سامسونگ روی بلندگوی هوشمند گلکسی هوم مینی 2 کار می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از بلندگوهای هوشمند بیکسبی خود دست نمی‌کشد و ظاهراً قصد دارد تنها چندهزار دستگاه از بلندگوی جدیدش را در تاریخ ۱۹ بهمن عرضه کند.
تبلیغات

سامسونگ در زمینه‌ی تولید بلندگوهای هوشمند با دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) خود سابقه‌ی بدی داشته است. این شرکت هنوز پس از دو بار تلاش، بلندگوی مجهز به بیکسبی را به‌طور گسترده عرضه نکرده؛ اما این بار احتمالاً طلسم شکسته خواهد شد. گزارش‌های جدید از xda-developers نشان می‌دهند که سامسونگ در‌ حال‌ کار روی بلندگوی هوشمند جدیدی است.

به‌گفته‌ی یکی از افشگران فناوری، مکس جامبر، بلندگوی هوشمند جدید سامسونگ در‌ حال توسعه است و ظاهراً گلکسی هوم مینی ۲ (Galaxy Home Mini 2) با شماره‌ مدل SM-V320 نامیده خواهد شد. تک‌اینسایدر، که سابقه‌ی خوبی در افشای اطلاعات نیز دارد، ادعا می‌کند که این بلندگو در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۴۰۰) با تولید اولیه‌ی تنها «چند هزار دستگاه» عرضه خواهد شد.

اولین تلاش سامسونگ برای تولید اسپیکر هوشمند، گلکسی هوم بود که در اوت ۲۰۱۸ در کنار گلکسی نوت ۹ و گلکسی واچ اصلی معرفی شد؛ اما هرگز عرضه نشد. در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰، سامسونگ، گلکسی هوم مینی کوچکتری را به‌‌‌ نمایش گذاشت؛ اما آن بلندگو نیز هرگز عرضه‌ی جهانی نداشت.

مشخص نیست که گلکسی هوم مینی ۲ از همان دستیار صوتی بیکسبی استفاده می‌کند یا اینکه سامسونگ به‌جای آن از الکسا یا دستیار گوگل استفاده خواهد کرد. هنوز سامسونگ هیچ بلندگوی هوشمندی را به‌طور گسترده با دستیار صوتی بیکسبی عرضه نکرده است و حتی اگر استفاده از بیکسبی آن را از رقبا متمایز کند، این بلندگو احتمالاً به‌اندازه‌ی Amazon Echo یا Google Nest Mini مفید نخواهد بود.

اگرچه هنوز سامسونگ به‌طور کامل بلندگوی هوشمندی را عرضه نکرده است؛ شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ تعداد زیادی بلندگوی هوشمند را با دستیارهای دیجیتال دیگر فروخته‌اند. سامسونگ مالک هارمن اینترنشنال است که محصولات صوتی را با برندهای بسیاری مانند JBL و AKG به‌فروش می‌رساند. بلندگوی هوشمند JBL Link View 8 با دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای مدتی در‌ دسترس بود و از طرفی دیگر بلندگوهای JBL Link Music و JBL Link Portable پخش یکپارچه‌ی موسیقی را ارائه می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات