فناوری شارژ 125 وات UltraDART ریلمی معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
فناوری شارژ ۱۲۵ وات UltraDART ریلمی که از باتری مجهزبه سلول‌‌های 6C دوگانه استفاده می‌کند، درصد شارژ را در سه دقیقه از صفر به ۳۳ می‌رساند.
تبلیغات

تنها یک روز پس از رونمایی از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات اوپو، زیرشاخه‌ی این شرکت یعنی ریلمی نیز اقدام‌به معرفی فناوری جدیدی برای شارژ سریع کرده است که از همان توان بهره می‌برد. همان‌طور که اشاره کردیم ریلمی زیرشاخه‌ی اوپو است. بنابراین شارژ سریع ریلمی عملا همان شارژ سریعی است که روز گذشته اوپو معرفی کرد، اما با نام جدید.

ریلمی فناوری ۱۲۵ وات را UltraDART می‌نامد. این فناوری ازلحاظ تئوری می‌تواند درصد شارژ باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در مدت‌زمان سه دقیقه از صفر به ۳۳ برساند. این فناوری جدید با تمامی استانداردهای بزرگ پیشین سازگاری دارد. ریلمی همچنین از برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی دو شارژر فوق باریک جدید سری SuperDart با توان ۵۰ و ۶۵ وات خبر می‌دهد.

فناوری UltraDART ریلمی همان فناوری جدید اوپو با نامی متفاوت است

فناوری شارژ اولترادارت ریلمی از راهکار جدیدی استفاده می‌کند. باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی جدید از سلول‌های 6C دوگانه استفاده می‌کند؛ به‌لطف این نوع طراحی، ۹۸ درصد از انرژی الکتریکی وارد باتری می‌شود و درصد انرژی تلف‌شده کاهش پیدا می‌کند.

روند انجام شارژ، به‌نسبت ساده است. شارژر ۱۲۵ وات ولتاژ ۲۰ ولت و شدت‌جریان ۶٫۲۵ آمپر را ازطریق سه مدار موازی به ولتاژ ۱۰ ولت و شدت‌جریان ۱۲٫۵ آمپر تبدیل می‌کند. بدین ترتیب روند شارژ همزمان دو باتری ۲٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی انجام می‌گیرد. 

جزئیات معماری شارژ سریع 125 وات ریلمی اوپو

از همان زمانی که زمزمه‌های اولیه درمورد شارژ ۱۲۵۰ وات اوپو شنیده شد، بسیاری از کاربران نگران کاهش عمر باتری در بلندمدت بودند. فناوری‌های معرفی‌شده توسط اوپو و ریلمی، یکی هستند. بنابراین آنچه اوپو در بیانیه‌ی رسمی درمورد فناوری ۱۲۵ وات خود اعلام کرده را می‌توان به فناوری ریلمی نیز تعمیم داد. آ‌ن‌طور که اوپو اعلام می‌کند، ظرفیت باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌هنگام استفاده از فناوری ۱۲۵ وات پس از ۸۰۰ بار پر و تخلیه شدن، روی ۸۰ درصد حفظ می‌شود. این یعنی پیر شدن شیمیاییِ باتری گوشی ازطریق فناوری شارژ ۱۲۵ وات اوپو و ریلمی سریع‌تر به‌وقوع می‌پیوندد.

ریلمی برای محافظت از دستگاه دربرابر خطرات احتمالی، ۱۴ حسگر گرمایی درون معماری باتری قرار داده است. به‌علاوه گوشی‌های هوشمندی که به فناوری اولترادارت مجهز باشند، سیستم خنک‌کننده‌ی اضافی درون خود دارند تا گرمای ناشی از فعالیت باتری و قطعات داخلی پراکنده شود. ریلمی می‌گوید با انجام این کارها میانگین دمای گوشی به‌هنگام شارژ شدن با فناوری ۱۲۵ وات از ۴۰ درجه‌ی سلسیوس بالاتر نمی‌رود.

فناوری اولترادارت ریلمی از چندین پروتکل پشتیبانی می‌کند که شامل ۱۲۵ وات PPS و ۶۵ وات PD و ۳۶ وات QC هستند. این فناوری همچنین با استانداردهای پیشین Dart ریلمی و البته VOOC اوپو سازگاری دارد. نکته‌ی جالب‌تر، سازگاری اولترادارت با Warp Charge است.

مدیران ریلمی بارها در سخنان خود گفته‌اند که برای تولید محصولات‌شان به استفاده از نتایج تحقیق‌و‌توسعه‌ی اوپو روی می‌آورند. به‌همین دلیل پشتیبانی فناوری جدید این شرکت از فناوری‌های اوپو به‌هیچ‌وجه تعجب‌برانگیز نیست. وان‌پلاس نیز تحت پشتیبانی قرار دارد. وان‌پلاس، اوپو، ویوو و چند شرکت دیگری همگی تحت مالکیت BBK Electronics هستند و طبیعی است که ارتباطات تنگاتنگی با یک‌دیگر داشته باشند. 

شارژر 50 و 65 وات سوپردارت ریلمی

ریلمی در بخش انتهایی مراسم آنلاین خود اعلام کرد می‌خواهد شارژرهای فوق باریک سری SuperDart را که از توان ۵۰ و ۶۵ پشتیبانی می‌کنند، در دسترس قرار دهد. این شارژرها سبک‌وزن و قابل‌حمل خواهند بود و با هدف جایگزین‌شدن با شارژرهای بزرگ امروزی روانه‌ی بازار خواهند شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات