وب کم 4K ریزر، تولیدکنندگان محتوا را از دوربین‌های DSLR بی‌نیاز می‌کند

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
وب کم ریزر Razer Kiyo Pro Ultra در دست
ریزر می‌گوید Kiyo Pro Ultra به بزرگ‌ترین حسگر در بین تمامی وب‌کم‌ها مجهز است. این محصول طراحی شبیه لنز دوربین‌های DSLR دارد.
تبلیغات

وب‌کم 4K جدید ۲۹۹٫۹۹ دلاری Razer Kiyo Pro Ultra که در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد، از هم‌اکنون قابل تهیه است و کیفیتی مشابه دوربین‌های حرفه‌ای DSLR را به تماس‌های ویدیویی شما می‌آورد. ریزر می‌گوید وب‌کم جدیدش به حسگر ۱/۱٫۲ اینچ Sony Starvis 2 مجهز است. این نخستین باری است که حسگری به این بزرگی در وب‌کم‌ها استفاده می‌شود. وب‌کم 4K ریزر لنزی با دیافراگم f/1.7 دارد و جلوه‌ی بوکه را به شیوه‌ای طبیعی ایجاد می‌کند. این دیافراگم احتمالا باعث می‌شود وب‌کم ریزر در محیط‌های کم‌نور عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

بر اساس گزارش ورج، Kiyo Pro Ultra همچون اکثر وب‌کم‌های امروزی با این هدف تولید شده است که تولیدکنندگان محتوا را از دوربین‌های گران‌قیمت DSLR بی‌نیاز کند. وب‌کم جدید شبیه لنز دوربین‌های DSLR است. این طراحی را نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ با وب‌کم Kiyo Pro دیده بودیم که ویدیو را با وضوح 1080p و نرخ فریم ۶۰fps ضبط می‌کرد.

تشخیص دادن Kiyo Pro Ultra از مدل قبلی کار سختی است. مدل جدید مسدود کردن مسیر حسگر را ممکن می‌کند. کاربر می‌تواند با چرخاندن وب‌کم، به‌ شیوه‌ی فیزیکی مسیر دید را مسدود کند.

وب کم ریزر Razer Kiyo Pro Ultra از نمای جلو

ریزر می‌گوید Kiyo Pro Ultra ویدیوی 4K فشرده‌نشده با نرخ فریم 24fps یا ویدیوی 1440p با نرخ فریم 30fps ارائه می‌دهد و از این حیث بهتر از وب‌کم‌های Logitech Brio و Elgato Facecam Pro است. وب‌کم ریزر می‌تواند ویدیوی 1080p را با نرخ فریم ۶۰fps یا ۳۰fps با HDR ضبط کند (وب‌کم Facecam Pro در حالت 1080p/60fps ویدیوی فشرده‌نشده ضبط می‌کند).

اگر ویدیوی فشرده‌نشده برای شما اهمیت زیادی ندارد، تهیه‌ی Facecam Pro منطقی‌تر است چون این وب‌کم برخلاف وب‌کم جدید ریزر می‌تواند ویدیوی 4K را با نرخ فریم ۶۰fps نیز ضبط کند. Kiyo Pro Ultra میکروفون ۳۶۰ درجه دارد اما Facecam Pro به میکروفون مجهز نیست.

وب کم ریزر Razer Kiyo Pro Ultra روی مانیتور

وب‌کم Kiyo Pro Ultra را می‌توانید به دستگاه متصل و شروع‌به استفاده از آن کنید، با این‌حال برای شخصی‌سازی قابلیت‌های مختلفش به اپلیکیشن Synapse که برای کامپیوتر منتشر شده است نیاز دارید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید کارهایی مثل تغییر بزرگ‌نمایی دیجیتالی و فعال کردن قابلیت رهگیری چهره با هوش مصنوعی را انجام دهید. همچنین امکان تغییر سرعت شاتر، اکسپوژر (نوردهی) و سرعت پیدا کردن سوژه‌ی اصلی در تصویر فراهم است. Kiyo Pro Ultra حافظه‌ی اختصاصی دارد تا تنظیمات شما را حتی اگر به کامپیوتر جدیدی متصل شود، به خاطر بسپرد.

قیمت وب کم جدید ریزر ۳۰۰ دلار تعیین شده است که آن را در بخش وب‌کم‌های رده بالای گیمینگ قرار می‌دهد.

شرکت‌های فعال در صنعت وب‌کم عاشق مقایسه کردن محصولات خود با دوربین‌های DSLR هستند، اما نباید فراموش کنیم که کیفیت تصویر تنها یک مشخصه‌ی وب‌کم‌ها است. موارد دیگری مثل کیفیت میکروفون، قابل‌اتکا‌بودن و شخصی‌سازی‌های اپلیکیشن همراه نیز اهمیت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات