تریپ؛ مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گرجستان از کشورهای پربازدید جهان است که چشم‌انداز‌های متنوعی دارد.
تبلیغات

در گرجستان می‌توانید از کوه‌های زیبا و دریاچه‌هایی آبی دیدن کنید که کاملا منحصر به این کشور است. در این مطلب، شما را با چند نمونه از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور گرجستان آشنا می‌کنیم.

باغ ملی گیاه‌شناسی گرجستان

باغ ملی گیاه‌شناسی باتومی رقیبی سرسخت برای باغ میراکل دبی است. باغ میراکل دبی یکی از محبوب‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی است که سالانه افراد زیادی برای بازدید از بلیط هواپیما دبی می‌خرند. دبی به دلیل داشتن سرمایه زیاد، هزینه هنگفتی برای این باغ می‌کند؛ با این حال، باغ ملی گیاه‌شناسی گرجستان هم رقیبی جدی برای باغ میراکل دبی است. باغ ملی گرجستان در کنار دریای سیاه در مساحتی به وسعت ۱۰۸ هکتار ساخته شده است و فاصله آن با شهر باتومی در حدود ۹ کیلومتر است.. این باغ یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا است و بسیاری از مردم دنیا با آن آشنا هستند. در این باغ، می‌توانید زیباترین و کم‌یاب‌ترین گیاهان را ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

تریپ

کلیسای صخره‌ای

کلیسای صخره‌ای در روستای کاتسخی قرار دارد و برخی به آن ستون کاتسخی هم می‌گویند. کلیسای صخره‌ای بین افراد به نام‌های مختلفی شهرت دارد که یکی از آن‌ها پلکان بهشت است. این کلیسا با ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین، توانسته شهرت زیادی میان مکان‌های گردشگری گرجستان پیدا کند. جالب است بدانید در این کلیسا راهبه‌ای ۶۰ ساله به نام ماکسیم زندگی می‌کند. دسترسی به این کلیسا از شهر تفلیس بسیار راحت است و افراد زیادی برای دیدن این کلیسا بلیط هواپیما تفلیس را تهیه می‌کنند. بهتر است بدانید بانوان اجازه ورود به این کلیسا را نخواهند داشت و این قانون عجیب واکنش منفی بسیاری از گردشگران را به همراه داشته است.

قلعه‌ی ناریکالا تفلیس

قلعه‌ی ناریکالا که دژ ناریکالا هم نامیده می‌شود، در تپه‌های متاتسمیندا در شهر زیبای تفلیس واقع است و یکی از قدیمی‌ترین بناهای تفلیس به‌شمار می‌آید. مردم تفلیس این قلعه را با نام قلعه‌ی انتقام هم میشناسند. این قلعه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس در کشور گرجستان به‌حساب می‌آید و در قرن چهارم میلادی ساخته شده است. ناریکالا بین باغ ملی گیاه‌شناسی و حمام گوگرد تفلیس قرار گرفته است. متأسفانه دیوار اصلی ناریکالا براثر وقوع زلزله در سال ۱۸۲۷ آسیب دیده است؛ با وجود این، هنوز افراد زیادی به دیدن این قلعه می‌روند و برای تمام گردشگران جذابیت زیادی دارد.

تریپ

پارک آبی آکوا

پارک آبی آکوا یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین بخش‌های گردشگری گرجستان به شمار می‌آید. این پارک در سال ۲۰۰۶ در شهر تفلیس افتتاح شده و یکی از دلایل پرطرفداربودنش، وجود سرسره‌های آبی هیجان‌انگیزش است. به دلیل سرپوشیده‌نبودن این پارک آبی بزرگ بهترین فصل برای رفتن به این پارک اواخر تابستان است.

کشور گرجستان مکان‌های پربازدید فراوانی دارد که بسیاری از ایرانیان به دلیل ارزان‌بودن جاذبه‌های آن برای تعطیلات به این شهر دیدنی سفر می‌کنند و بلیط هواپیما خود را با قیمت ارزان‌تر در مقایسه با سایر شهر‌ها تهیه می‌کنند. برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبری مانند وب‌سایت تریپ مراجعه و با اطمینان خاطر بلیط خود را در کمترین زمان تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات