قاب منحصربه‌فردی که اتصال به شبکه 5G را برای گوشی P50 هواوی ممکن می‌کند

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
قاب ویژه‌ای برای گوشی هواوی P50 پرو معرفی شده که فناوری 5G را به این گوشی اضافه می‌کند. این قاب مودم داخلی دارد و ازطریق درگاه USB به گوشی متصل می‌شود.
تبلیغات

تحریم‌های ایالات متحده باعث شده است هواوی اجازه‌ی همکاری با تأمین‌کنندگان بین‌المللی فناوری 5G را نداشته باشد و دستگاه‌هایش را با فناوری 4G روانه‌ی بازار کند؛ آن هم در شرایطی که امروزه حتی شماری از گوشی‌های میان‌رده نیز به مودم 5G مجهز هستند.

یک شرکت به نام Soyealink توانسته راهکاری برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کند. قاب تولیدشده توسط این شرکت مودم 5G داخلی دارد و این فناوری پرسرعت ارتباطی را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند.

براساس گزارش GSMArena، درحال‌حاضر تنها گوشی هواوی P50 پرو از قاب جدید Soyealink پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال اگر راهکار جدید به محبوبیت مطلوبی برسد، احتمالاً Soyealink برای دیگر گوشی‌های هواوی نیز قاب تولید خواهد کرد.

قاب 5G گوشی هواوی P50 پرو به‌زودی با قیمت ۸۰۰ یوان (۱۲۰ دلار) عرضه خواهد شد.

قاب 5G هواوی P50 پرو Soyealink از تمام زوایا

این قاب متکی‌بر فناوری eSIM است و مودم 5G آن از دو نوع مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) فناوری 5G Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. قاب همچنین پردازنده‌ای دو هسته‌ای با فرکانس ۱٫۳۵ گیگاهرتز در خود دارد. البته پردازنده‌ی گوشی هواوی وظیفه‌ی کنترل همه‌چیز را برعهده دارد (حتی عملکرد eSIM).

در صورت استفاده از قاب Soyealink نشانگر قدرت سیگنال شبکه نیز در نوار وضعیت گوشی نمایش داده می‌شود و به‌همین‌دلیل، کاربر احساس خواهد کرد که خودِ گوشی به شبکه‌ی 5G متصل است.

نمای جلو گوشی P50 پرو هواوی با فناوری 5G

ضخامت قاب Soyealink حدوداً ۳٫۲ میلی‌متر و وزن آن ۵۲ گرم است. بخش خارجی قاب از پلی‌اورتان ساخته شده است که روی آن بافت چرم‌مانند دیده می‌شود. درحال‌حاضر قاب مورد اشاره تنها با رنگ خاکستری روشن دردسترس قرار می‌گیرد.

مقاله‌های مرتبط:

قاب ازطریق درگاه USB با گوشی ارتباط برقرار می‌کند و انرژی مدنظر خود را از همین طریق می‌گیرد. می‌توان از درگاه USB-C خودِ قاب برای شارژ (با فناوری SuperCharge) و انتقال داده استفاده کرد.

با مراجعه به وب‌سایت رسمی Soyealink می‌توانید نگاهی دقیق‌‌تر به قاب بیندازید. گوشی هواوی P50 پرو اکنون در بازارهای بین‌المللی دردسترس است، اما مشخص نیست که قاب Soyealink در کشورهای خارج از چین هم عرضه می‌شود یا خیر.

هواوی P50 پرو موبایلی پرچم‌دار است که از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز OLED و سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 استفاده می‌کند و با یکی از دو پردازنده‌ی Kirin 9000 یا Snapdragon 888 دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. پنل پشتی گوشی میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سه دوربین دیگر با حسگر ۶۴ و ۱۳ و ۴۰ مگاپیکسلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات