سامسونگ با تصاحب استارتاپ Cynora به دنبال تولید پنل‌های OLED باکیفیت‌تر است

چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود سامسونگ در قراردادی به ارزش تقریباً ۳۰۰ میلیون دلار استارتاپ آلمانی Cynora را تصاحب کرده است. این استارتاپ فناوری‌هایی اختصاصی برای بهبود نمایشگرهای OLED دارد.
تبلیغات

سم‌موبایل، یکی از رسانه‌های نزدیک به سامسونگ می‌نویسد این شرکت یک استارتاپ آلمانی به نام Cynora را که در زمینه‌ی فناوری‌های OLED تخصص دارد تصاحب کرده است. جزئیات قرارداد بین سامسونگ و Cynora هنوز به‌صورت عمومی اعلام نشده، اما بلومبرگ به نقل از منابعی ناشناس می‌گوید این قرارداد حدوداً ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

گفته می‌شود فناوری‌های توسعه‌داده‌شده توسط متخصصان Cynora باعث افزایش دوام پنل‌های OLED و کاهش مصرف انرژی آن‌ها می‌شود. Cynora می‌گوید که می‌تواند بهره‌وری ساب‌پیکسل‌های آبی‌رنگ را در پنل‌های OLED بهبود دهد تا درنتیجه‌ی این اقدام بازده توان پنل افزایش یابد، رنگ‌ها بهتر نمایش داده شوند و در نهایت پنل به وضوح بالاتری دست پیدا کند. سامسونگ ممکن است از فناوری‌های استارتاپ Cynora برای تولید صفحه‌نمایش تاشدنی باکیفیت‌تر بهره بگیرد.

به ادعای منابع بلومبرگ، Cynora طی چند وقت اخیر با کمبود منابع مالی دست‌و‌پنجه نرم کرده و به‌منظور تأمین پول برای شماری از سرمایه‌گذارانش به عقد قرارداد با سامسونگ نیازمند بوده است. از سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی به‌عنوان دو مورد از سرمایه‌گذاران این استارتاپ یاد می‌شود.

ظاهراً قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری با سامسونگ صرفاً شامل دسترسی این شرکت به پتنت‌ها و فناوری‌های Cynora می‌شود و سامسونگ قرار نیست مهندسان Cynora را به استخدام خود دربیاورد. گفته می‌شود Cynora در هفته‌های اخیر با نیروی کار خود خداحافظی کرده است.

فعلاً به‌طور دقیق مشخص نیست که سامسونگ قصد دارد به چه شکلی از فناوری‌های Cynora استفاده کند. با در نظر گرفتن افزایش تدریجی ابعاد بازار گوشی‌های تاشدنی، احتمال می‌دهیم سامسونگ از فناوری‌های Cynora برای بهبود پنل‌های انعطاف‌پذیر خود بهره بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات