۴ جاذبه برتر گردشگری تور دبی از دید طاها گشت

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله، آژانس هواپیمایی طاها گشت چهار جاذبه برتر گردشگری شهر دبی را معرفی می‌کند. این آژانس هواپیمایی در سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و در این سال‌ها، کوشیده است رضایت مسافران خود را در اولویت امور قرار دهد.
تبلیغات

از بناهای باشکوه تا جزایری که در دل دبی قرار دارند، مناطق تاریخی، قدیمی، فرهنگ و رسوم اهالی این شهر همه‌و‌همه درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا جاذبه این شهر بیابانی مدرن را دوچندان کنند. طاها گشت در این مقاله سعی می‌کند شما را با چهار جاذبه‌ی برتر و پرطرفدار دبی آشنا کند تا در سفر خود به این شهر زیبا و باورنکردنی بازدید از آن‌ها را از دست ندهید. 

چنانچه قصد دارید به‌زودی به دبی پرواز کنید. بهتر است طبق گفته‌ی صفحه‌ی بلیط هواپیما دبی کمی بیشتر درباره‌ی این شهر بدانید:

دبی مهم‌ترین و شلوغ‌ترین شهر امارات متحده‌ی عربی است که در ساحل شرقی شبه‌جزیره‌ی عربستان و در گوشه‌ی جنوب‌غربی خلیج‌فارس قرار گرفته است؛ شهری کویری که در ۵۰ سال گذشته، توانسته به شهری مدرن، لوکس، پر‌جنب‌و‌جوش و مرکز تجارت خاورمیانه تبدیل شود.

۱. جزیره‌ی پالم جمیره

کشور امارات را می‌توان یکی از کشورهای صحرایی خاورمیانه دانست و مسلما اینکه در این کشور جزیره‌ای به عظمت پالم جمیره وجود داشته باشد، بسیار عجیب و هیجان‌انگیز است. درواقع، این جزیره از دل کویرهای دبی بیرون زده و جانی دوباره به این شهر تاریخی بخشیده است. بسیاری بر این عقیده‌اند که پالم جمیره را از فراز زمین نیز می‌توان مشاهده کرد.

جزیره پالم جمیره که از دو جزیره به نام‌های پالم جبل‌علی و پالم دیره تشکیل شده است، به‌شکل نخلی عظیم‌الجثه است. درواقع این جزیره، جزیره‌ای مصنوعی است که امیر امارات با صرف هزینه‌ای گزاف ساخته و راه‌اندازی کرده است. برای ورود به این منطقه باید ابتدا وارد پالم دیره شوید. در این بخش، می‌توانید انواع هتل‌ها، چشمه‌های آب‌گرم، باشگاه‌ها و امکانات لوکس بسیاری را مشاهده کنید. در بخش بعدی این جزیره، به بخش اصلی نخل، یعنی جمیرا می‌رسید. این جزیره ۱۷ ساق برگ دارد که از هرکدام از آن‌ها موج‌شکن‌ها محافظت کرده‌اند.

 در ساخت این جزیره از مواد و مصالحی استفاده شده است که همگی در امارات استخراج شده‌اند. در بالاترین قسمت این جزیره، مسجد جمیرا قرار دارد که از زیباترین بناهای این شهر محسوب می‌شود. می‌توانید عکس این مسجد را روی اسکناس‌های ۵۰۰ درهمی دبی نیز مشاهده کنید. این مسجد در شب نمایی زیبا به این جزیره می‌بخشد. جزیره پالم جمیره  به‌عنوان یکی از عجایب هشت‌گانه جهان به‌شمار می‌رود.

طاهاگشت

۲. برج خلیفه‌ی دبی

می‌توان معروف‌ترین بنای شهر دبی را برج خلیفه دانست. این برج به‌عنوان بلندترین سازه‌ی ساخت دست بشر در جهان محسوب می‌شود و از این حیث رکورددار است. در بالاترین طبقه‌ی این برج، سوئیت شیخ‌آل‌مکتوم، امیر امارات، قرار دارد. در این برج، می‌توانید از مراکز خرید و آکواریوم دبی دیدن کنید. همچنین، به بالاترین طبقه‌ی این برج بروید و نمایی زیبا از شهر دبی را به تماشا بایستید.

۳. برج العرب

برج العرب یکی از لوکس‌ترین هتل‌هایی است که اتاق‌های آن را سوئیت‌هایی با مساحتی به‌اندازه‌ی خانه‌های معمولی دربر گرفته است. این هتل تمامی خدمات موردنیاز برای اقامت رؤیایی را دراختیارتان قرار می‌دهد. این هتل از ۲۰۲ سوئیت تشکیل شده است که کوچک‌ترین آن‌ها ۱۶۹ مترمربع و بزرگ‌ترین آن‌ها ۷۸۰ مترمربع مساحت دارد. حتی اگر نمی‌توانید در این هتل اقامت کنید، بکوشید یک شب را در رستوران این هتل بگذرانید. به‌طور کلی، دبی هتل‌های بسیار مجلل و باامکاناتی دارد و جدا از هزینه‌ی بلیط هواپیما می‌توانید با پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر، در هتلی بسیار راحت نیز اقامت کنید.

طاهاگشت

۴. فواره‌ی موزیکال و آکواریوم

جاذبه‌ی دیگری که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد و زیبایی آن را چندین‌برابر کرده است، فواره‌ی موزیکال دبی است که مسافران زیادی را به‌خود جذب کرده است. این فواره هرروز از ساعت ۶ با رقص نور و موزیک به حرکت درمی‌آید و تماشاگران را به‌وجد می‌آورد. درواقع، شهرت این برج همراه‌با فواره‌ی موزیکال بعد از نورپردازی زیبایش برای سال نو میلادی چندین‌برابر شد.

پس از مشاهده این هنر و زیبایی به برج خلیفه بروید و از آکواریوم زیبا و عظیم آن دیدن کنید. در این آکواریوم می‌توانید انواع زیادی از موجودات دریایی مربوط به آب‌های اقیانوس آرام، دریای سرخ و... را از نزدیک مشاهده کنید. لذت تجربه‌ی این آکواریوم عظیم را از دست ندهید. اگر هنوزهم به‌دنبال مقصدی برای سفر هستید. تورهای دبی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات