WW9800T، ماشین لباسشویی مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ، معرفی شد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ اخیرا ماشین لباس‌شویی WW9800T و یخچال فریزر RB700 را رونمایی کرده است. WW9800T از هوش مصنوعی برای انتخاب بهترین تنظیمات شست‌و‌شو استفاده می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس به‌تازگی ماشین لباس‌شویی جدیدی معرفی کرده است که فرایند شستن لباس‌ها را به کاری ساده‌تر تبدیل می‌کند. براساس اعلام رسمی،‌ ماشین لباس‌شویی Samsung WW9800T از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بتواند به‌صورت خودکار درست‌ترین تنظیمات ممکن را برای شستن لباس انتخاب کند. سامسونگ ادعا می‌کند این ماشین لباس‌شویی می‌تواند لباس‌های شما را سریع‌تر و با مصرف انرژی کمتر شست‌و‌شو دهد. WW9800T از فناوری‌های ویژه‌ی سامسونگ شامل EcoBubble و QuickDrive بهره‌مند است.

ظاهرا ماشین لباس‌شویی سامسونگ انتخاب‌های شما را برای شست‌وشوی لباس‌ها در نظر می‌گیرد و آن‌ها را با داده‌های مشابهی مقایسه می‌کند که از کاربران به‌دست آورده و در فضای ابری ذخیره کرده است. حسگرهای موجود در دیگ ماشین لباس‌شویی سامسونگ می‌توانند وزن لباس‌ها را با سطح کثیفی آن‌ها اندازه بگیرند. از اینجا به‌بعد، ماشین لباس‌شویی WW9800T به‌صورت خودکار مقدار مناسب مواد شوینده و آب را برای دستیابی به بهینه‌ترین عملکرد شست‌و‌شو مشخص می‌کند. سامسونگ می‌گوید برای سنجیدن میزان کارایی ماشین لباس‌شویی جدیدش آن را در آزمایش‌هایی داخلی بررسی کرده است.

ماشین لباس شویی سامسونگ Samsung WW9800T  از جلو

ماشین لباس‌شویی سامسونگ WW9800T 

سامسونگ ادعا می‌کند WW9800T به‌لطف بهره‌مندی از فناوری QuickDrive، هر چرخه‌ی شست‌‌‌و‌شو را ۵۰ درصد سریع‌تر به‌پایان می‌رسند و برای انجام چرخه‌ی شست‌و‌شو ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. دیگ ماشین لباس‌شویی سامسونگ فضایی خاص برای حرکت آزادانه دراختیار دارد که به افزایش عملکردش منتهی می‌شود. سامسونگ می‌گوید به‌لطف این حرکات، ماشین لباس‌شویی می‌تواند لباس‌های کثیف را در زمانی کوتاه‌تر بشوید.

در این ماشین لباس‌شویی از آهن‌رباهایی قوی برای کاهش سروصدا و دستیابی به عملکرد بهتر استفاده شده است. فناوری EcoBubble سامسونگ می‌تواند ازطریق تبدیل مواد شوینده به حباب‌هایی نرم، میزان اثرگذاری شوینده‌ها را به بیشترین حد برساند. با انجام این کار، مواد شوینده می‌توانند سریع‌تر به‌ درون لباس‌ها نفوذ کنند؛ حتی هنگام استفاده از آب سرد. 

هایه‌سون یانگ، قائم‌مقام سامسونگ الکترونیکس، در‌این‌باره می‌گوید: «در تلاش برای تولید لوازمی خانگی هستیم که می‌توانند ضمن بهبود سبک زندگی، قدرت عملکرد خود را به بیشترین حد برسانند. ما برای تولید محصولات جدید، خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان‌مان را معیار قرار داده‌ایم.»

قابلیت‌های یادشده برای ماشین لباس‌شویی سامسونگ که از فناوری هوش مصنوعی نشئت می‌گیرند، ممکن است در نگاه اول بلندپروازانه به‌نظر برسند و با خود فکر کنید این محصول در عمل ازپس انجام چنین کاری برنمی‌آید. بااین‌حال، بهتر است بدانید شرکت‌های دیگری هم که به‌طور جدی در بازار لوازم خانگی حضور دارند، قصد دارند رویکردی مشابه در پیش بگیرند؛ به‌خصوص ال‌جی.

ال‌جی مدتی پیش محصولی جدید با نام WashTower رونمایی کرد که ترکیبی از ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن است. ال‌جی ادعا می‌کند که WashTower می‌تواند وزن و میزان نرم‌بودن پارچه‌ی به‌کاررفته در لباس‌هایی را تشخیص دهد که درون دیگ قرار گرفته‌اند. در مرحله‌ی بعد، دستگاه ال‌جی از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای انتخاب حالت مناسب شست‌و‌شو استفاده می‌کند. WashTower داده‌های مربوط به چرخه‌ی شست‌و‌شو را با خشک‌کن خود به‌اشتراک می‌گذارد. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، WW9800T در نقش ماشین لباس‌شویی ظاهر می‌شود و برخلاف WashTower، در آن از خشک‌کن خبری نیست. بااین‌حال، سامسونگ می‌گوید ماشین لباس‌شویی جدیدش همچون WashTower می‌تواند داده‌های شست‌و‌شو را دراختیار خشک‌کن‌های سازگار قرار دهد. سامسونگ قصد دارد ماشین لباس‌شویی پیشرفته‌ی خود را ابتدا در بازار اروپا و سپس در دیگر بازارها عرضه کند. این ماشین لباس‌شویی تا پیش از پایان سال جاری میلادی در تمامی بازارهای مقصد عرضه خواهد شد. 

سامسونگ همچنین قصد دارد یخچال جدیدی با نام RB700 عرضه کند که ابعادش باریک‌ است و با وجود باریک‌بودن،‌ به ظرفیت بیشتری از نسل قبل مجهز شده است (برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی،‌ روی آن‌ها کلیک کنید).

درکنار ماشین لباس‌شویی یادشده، سامسونگ یخچال‌فریزر جدیدی نیز با نام RB700 معرفی کرده است و قصد دارد آن را در آینده‌ای نزدیک روانه‌ی بازار کند. یخچال RB700 که صرفا در بازارهای اروپا و آسیا عرضه می‌شود، پوشش عایق نازک‌تر از نسل قبل دارد تا ظرفیت داخلی‌اش برای نگه‌داری مواد غذایی افزایش پیدا کند.

ابعاد کلی یخچال سامسونگ مشابه ابعاد یخچال‌هایی است که امروزه در بازارهای اروپا و آسیا دردسترس هستند؛ اما RB700 درمقایسه‌با آن‌ها ظرفیت بیشتری دارد. طبق ادعای سامسونگ، این یخچال عملکردی فوق‌العاده درزمینه‌ی خنک‌نگه‌داشتن مواد غذایی از خود نشان می‌دهد. سامسونگ می‌گوید یخچال RB700 ابتدا در سال ۲۰۲۰ در بازار اروپا و سپس در چین، خاورمیانه، آمریکای‌لاتین و کره‌‌جنوبی دردسترس خواهد گرفت.

یخچال سامسونگ Samsung Bespoke

یکی از یخچال‌های سری Bespoke سامسونگ

همچنین، سامسونگ می‌گوید قصد دارد برای نخستین‌بار یخچال‌های سری Bespoke را روانه‌ی بازار اروپا کند. این محصولات ابتدا در کشورهای شمال اروپا و سپس سال آینده در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات