نقش تکنولوژی در موفقیت مرکز پشتیبانی علی بابا

با موفقیت استارتاپ‌ها و همچنین رشد سریع آن‌ها در جهان، ایده‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا در ذهن بسیاری از کارآفرینان جوانان ایرانی نیز شکل گرفت.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نتیجه‌ی چنین اتفاقی در ۱۰ سال اخیر، ظهور استارتاپ‌هایی است که حول محور تکنولوژی شکل می‌گیرند و در مسیر رشد حرکت می‌کنند. برخی از کسب‌وکارها به این آگاهی رسیده‌اند استفاده از تکنولوژی تا حد زیادی به روند انجام امور در کسب‌وکارشان سرعت می‌بخشد و انجام بسیاری از امور را ساده‌تر می‌کند.

بااین‌حال، برخی از استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری نه‌تنها در بخش فروش و جذب مشتری، بلکه در حوزه‌ی خدمات پشتیبانی نیز از تکنولوژی استفاده می‌‌کنند و با درک اهمیت رضایت مشتریان، با ارائه‌ی سرویس‌های متمایز و خدمات پشتیبانی مطلوب برپایه‌ی تکنولوژی، توانسته‌اند سهم بیشتری ازلحاظ کسب رضایت مشتریان در بازار داشته باشند. البته وجود زیرساخت‌های لازم در این کسب‌و‌کارها به تحقق این امر کمک کرده است.

علی بابا به‌عنوان استارتاپی دانش‌بنیان، استفاده‌ای همه‌جانبه و مؤثر و اصولی از تکنولوژی در حوزه‌ی خدمات پشتیبانی داشته است. این استارتاپ نه‌تنها از بهترین تجهیزات تکنولوژیکی، مانند هدست‌هایی با قابلیت رفع صدای مزاحم، سیستم‌های کامپیوتری پیشرفته و... استفاده می‌کند؛ بلکه زیرساختی قوی برای سیستم پاسخ‌گویی خود فراهم کرده است تا مشتریان به‌راحتی با پشتیبان‌های خود تماس بگیرند و گفت‌وگو کنند.

هیچ فرقی نمی‌کند برای خرید بلیط اتوبوس به علی بابا مراجعه کنید یا هواپیما. کارشناسان علی بابا به‌صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته پاسخ‌گوی شما هستند. نتیجه‌ی استفاده از چنین زیرساخت و تجهیزاتی، پاسخ‌گویی به ۲۵ هزار تماس روزانه ازطریق تیمی ۲۴۷ نفره است که برخورد مناسب از بارزترین ویژگی‌ آن‌ها است؛ چراکه کارکنان مرکز پشتیبانی علی بابا بدون کوچک‌ترین صدای مزاحمی و با استفاده از بهترین تجهیزات، با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند که نتیجه، افزایش کیفیت پاسخ‌گویی به مشتریان با حال خوش و برخورد خوب است.

علاوه‌بر‌این، زیرساخت قوی در علی بابا موجب شده است این استارتاپ بتواند سرویس‌های متفاوتی که سایر مراکز پشتیبانی فاقد آن هستند یا در حد ضعیفی آن را اجرا می‌کنند، با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی به مشتریان ارائه کنند. سرویس‌هایی مانند Call Back و Agent Call Back، سرویس ویژه مشتریان VIP که به مشتریان ویژه این امکان را می‌دهد بدون ماندن در صف انتظار با کارشناس بخش مدنظر گفت‌و‌گو کنند و درنهایت، سیستم اعلام خودکار تغییرات پروازی.

مجموعه‌ی این سرویس‌ها که در سایه‌ی وجود زیرساخت قوی و تجهیزات حرفه‌ای به مشتریان ارائه می‌شود، موجب شده است علی بابا بتواند درزمینه‌ی کسب رضایت مشتریان موفق‌تر از سایرین عمل کند و امروز علی بابا را به‌عنوان برندی بشناسند که حامی مشتریانش است.

درحال‌حاضر، علی بابا همان‌طورکه درزمینه‌ی فروش آنلاین بلیط سفر رتبه یک است، در‌زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات پشتیبانی از مشتریان نیز برندی مطمئن و محبوب است. پس اگر قصد خرید بلیط اتوبوس به‌صورت آنلاین یا بلیط قطار و هواپیما دارید، به علی بابا مراجعه کنید.

منبع علی بابا

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید