این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از مترجمان، توسعه‌دهندگان وب، مشاوران مالی و… دارد. برای ثبت‌نام در Toptal به‌عنوان فریلنسر، کاربران باید پنج مرحله را از ارزیابی جامع انگلیسی گرفته تا ارزیابی پروژه را پشت‌سر بگذارند و این امر موجب می‌شود تنها درصد کمی از فریلنسرها و تنها آن‌هایی که تخصص کافی دارند، به پلتفرم راه پیدا کنند.

کاربر پس از گذراندن تمام مراحل، به آگهی‌های شغلی مختلف از مشتریان و شرکت‌های برتر مانند موتورولا و Airbnb دسترسی خواهد داشت. بااین‌حال، موفق‌نشدن در هر آزمون روند کار در Toptal را تا چند ماه متوقف می‌کند. این سایت سرویسی اختصاصی برای پیگیری زمان و صورت‌حساب دارد که با استفاده‌ از آن فریلنسرها کل قیمت پیشنهادی را دریافت می‌کنند و هزینه‌ی کمیسیون از آن کسر نمی‌شود. درانتها از‌طریق پی‌پال، پرداخت مستقیم بانکی یا Payoneer پرداخت انجام می‌شود.

Freelancer

صفحه‌ی اصلی سایت Freelancer

Freelancer یکی از بهترین سایت‌های کسب درآمد با گوشی به‌حساب می‌آید که در آن متخصصان و شرکت‌هایی از سراسر جهان در پروژه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این سایت، طیف گسترده‌ای از شغل‌ها و تخصص‌ها وجود دارد و مشتریان به‌راحتی می‌توانند هر نوع متخصصی را انتخاب کنند.

برخلاف سایت Toptal، فریلنسرها برای ثبت‌نام در این وب‌سایت مراحل دشواری در پیش ندارند و پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه‌ی اطلاعاتی مانند مهارت‌ها و سوابق کاری و تجربه‌ی کاری به‌عنوان فریلنسر استخدام می‌شوند و می‌توانند شروع به کار کنند. علاوه‌بر پروژه‌ها، مسابقه‌های زیادی مانند کارهای بصری یا طراحی وجود دارند تا فریلنسرها بتوانند خود را به‌چالش بکشند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. Freelancer درحدود ۱۰ درصد از کل درآمد کاربر را برای مسابقه‌ها و پروژه‌ها دریافت می‌کند و باقی مبلغ را به‌ روش‌های مختلف به حساب کاربر واریز می‌کند.

Flexjobs

سایت Flexjobs

Flexjobs سایتی است که درزمینه‌ی فرصت‌های شغلی منعطف و از راه دور مانند مشاغل آزاد و نیمه‌وقت و تمام‌وقت فعالیت می‌کند و دسته‌بندی‌های مختلفی از تحصیل و آموزش گرفته تا روزنامه‌نگاری و نویسندگی را ارائه می‌دهد. این سایت تضمین می‌کند که تمام شغل‌های فهرست‌شده قانونی هستند و همه‌ی کلاه‌برداری‌ها و سایت‌های جعلی را مسدود می‌کند.

برای یافتن مشاغل آزاد در Flexjobs کاربران باید از میان طرح‌های موجود که از ۶.۹۵ دلار شروع می‌شوند، اشتراک تهیه کنند. با خرید اشتراک، فریلنسر به فهرست نامحدودی از مشاغل، امکان ارائه‌ی نمونه‌کار شخصی، مشاوره‌ی رایگان و آزمون‌های مهارت دسترسی پیدا می‌کند. کاربران می‌توانند هزینه‌ی اشتراک را با شیوه‌های مختلفی مانند پی‌پال پرداخت کنند و درصورت نارضایتی از خدمات، تا ۳۰ روز هزینه را به‌طور‌کامل پس بگیرند.

SimplyHired

وب‌سایت کسب درآمد Simplyhired

SimplyHired یکی دیگر از سایت‌های کسب درآمد خارجی است که پیشنهاد‌های شغلی را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند و در آن شرکت‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه فرصت‌های شغلی را با دیگران به‌اشتراک بگذارند. این سایت یک رابط کاربری منظمی دارد که مرور مشاغل براساس دسته‌بندی را آسان می‌کند.

برای یافتن شغلی خاص از میان فرصت‌های فریلنسری متنوع، می‌توانید کلمه‌ی کلیدی شغل مدنظرتان را در کادر جست‌وجو تایپ کنید یا برای یافتن نتایج بهتر کد پستی یا نام شهر یا ایالت را فیلتر کنید و پیشنهادهای مرتبط و نزدیک را ببینید. اگر می‌خواهید به ابزارهای مختلف شغلی مانند حقوق و رزومه‌ساز دسترسی داشته باشید، باید در سایت SimplyHired حساب کاربری ایجاد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات