کوالکام با خریدن Cellwize زیرساخت‌های 5G RAN خود را بهبود می‌دهد

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام با خریدن استارتاپ Cellwize در تلاش است زیرساخت‌های شبکه‌ی 5G RAN خود را پیشرفته‌تر کند. گفته می‌شود قرارداد امضاشده بین دو شرکت ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.
تبلیغات

به‌گزارش ZDNet، کوالکام به‌تازگی شرکت Cellwize را ازآنِ خود کرده است تا شبکه‌ی 5G RAN و به‌طورکلی زیرساخت‌های خود را بهبود دهد. روز گذشته، این تراشه‌ساز بزرگ آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد خریدن Cellwize راهکارهای زیرساخت 5G کوالکام را بیش‌ازپیش تقویت می‌کند تا فرایند تحول دیجیتال سریع‌تر انجام بگیرد. جزئیات قرارداد منعقدشده بین Qualcomm و Cellwize اعلام نشده است.

چند هفته پیش، شایعه‌های مربوط‌ به توافق احتمالی بین این دو شرکت منتشر شده بود. در آن زمان، گفته شد که احتمالاً کوالکام برای خریدن Cellwize سیصد‌میلیون دلار هزینه خواهد کرد. استارتاپ Cellwize در سال ۲۰۱۳ بنیان‌گذاری شده است و به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی فناوری‌های ارکستراسیون و اتوماسیون شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN) برپایه‌ی سرورهای ابری و هوش مصنوعی شناخته می‌شود و کنترلر هوشمند Non-RT RIC نیز تولید می‌کند. این استارتاپ سابقه‌ی طراحی سیستم‌های SMO را هم در کارنامه‌اش دارد.

Cellwize می‌گوید موفق‌ شده است پلتفرمی به نام CHIME توسعه‌ دهد که سیستم‌های RAN و vRAN و Open RAN را برای دستیابی به مزایایی ویژه در حوزه‌ی 5G به‌کار می‌گیرد. Cellwize می‌گوید در بین مشتریانش بیش از ۴۰ اپراتور بزرگ موبایلی دیده می‌شود. این استارتاپ مدتی پیش ۵۶٫۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. Qualcomm Ventures، زیرشاخه‌ی فعال کوالکام در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری، در فرایند جذب سرمایه‌ی سری B استارتاپ Cellwize شرکت کرده بود.

یکی از مدیران کوالکام می‌گوید این شرکت اکنون در حوزه‌های زیادی وارد شده است و نباید از کوالکام به‌عنوان شرکتی یاد کنیم که صرفاً به یک صنعت خدمت می‌کند. کوالکام بیشتر به‌‌دلیل تولید پردازنده‌های سری Snapdragon شناخته می‌شود؛ اما اکنون در خدمت بازارهای جدیدی است و به رشد اقتصاد مبتنی‌بر فضای ابری کمک می‌کند. کوالکام می‌گوید صنعت RAN به توجه این شرکت نیاز داشته است.

کوالکام با اضافه‌کردن Cellwize به زیرمجموعه‌ی خود، انتظار دارد به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی مدیریت و اتوماسیون RAN، اکوسیستمی از اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی‌شدنی در چندین صنعت و معماری خاص RAN با توانایی پشتیبانی از این شبکه دسترسی پیدا کند.

گفتنی است مدیرعامل Cellwize از‌این‌پس در نقش قائم‌مقام تیم مدیریت محصول کوالکام به فعالیتش ادامه خواهد داد. او می‌گوید دو شرکت کوالکام و Cellwize به مدرن‌سازی شبکه‌های دسترسی رادیویی متعهد هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات