هوش مصنوعی به مسابقات فرمول یک هم راه پیدا می‌کند

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی
فرمول یک به منظور مقابله با نقض محدودیت‌ پیست‌های خود از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش رویترز، هیئت‌حاکمه‌ی فرمول یک تصمیم دارد تا از هوش مصنوعی برای مقابله با نقض محدودیت‌های سرعت پیست در مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی استفاده کند. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) مستقر در پاریس نیز بیان کرد که آن‌ها سراغ استفاده از فناوری بینایی کامپیوتری خواهند رفت.

هوش مصنوعی در جایی که رانندگان با هر چهار چرخ خودرو از لبه‌ی خط سفید موجود در مسیر عبور می‌کنند وارد عمل می‌شود و با گزارش نقض‌های پیدا شده، کار مرکز عملیات از راه دور (ROC) فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی را کاهش می‌دهد و به اعلام نتیجه سرعت می‌بخشد.

وجود هوش مصنوعی در این مسابقات هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم در مسابقات جایزه بزرگ اتریش تنها چهار نفر مسئول بررسی ۱۲۰۰ خطای احتمالی بودند.

برای مسابقات برگزار‌شده‌ی قطر در ماه اکتبر (مهر و آبان) تنها هشت نفر برای ارزیابی و نظارت بر ۸۲۰ نقطه در گوشه و کنار مسیر اختصاص داده شدند که در نهایت ۱۴۱ گزارش به مرکز کنترل مسابقه ارسال و سپس ۵۱ دور را حذف کردند. با این وجود در مسابقات برگزار شده در آستین تگزاس برخی از نقض محدودیت‌ها بدون مجازات باقی ماندند.

تیم مالیون، رئیس عملیات از راه دور FIA و معاون مدیر مسابقات، می‌گوید فناوری بینایی کامپیوتری به طور مؤثر در زمینه‌های پزشکی مانند اسکن داده‌های غربالگری سرطان استفاده شده است.

تیم مالیون در ادامه بیان کرد که آن‌ها از این فناوری به منظور پزشکی استفاده نخواهند کرد بلکه می‌خواهند از آن برای تشخیص درست یا غلط بودن گزارش‌ها استفاده کنند تا اگر گزارشی به اشتباه به مرکز فرستاده شد حذف شود.

مسئولان فرمول یک قصد دارند برای پیشرفت مسابقات از فناوری‌های بیشتری استفاده کنند. آن‌ها درحال‌حاضر بزرگ‌ترین ضرورت را سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزار و گسترش هرچه بیشتر آن می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات