پورشه تایکان ۲۰۲۱ و کیت بدنه پرایر دیزان معرفی شدند

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تایکان توربو S در سال آینده، شتاب‌ بالاتری خواهد داشت و سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۹٫۶ ثانیه فراهم خواهد کرد، همچنین امکان خرید خودرو با کیت بدنه پرایردیزاین وجود دارد.
تبلیغات

تایکان، حدود یک سال پیش رونمایی شد و طی ماه‌های اخیر به دست مصرف‌کننده رسید. هرچند که این خودرو برقی، محصولی کاملا جدید محسوب می‌شود، توسط مهندسان پورشه برای سال ۲۰۲۱، بهبود خواهد یافت.

قدرتمندترین مدل تایکان با پسوند توربو S، سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۹٫۶ ثانیه خواهد داشت که ۰٫۲ ثانیه بهتر از نسخه‌ی ۲۰۲۰ است. مدل ۲۰۲۱، مسافت ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) را هم در زمان ۱۰٫۷ ثانیه طی می‌کند که یک ثانیه با نمونه‌ی قبلی، تفاوت دارد. چنین آماری در بازار خودروهای برقی و کلاس سوپراسپرت، اهمیت دارد.

نمایشگر روی شیشه (HUD) برای مدل ۲۰۲۱، به‌روز شده است تا رنگ‌های بیشتر با جهت‌دهی ناوبری ماهواره‌ای نیز ارائه کند. همچنین اطلاعات فنی مختلف، مثل سرعت لحظه‌ای و میزان شارژ نیز با چیدمان متنوع به سلیقه راننده، می‌توانند روی شیشه اصلی خودرو نمایش داده شوند.

Porsche Taycan  پورشه تایکان

سیستم تعلیق تایکان برای سال ۲۰۲۱، متفاوت خواهد بود. فنرهای بادی، در تمامی مدل‌های این خودرو وجود خواهد داشت تا راننده، مشابه شورولت کوروت C8 بتواند ارتفاع اکسل جلو را کاهش دهد. تایکان ۲۰۲۱، هنگام رانندگی در بزرگراه، راحتی کم‌نظیر و بسیار آرام برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

خریداران تایکان جدید، می‌توانند شارژر ۲۲ کیلووات را به‌جای مدل استاندارد ۱۱ کیلووات، سفارش دهند تا مدت زمان شارژ باتری‌ها، نصف شود. همچنین راننده می‌تواند با هدف افزایش طول عمر باتری‌ها، روی میزان شارژ آن‌ها محدودیت بگذارد تا به‌جای ۲۸۰ کیلووات، ۲۰۰ کیلووات انرژی ذخیره کند.

بعضی امکانات الکترونیکی تایکان با پرداخت هزینه ماهیانه به‌مدت محدود، دردسترس خواهند بود؛ مثلا فناوری هدایت خودکار خودرو بین خطوط، ۱۹٫۵ یورو در ماه، هزینه دارد که البته راننده می‌‌تواند با پرداخت ۸۰۸ یورو برای همیشه از این سیستم استفاده کند. فناوری مدیریت مسافت (PIRM) که باتوجه‌به نوع مسیر، ترافیک و آب‌و‌هوا، مصرف باتری و مسیریابی را تغییر می‌دهد، ۱۰٫۷۲ یورو در ماه یا ۴۰۰ یورو برای نصب دائم هزینه دارد. این امکانات، از اتصال اینترنتی تایکان به مرکز خدمات از راه دور پورشه (over-the-air updates)، فعال می‌شوند و نیازی به حضور خودرو در نمایندگی نیست.

قیمت نهایی تایکان ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده است. پبش‌فروش این خودرو با رنگ‌های جدید از طیف خاکستری، قهوه‌ای و آبی، آذرماه آغاز خواهد شد. همچنین، نسخه گرن توریزمو با حالت شوتینگ‌بریک برای صندوق عقب، مراحل آزمایش پیش‌تولید را می‌گذراند و احتمالا تا یک سال آینده، رونمایی می‌شود.

تایکان پرایر دیزان

شرکت‌های تیونینگ برای خودروهای برقی، کم‌تعداد هستند. پرایر دیزاین، از معدود برندهایی محسوب می‌شود که اقدام به بازطراحی بدنه تایکان کرده است؛ البته تصاویر منتشر شده از این محصول، گرافیکی هستند و احتمالا قطعات بدنه به سفارش خریدار، ساخته خواهند شد.

Porsche Taycan  Prior Design  پورشه تایکان تیونینگ پرایر دیزاین
Porsche Taycan  Prior Design  پورشه تایکان تیونینگ پرایر دیزاین  نمای پشت
Porsche Taycan  Prior Design  پورشه تایکان تیونینگ پرایر دیزاین صندوق عقب
Porsche Taycan  Prior Design  پورشه تایکان تیونینگ پرایر دیزاین نمای روبرو

کیت بدنه‌ی پرایر دیزاین، ضمن افزایش عرض خودرو، ویژگی‌های اسپرت و تهاجمی در نمای روبه‌روی تایکان را بهبود داده است. عرض تایکان پرایر دیزاین، ۶ سانتی‌متر در جلو و ۱۰ سانتی‌متر در عقب، بیشتر از مدل اصلی خواهد بود. این خودرو همچنین دارای بال عقب خواهد بود که در نسخه‌ی استاندارد وجود ندارد. چرخ‌های سیاه پنج‌پر با سایز ۲۲ اینچ، هواکش‌‌های داخل سپر و گلگیر نیز در نسخه‌ی پرایر دیزاین بازطراحی شده‌اند.

قطعات ساخت پرایر دیزاین، به‌صورت کلی یا جزئی از جنس فلز بدنه یا فیبرکربن برای تایکان قابل سفارش هستند. قیمت نهایی این خودرو در آینده اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات