خودرو کارشناسی‌شده بخرید!

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید در بسیاری از کشورهای دنیا از خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌ای یاد نشود؛ اما در ایران با‌توجه‌به وضعیت اقتصادی یک سال اخیر و افزایش سه‌برابری قیمت خودرو، وسیله‌‌ی نقلیه به‌عنوان کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود.
تبلیغات

در‌حال‌حاضر، خرید خودرو دست‌دوم ممکن است مشقت‌هایی برای خریدار به‌دنبال داشته باشد. وجود دلالان، کلاه‌برداران، سودجویان و... که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، باعث شده خودروهایی با نقص‌های فنی زیاد و مشکلاتی خریده شود که به چشم نمی‌آیند؛ اما وجود دارند. ضررهای خرید خودرو کارشناسی‌نشده گاهی تنها به‌دلیل ناآگاهی از سلامت فنی و بدنه‌ی خودرو نیست؛ بلکه وجود نقص‌هایی در اسناد حقوقی خودرو نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که بی‌اطلاعی از آن شاید سال‌ها شما را گرفتار کند.

این مشکل فقط مشکل شما نیست؛ ازا‌ین‌رو، سایت دیوار که مرجع خریدوفروش بی‌واسطه‌ی خودرو است، برای حل این مشکل راهکاری یافته که می‌توان با خیالی آسوده به‌سراغ خریدوفروش خودرو دست‌دوم رفت. اخیرا این سایت همکاری تازه‌ای را با «کارنامه» آغاز کرده است. کارنامه سرویس کارشناسی خودرو در محل است و مشتریان دیوار می‌‌توانند از این به‌بعد با بررسی همه‌جانبه‌‌ی خودرو مدنظرشان با خیالی راحت و مطمئن برای خرید آن اقدام کنند؛ بدون آنکه با معضلات اشاره‌شده مواجه شوند.

حالا بهتر است مفصل‌تر بدانید با استفاده از کارشناسان «کارنامه» چگونه می‌توانید خریدار و فروشنده حرفه‌ای خودرو شوید؟

آگاهانه خودرو بخرید

قبول کنید در خرید خودرو همه‌فن‌حریف نیستید و کسانی که بخواهند شما را دور بزنند، هزاران راهکار دارند؛ به‌همین‌دلیل، برای آنکه میلیون‌ها تومان ضرر نکنید، بهتر است خود را از داشتن مشاور حرفه‌ای محروم نکنید؛ چون کارشناس حرفه‌ای می‌تواند شما را آگاه کند. کارشناس خودرو به علم و ابزار و تجربه نیاز دارد که با بی‌طرفی در زمان کارشناسی و تعیین قیمت بتواند کمک‌کننده و تأثیرگذار باشد. درهرصورت، این حق خریدار است که خودرو دست‌دوم را به قیمت اصلی‌اش بخرد و فروشنده بداند ارزش خودروش چقدر است.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با کارشناسی خودرو

خودرو دست‌دوم به دلیل آنکه مدتی از عمرش گذشته، ممکن است مشکلاتی داشته باشد که این مشکلات بر قیمت و سلامت خودرو اثرگذار است. به‌همین‌دلیل، معمولا احساس فریب‌خوردن پس از خرید خودرو دست‌دوم در اکثر خریداران وجود دارد و این موضوع به‌دلیل نداشتن توجه کافی در زمان خرید است. «کارنامه» در‌این‌زمینه می‌تواند وارد عمل شود و با کارشناسان خود این اطمینان و شفافیت را ایجاد کند که هزینه‌ی پرداختی‌تان به‌اندازه و دقیق بوده است.

کارشناسی قیمت منصفانه‌ی خودرو

ازآنجاکه همچنان مرجع درستی برای قیمت‌گذاری مطمئن درزمینه خودروهای دست‌دوم وجود ندارد، همیشه این دغدغه وجود خواهد داشت که چگونه باید به قیمت درستی برای خودرو دست‌دوم دست پیدا کرد؟ متأسفانه در‌حال‌حاضر، وجود واسطه‌ها و دلال‌ها موجب شده است قیمت خودرو دست‌دوم قیمت واقعی باشد؛ چون این گروه، تنها به‌دنبال بیشترین سود برای خودشان هستند. حالا با وجود دیوار که این واسطه را حذف کرده است، چه بهتر که قیمت درست و حساب‌شده‌ای نیز در میان باشد.

کارشناسان «کارنامه» در‌این‌زمینه بسیار مفید خواهند بود. آن‌ها با توانایی و بی‌طرفی‌شان موجب می‌شوند قیمت درستی برای خودرو تعیین شود که به انصاف نزدیک باشد؛ به‌طوری‌که هم فروشنده و هم خریدار از معامله‌ رضایت کافی داشته باشند. بر همین اساس است که می‌توان گفت کارشناس متخصص و بی‌طرف در قیمت‌گذاری منصفانه می‌تواند گزینه‌ای ایدئال باشد. «کارنامه» با دسترسی به آگهی‌های دیوار و اطلاع از وضعیت بازار، قیمت دقیق و درستی برای خودرو تعیین خواهد کرد؛ به‌گونه‌ای که رقبای دیوار برای قیمت‌گذاری حرفی برای گفتن نخواهند داشت.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات