جاروبرقی رباتیک جدید سامسونگ با هوش مصنوعی و بخار خانه را تمیز می‌کند

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
ربات جارو برقی سامسونگ  Jet Bot با ایستگاه تمیز کننده
سامسونگ ربات جاروبرقی و کف‌شور جدیدی را رونمایی کرده است که با هوش مصنوعی کار می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ نسخه‌ی جدید ربات جارو برقی خود موسوم‌به Jet Bot را در نمایشگاه CES 2024 در کنار محصولات دیگری نظیر گوشی گلکسی S24 به نمایش خواهد گذاشت؛ رباتی که آخرین مدل آن در سال ۲۰۲۱ عرضه شده بود.

غول فناوری کره‌ای فعلا زمان عرضه‌ و قیمت جاروبرقی رباتیک جدیدش را اعلام نکرده است. مدل قبلی جارو برقی سامسونگ یعنی Jet Bot AI Plus، حدود ۱٬۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

به‌نظر می‌رسد که ویژگی‌های ربات Jet Bot هنوز نهایی نشده‌اند و بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ، این ربات در حال توسعه است و احتمال تغییر ویژگی‌های آن وجود دارد.

Bespoke Jet Bot Combo ربات جاروبرقی و کف‌شور دایره‌ای شکلی است که داخل ایستگاهی برای شارژ خودکار، تمیز شدن و خالی شدن به نام Clean Station قرار می‌گیرد. این ایستگاه، سطل ربات را خالی و مخزن آب آن را پر می‌کند و در عین حال دو پد کف‌شور چرخان آن را می‌شوید و خشک می‌کند.

به گفته‌ی سامسونگ، پایه‌ی Clean Station ربات در سه مرحله عملیات تمیز کردن را انجام می‌دهد که شامل شست‌وشوی خودکار، تمیزکنندگی با بخار و خشک‌کردن با هوای گرم است. بعد از اینکه پد‌ها را با آب گرم شستشو می‌دهد، روی آن‌ها بخار می‌پاشد تا از بوی نامطبوع جلوگیری و نگهداری بهداشتی‌تری را فراهم کند.

سامسونگ می‌گوید هنگامی که جاروبرقی لکه‌‌ی خشک و سختی را تشخیص می‌دهد، به ایستگاه تمیزکننده بازمی‌گردد تا پد‌های کف‌شور را با بخار و آب داغ گرم کند و سپس با پد‌های چرخان خود که با سرعت ۱۷۰ دور در دقیقه می‌چرخند، لکه را تمیز می‌کند.

ربات Bespoke Jet Bot Combo از هوش مصنوعی برای کمک به مسیریابی در منزل استفاده می‌کند. فناوری هوش مصنوعی سامسونگ که ابتدا در مدل Jet Bot AI Plus معرفی شد، برای پرهیز از موانع استفاده می‌شود، به این معنی که ربات می‌تواند وسایل داخل منزل را تشخیص دهد و از برخورد با آن‌ها جلوگیری کند.

هوش ربات می‌تواند تفاوت سطوح مختلف را متوجه شود. ویژگی موسوم به AI Floor Detect امکان تشخیص بین کف‌های سخت و فرش‌ها را فراهم می‌کند و ربات می‌فهمد که باید پد‌های کف‌شور خود را برای عبور از فرش‌ها بلند کند یا به ایستگاه برگردد و قبل از جاروکردن فرش‌ها، پد‌های خود را بردارد.

سامسونگ مشخصات دقیقی مانند زمان کارکرد، اندازه‌ی باتری، نوع برس غلتکی، ظرفیت مخزن آب یا داشتن دوربین را در مورد این جارو برقی ارائه نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات