پورشه 911RSR رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امسال نسخه‌ی جدیدی از پورشه 911 در مسابقات WEC و IMSA حضور خواهد داشت. پورشه 911RSR همراه‌ با 919 Hybrid، در لمان ۲۴ ساعته سال ۲۰۲۰ رقابت خواهند کرد.
تبلیغات

پورشه 911 با قدمتی بیش از ۵۶ سال، یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت دنیا است. این محصول همواره حضوری پررنگ در دنیای موتوراسپرت دارد و با نسخه‌های مختلف وارد رقابت در کلاس‌های متنوع اتومبیل‌رانی می‌شود. مهم‌ترین نمونه از 911 در مسابقات سرعت، 911RSR نام‌ دارد که اولین‌بار در سال ۱۹۷۳، حدود ۱۰ سال پس از رونمایی نخستین نسل 911 وارد پیست‌های اروپا شد.

پورشه با 919 Hybrid در کلاس LMP1 و همراه 911RSR در گروه LMGTE مسابقات رانندگی استقامت (WEC) حضور دارد. رقابت 911RSR در پیست‌های مختلف به دلیل مشابهت این خودرو با نمونه‌ی جاده‌ای و تجاری 911، بسیاری از علاقه‌مندان پورشه و دنیای موتوراسپرت آن را دنبال می‌کنند.

Porsche 911 RSR

طبق معمول، 911RSR نسخه‌ای ارتقایافته و مختص پیست از 911GT3 RS است. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، پورشه 991 RSR پرچم‌دار شرکت سازنده در کلاس مبتنی بر 911 بود؛ اما مجددا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، کد 911 به RSR برگشت. نسخه‌ی شرکت‌کننده در فصل ۲۰۲۰، بهینه‌سازی‌های مهمی در بخش فنی خواهد داشت تا ناکامی نسبی پورشه در مسابقات WEC و IMSA را پایان دهد.

مدیران دپارتمان موتوراسپرت پورشه، ۹۵ درصد از قطعات موجود در مدل جدید 911RSR را متفاوت از گذشته می‌دانند. صرفا چراغ و بخش‌هایی از سیستم تعلیق و ترمز، مشابه مدل قبلی است. پاسکال زورلیندن، مدیر بخش GT در کارخانه‌ی موتوراسپرت پورشه می‌گوید:

هرگز از تلاش و کسب موفقیت‌های بیشتر، خسته نمی‌شویم. مهندسان پورشه در بخش‌های فرمان‌پذیری و بهینه‌سازی مصرف سوخت، دوام قطعات و تعمیر و نگه‌داری، 911RSR را بهبود داده‌اند.
Porsche 911 RSR

پیشرانه‌ی پورشه 911RSR نمونه‌ای ارتقایافته از موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی 991.2 است که ۲۰۰ سی‌سی حجیم‌تر شده و حالا ۴.۲ لیتر محسوب می‌شود. این نسخه مجهز به بزرگ‌ترین پیشرانه‌ی تخت (Boxer engine) در تاریخ پورشه 911 است. قدرت خروجی حدود ۵۱۵ اسب‌بخار تخمین زده می‌شود که احتمالا با توجه به اعمال محدودیت قانونی در مسابقات مختلف متغییر خواهد بود. تمامی نسخه‌های 911RSR مجهز به سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل‌عقب و جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته از نوع مسابقه‌ای سکوئنشال (Sequential) مخصوص خودروهای تیم پورشه خواهند بود.

Porsche 911 RSR

پورشه 911RSR اولین نمایش رسمی خود را در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۹ جشن گرفت. این خودرو چند ماه قبل به پیست پول ریچارد در لوکستله (Le Castellet ) فرانسه برده شد و مسافت ۶ هزار کیلومتر را در زمانی حدود ۳۰ ساعت بدون ایراد فنی طی کرد.

تماشا در آپارات

Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR

فصل جدید مسابقات WEC اول سپتامبر (۱۰ شهریور) در پیست سیلوراستون انگلستان آغاز می‌شود. این رقابت‌ها برای دومین‌بار به‌صورت ۸ مرحله‌ای از اواخر تابستان یک سال تا خردادماه سال بعد ادامه دارد. آخرین مرحله از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ مسابقات WEC، روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در رقابت ۲۴ ساعته‌ی لمان برگزار خواهد شد. بیش از یک ماه، فاصله‌ی زمانی بین هر مسابقه وجود دارد و کشورهای انگلستان، ژاپن، چین، بحرین، برزیل، امریکا، بلژیک و فرانسه، میزبان ۸ مرحله خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات