مشخصات فنی خودروی برقی هوندا e اعلام شد

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
خودروی برقی و موردانتظار هوندا می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.
تبلیغات

هوندا بالاخره جزئیات بیشتری از خودروی الکتریکی آینده‌ی خود، Honda e منتشر کرد. هوندا e یک خودروی محرک عقب است و با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۲۰۰ کیلومتر مسافت طی کند.

Honda e

این خودروی الکتریکی کوچک از یک موتور برقی به قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر استفاده می‌کند. پیش از آنکه بگویید این اعداد خیلی هم فوق‌العاده نیستند، باید به شما یادآوری کنیم که هوندا e یک خودروی شهری کوچک با طول کم‌تر از ۴ متر است. در بخش ابعاد خارجی، این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۳۸۹۵، ۱۷۵۰ و ۱۴۵۰ میلی‌متر است.

Honda e

گرچه هنوز عدد و رقمی از توانایی‌های حرکتی این مدل اعلام نشده ولی هوندا گفته است که این مدل دینامیک رانندگی بالایی دارد. همچنین هوندا قول داده است که این خودرو را به حالت رانندگی اسپرت مجهز کند تا با فعال کردن آن، شتاب بهتری تجربه شود. به‌گفته‌ی سازنده، مرکز ثقل این خودرو تنها ۵۰۰ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد، این عدد فوق‌العاده به‌لطف قرارگیری باتری در کف خودرو به دست آمده است. تقسیم وزن در هوندا e نیز به‌صورت ۵۰:۵۰ است که نویدبخش رانندگی پایدار با فرمان‌پذیری بالا را می‌دهد. 

Honda e

پایین بودن مرکز ثقل در این خودرو امکانی را به هوندا داده است تا بدون استفاده از سیستم تعلیق‌ سخت و مستحکم بتواند کمترین تکان بدنه و بیشترین پایداری را ایجاد کند. همچنین هوندا گفته است که در تغییر مسیر سریع و ناگهانی، عملکرد مناسبی وجود دارد. این مدل سواری راحتی هم دارد که به‌کمک سیستم تعلیق مک فرسون مستقل در هر چهار چرخ به دست آمده است. هوندا تا اندازه‌ای به راحتی و پایداری این مدل مطمئن است که ادعا کرده Honda e می‌تواند در این زمینه خودروهای کلاس بالاتر از خود را نیز به چالش بکشد.

Honda e

دیفرانسیل عقب بودن این خودرو مزایایی مثل افزایش زاویه‌ی فرمان پذیری چرخ‌ها و شعاع گردش تنها ۴.۳ متر را به‌دنبال دارد. این مسئله هوندا e را تبدیل به خودرویی بسیار کارآمد و کاربردی در فضاهای کوچک شهری می‌کند.

Honda e

در خصوص باتری، هوندا e از یک باتری با ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. هوندا می‌گوید این باتری یکی از جمع‌وجورترین باتری‌ها در این کلاس است و این امکان را داده که صرفه‌جویی زیادی در وزن خودرو شود. البته هنوز وزن خالص خودرو اعلام نشده است.

Honda e

شاسی Honda e از متریال با مقاومت بالا و  وزن کم ساخته شده است. این مدل با هر بار شارژ می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر مسافت طی کند و با استفاده از فناوری شارژ سریع امکان شارژ کردن ۸۰ درصد باتری در ۳۰ دقیقه وجود دارد. مانند خیلی از خودروهای برقی، این مدل نیز به دلیل برخوردار بودن از سیستم بازیابی انرژی ترمز، فاقد پدال ترمز است و تنها یک پدال دارد.

نسخه‌ی نهایی و تولیدی Honda e تا پایان امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات