سفرستان؛ چگونه سفر هوایی خاطره‌انگیزی با هواپیما تجربه کنیم؟

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خدمات مسافرت هوایی سفرستان شهر فردا چهل سال پیش فعالیت خود را با نام آوانگارد (به‌معنای پیشرو و پیشتاز) آغاز کرد.
تبلیغات

سفرستان علاوه‌بر سایت (https://www.safarestan.com/)، به‌کمک اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خدمات خرید بلیط هواپیما را آسان‌تر کرده و آن را روی گوشی‌های تلفن‌همراه شما آورده است. شما می‌توانید با سفرستان بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب از ایرلاین‌های مختلف تهیه کنید. سفرستان تقریبا تمامی خطوط هوایی داخلی و خارجی را نیز پوشش می‌دهد.

در این مطلب از سفرستان، قصد داریم نکاتی مهم در سفر هوایی را سفر هوایی دهیم. همه‌ی ما دوست داریم سفر خاطره‌انگیزی برای خود ثبت کنیم. حتی اگر سفرمان کاری هم باشد، ترجیح می‌دهیم پروازی بدون دردسر و نگرانی داشته باشیم. برای داشتن سفری مطلوب، باید برخی کارها را انجام دهیم. با رعایت مجموعه‌ای از نکته‌ها و روش‌ها، به‌راحتی می‌توانیم سفری دل‌چسب و خوش را برای خود رقم بزنیم.

در سفر هوایی وقت‌شناس باشید

زمان‌بندی و برنامه‌ریزی اهمیت زیادی در سفر دارد و اگر زمان را به‌خوبی مدیریت کنید، بسیاری از تنش‌ها و فشارهای سفر را می‌توانید از خود دور کنید. خیلی هم این کار سخت نیست، فقط به اطلاعات و زمان‌های روی بلیط هواپیما توجه کنید. حدود دو تا سه ساعت قبل از پرواز، مخصوصا در پروازهای خارجی، در فرودگاه حاضر باشید. براساس اعلام فرودگاه، به‌موقع کارت پرواز بگیرید و فرایندهای بازرسی را انجام دهید؛ به همین سادگی. توجه کنید فقط با کمی تأخیر ممکن است شما از پرواز جا بمانید.

درباره‌ی فرودگاه و روند سوارشدن به هواپیما اطلاعات داشته باشید

داشتن اطلاعات اولیه درباره هرچیزی به شما کمک می‌کند تا با چشمان باز و خاطری آسوده به‌سمت آن بروید. فرایند سوارشدن به هواپیما هم ممکن است در ابتدا گیج‌کننده و طولانی به‌نظر برسد؛ اما اگر کمی با فرایند آن مثل دریافت خرید بلیط هواپیما www.safarestan.com، دریافت کارت پرواز در فرودگاه، بازرسی‌ها و سوارشدن به هواپیما آشنا شوید، این مسیر را آسان‌تر طی می‌کنید. شناخت فرودگاه محل پرواز و پایانه‌هایش هم بسیار سودمند است.

لوازم ضروری سفرتان را همراه داشته باشید

سفرستان

فهرستی از لوازم ضروی سفر مانند داروها، شارژر، مدارک و هرچیز دیگری تهیه کنید و آن‌ها را از قبل سفر آماده کنید که کمک می‌کند سفر آرام‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشید. این کار هم استرس شما را کاهش می‌دهد و هم کمک می‌کند در طول پرواز و پس‌از‌آن، راحت و آسوده باشید. قبل از سفر بررسی کنید که تمام وسایل ضروری مانند کارت ملی و پاسپورت را برداشته‌اید یا خیر.

با مهمانداران خوش‌رفتار باشید

مهمانداران و درکل کادر پرواز و خدمات فرودگاهی نیروهای انسانی هستند که فرایند سفر هوایی را مهیا می‌کنند. برخورد و تعامل سازنده و مبتنی‌بر احترام با آنان کمک زیادی به سفر بهتر می‌کند؛ چون هرکسی در واکنش به رفتار احترام‌آمیز، هم‌دلی بیشتری نشان می‌دهد و این برای شما به‌عنوان مسافر و خدمات‌گیرنده بسیار سودمند خواهد بود. این را امتحان کنید تا ببینید لبخند و گفتن لطفا چه خدمات اضافه‌ای می‌تواند برایتان به‌همراه داشته باشد.

مراقب وسایلتان باشید

هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی دزدیده یا گم شدن وسایل نمی‌تواند دردسرساز یا آزاردهنده باشد. دچار وسواس نشوید؛ ولی هوشیار و مراقب باشید. در فرایندهای بازرسی که لازم است وسایلتان را بیرون بیاورید یا در زمان دریافت کارت پرواز که باید مدارکتان را نشان دهید، مراقب باشید چیزی جا نگذارید و گم نکنید. علاوه‌بر جانگذاشتن، باید مراقب سارقان هم باشید که گاه مسافران را هدف می‌گیرند.

بهداشت را رعایت کنید

اگر در طول سفر یا حتی پس‌از‌آن بیمار شوید، خیلی ناخوشایند خواهد بود. پس باید در سفر مراقب بهداشت و تندرستی خود باشید تا کاملا از سفرتان لذت ببرید. رعایت نکات بهداشتی در طول سفر هم بسیار ساده است. دست‌ها را بشویید و ضدعفونی کنید؛ به‌‌ویژه پیش از خوردن هر چیزی. در طول سفر از جاهای مطمئن خوراکی تهیه کنید و آب تمیز و کافی بنوشید.

بلیط هواپیما خود را اینترنتی و از جای مطمئن بخرید

سفرستان

خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی هم کمک می‌کند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید و هم خدمات پشتیبانی پیوسته و آنلاین عرضه می‌کند. علاوه‌بر‌این، برای آنکه لازم نباشد بین سایت‌های مختلف فروش بلیط هواپیما بگردید یا از مطمئن‌بودن فروشنده‌ی آن اطمینان حاصل کنید، می‌توانید به آژانس گردشگری موفق و باسابقه‌ای مانند سفرستان مراجعه کنید تا بلیط هواپیما داخلی و خارجی را با ارزان‌ترین قیمت بخرید. در سفرستان، برخی از پروازها همچون بلیط هواپیما کیش به‌صورت چارتر و سیستمی فروخته می‌شوند.

در زمان انتظار خود را سرگرم کنید

سفر هوایی با اینکه خودش سریع است، با کمی انتظار همراه است. حتی اگر پرواز شما با تأخیر روبه‌رو نشود، بازهم این انتظارها ممکن است آزارتان دهد. بهترین پیشنهاد شاید این باشد که از زمان انتظار استفاده و خود را سرگرم کنید؛ چون انتظارکشیدن و کاری‌نکردن خسته‌کننده و کلافه‌کننده خواهد بود. در این مدت، کتاب و مجله بخوانید و تماس‌های تلفنی کاری را بگیرید و روی جزئیات برنامه‌ی سفرتان تمرکز کنید. اگر به موضوعات گردشگری علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما خواندن مجله‌ی گردشگری سفرستان است که موضوعات متنوعی را دربر می‌گیرد.

وسایل اضافی و ممنوع به‌همراه نداشته باشید

پرداخت هزینه‌ی اضافه‌بار گاهی ارزشش را دارد؛ اما جدا از هزینه‌ آن، یک مرحله به کارهای شما اضافه و بارهای ممنوعه نیز به‌شکل دیگری شما را دچار دردسر می‌کند. در بخش بازرسی و تحویل بار مجبور خواهید بود وسایل ممنوع را دور بیندازید یا بابتش جریمه بپردازید. همه‌ی این‌ها کیفیت سفر شما را کاهش می‌دهد. به این نکته خصوصا در پرواز‌های خارجی باید دقت کنید. برای مثال، پس از خرید بلیط دبی باید توجه کنید قوانین این فرودگاه با پرواز‌های داخلی متفاوت است؛ پس فهرست اقلام ممنوع در سفر را داشته باشید و از حمل آن‌ها خودداری کنید.

در طول سفر هوایی تحرک داشته باشید

تحرک در طول پرواز، به‌ویژه در سفرهای طولانی، برای حفظ شادابی‌تان ضروری است. یک‌جانشستن طولانی موجب خستگی و گرفتگی ماهیچه‌ها می‌شود و گاه ممکن است آسیب‌های جدی‌تری مانند لختگی خون در پاها را به‌همراه داشته باشد. پس مراقب تندرستی خود باشید و در راهرو هواپیما حرکت کنید یا حرکات کششی انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات