فعالیت کارخانه آیفون در چین به‌‌دلیل قرنطینه کووید متوقف شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان، از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات اپل، فعالیتش را در منطقه‌ی شنژن چین به‌دلیل اقدام دولت محلی برای اعمال قرنطینه در پی شیوع پیک جدید کووید-۱۹ متوقف کرد.
تبلیغات

فاکسکان (Hon Hai Precision Industry) از تولیدکنندگان پیمان‌کاری محصولات الکترونیکی و ارائه‌دهندگان خدمات تولید تجهیزات الکترونیک در جهان است. این هلدینگ گستره‌ی فعالیت بسیار وسیعی دارد و علاوه‌بر تأمین قطعات موردنیاز اپل برای تولید محصولاتش، مسئولیت مونتاژ آیفون و سایر محصولات کوپرتینویی‌ها را نیز برعهده دارد.

به‌گزارش 9to5mac، قرنطینه به‌علت شیوع دوباره‌ی کووید-۱۹ باعث شد تا فاکسکان فعالیتش را در دو پردیس منطقه‌ی شنژن متوقف کند. این شرکت برای کاهش تأثیر قرنطینه، فعالیت‌های خود را به سایت‌هایی منتقل کرده است که هنوز به‌طور منظم فعال هستند. انتظار می‌رود این قرنطینه تا ۲۰ مارس (۲۹ اسفند ۱۴۰۰) ادامه پیدا کند.

چین روز یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، با هدف جلوگیری از شیوع رو‌به‌رشد کرونا، ۱۷٫۵ میلیون نفر از ساکنان منطقه‌ی شنژن را به‌مدت حداقل یک هفته در قرنطینه قرار داد. در این مدت، تمام سیستم‌های اتوبوس و مترو بسته غیرفعال شده‌اند و فعالیت همه‌ی مشاغل، به‌جز مشاغل ارائه‌دهنده‌ی خدمات ضروری ارائه، متوقف شده است.

در همان روز‌، دولت چین پس از گزارش بیش از ۳ هزار مورد بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در منطقه‌ی شنژن، قرنطینه جدیدی اعمال کرد. درنتیجه‌ی این قرنطینه، صبح روز دوشنبه سهام گروه پشتیبان فاکسکان (Hon Hai) در تایپه ۱ درصد کاهش یافت. با‌‌‌‌توجه‌‌‌‌به متکی‌‌‌بودن اپل و سایر شرکت‌های فناوری به این هلدینگ، این شرکت‌ها نیز از افت سهام فاکسکان متضرر خواهند شد.

در‌حال‌حاضر، در مقطع زمانی‌ای از سال هستیم که تقاضا برای محصولات فناوری چندان زیاد نیست؛ اما معرفی اخیر محصولات جدید اپل، مانند نسل سوم آیفون SE و آیپد ایر ۵ و مک استودیو جنب‌وجوشی در بازار این محصولات ایجاد کرده است که می‌تواند از قرنطینه‌ی اعمال‌شده‌ متأثر شود.

ذکر این نکته نیز لازم است که سایر شرکت‌هایی فناوری مستقر در منطقه‌ی شنژن، مانند هواوی و DJI و تنسنت (Tencent) هم مجبور شده‌اند تا پایان قرنطینه فعالیتشان را به حالت تعلیق درآورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات