مک بوک ایر جدید اپل با کیبورد و حافظه ذخیره‌سازی بهبودیافته در راه است

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مک‌بوک ایر جدید اپل با کیبورد بهبودیافته و عملکرد سریع‌تر و حافظه‌ی بیشتر و مشخصات سخت‌افزاری تقویت‌شده معرفی شد.
تبلیغات

اپل با معرفی MacBook Air جدید نشان داد دیگر مک بوک پرو ۱۶ اینچی، تنها لپ‌تاپ مجهز به صفحه‌کلید مطمئن این شرکت نخواهد بود و به‌زودی مک‌بوک ایر جدید با صفحه‌کلید بهبودیافته‌ی مشابه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی روانه‌ی بازار خواهد شد. این صفحه‌کلید از مکانیسم سوئیچ قیچی برخوردار است که با اسم «صفحه‌کلید جادویی» شناخته می‌شود و مکانیسم پروانه‌ای بحث‌برانگیز نسل قبلی را از دور خارج کرده است. درواقع، این لپ‌تاپ صفحه‌کلید یک‌میلی‌متری مشابه با مدل ۱۶ اینچی پرو به‌همراه کلیدهای جهت‌دار Tشکل معکوس خواهد داشت.

طبق گفته‌ی اپل، مک بوک ایر جدید علاوه‌بر بهبود دوبرابری عملکرد، پردازنده‌ی نسل ۱۰ اینتل آیس‌لیک از سری Y دارد که حداکثر سرعت ۱/۲ گیگاهرتزی یا چهار هسته‌ی مدل Core i7 دراختیار کاربر قرار می‌دهد. این لپ ‌تاپ اپل عملکرد گرافیکی را ۸۰ درصد افزایش داده؛ زیرا به ویژگی گرافیکی آیریس پلاس (Iris Plus) اینتل مجهز شده است. فضای ذخیره‌سازی نیز درمقایسه‌با مدل پیشین دو‌برابر افزایش یافته است و با‌توجه‌به نیاز مشتری، از حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت تا دو ترابایت پشتیبانی می‌کند.

قیمت لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ از ۹۹۹ دلار در مدل پایه شروع می‌شود؛ البته برای دانشجویان و دانش‌آموزان قیمت پایه ۸۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. با این قیمت، می‌توانید دستگاهی به‌مراتب بهتر از نمونه‌ی قبلی بخرید که با قیمت پایه‌ی ۱،۰۹۹ دلار عرضه شده بود. مک‌بوک ایر جدید می‌تواند مشتریانی را دوباره برای خرید قانع کند که به‌‌دلیل نقص‌فنی موجود در صفحه‌کلید مدل‌های پیشین از خرید منصرف شده بودند.

لپ‌تاپ جدید اپل اسپیکرهای فوق‌العاده‌ی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را ندارد؛ اما اپل مدعی شده است در سال جاری میلادی، مدل‌های ایر از اسپیکرهای استریو پیشرفته‌ای بهره می‌برند تا صدای قدرتمند و گسترده‌ای ارائه کنند و بدین‌ترتیب، مناسب تماشای محتوای اپل +TV یا انجام بازی‌های اپل آرکید باشند. همچنین در این محصول، آرایه‌ای از میکروفن‌های سه‌گانه برای دریافت صدایی شفاف‌تر تعبیه شده است.

به‌گزارش MacRumors، روز جمعه یکی از منابع اطلاعاتی موثق خبر داده است این هفته محصولات جدید اپل معرفی می‌شوند. اپل علاوه‌بر مک‌بوک ایر جدید، یک دستگاه iPad Pro و Mac mini جدید و روز دوشنبه، برند Beats، از زیرمجموعه‌های اپل، جدیدترین نسخه از Powerbeats خود را رونمایی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات