دیوار از ثبت ۷۲ میلیون آگهی در سال ۹۷ خبر داد

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
دیوار با انتشار گزارش عملکرد خود برای سال ۱۳۹۷، آمارهای جالب‌توجهی از بازار‌هایی داد که می‌توان آگهی‌های مربوط‌به آن را در دیوار مشاهده کرد.
تبلیغات

از دیربار انتشار آگهی در بازارهای مختلف نظیر فروش خودرو، اجاره و فروش ملک و همچنین استخدام در مدیوم‌های مختلف، از جمله‌ روزنامه‌های کثیرالانتشار مرسوم بود، به‌طوری‌که بسیاری از روزنامه‌های داخلی، ویژه‌‌نامه‌هایی را برای آگهی به‌صورت روزانه منتشر می‌کردند. با گسترش نفوذ و تولد کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور، سامانه‌هایی برای انتشار آگهی توسعه یافتند که از جمله‌ی بازیگران اصلی این بازار باید به دیوار اشاره کرد. دیوار با سابقه‌ای ۷ ساله، جای پای مستحکمی برای خود دست‌وپا کرده است. بنابر گزارش دیوار از عملکرد این سامانه در سال ۱۳۹۷، بیش از ۷۲ میلیون آگهی توسط کاربران در دیوار منتشر شده است که حوزه‌های مختلفی نظیر استخدام، فروش لوازم خانگی، لوازم الکترونیک، خودرو و ملک را شامل می‌شود.

براساس آمارهای ارائه‌شده توسط دیوار، طی سال ۱۳۹۷ بیش از ۱.۴ میلیون کالا از قبیل مبلمان، لوازم خانه و آشپزخانه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان ازطریق دیوار به فروش رفته است. همچنین باید به لوازم الکترونیک از قبیل گوشی‌های هوشمند، تبلت، رایانه و تلویزیون نیز اشاره کرد که سال گذشته‌ی شمسی رقمی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان را عاید فروشندگان این کالاها در دیوار کرده‌اند. به‌طور حتم، خودرو و املاک از جمله‌ی پربازدیدترین آگهی‌های ثبت‌شده روی دیوار هستند. آمارها نشان از این دارد که تعداد آگهی ثبت‌شده در دیوار برای خودرو ۷.۴ میلیون است که آمار بازدید از این آگهی‌ها ۶.۸ میلیارد بازدید اعلام شده است. همچنین در حوزه‌ی خرید و فروش املاک، ۱۶.۵ میلیون آگهی به ثبت رسیده که ۶.۵ بازدید را به همراه داشته است. البته دیوار به آگهی‌های دیگری نیز اشاره کرده که از جمله‌ی این آگهی‌ها باید به موارد مربوط‌به استخدام اشاره کرد. دیوار مدعی است که بیش از نیم میلیون نفر ازطریق پلتفرم در کل کشور با استفاده از آگهی‌های دیوار موفق به پیدا کردن کار شده‌اند.

به جرات می‌توان گفت که تولد سامانه‌هایی نظیر دیوار باعث شده تا بازار کالاهای دست دوم رونق بگیرد؛ رونق گرفتن این بازار را باید مرهون سهولتی بدانیم که به واسطه‌ی فضای آنلاین و در دسترس بودن آن پدیدار شده است. رونق گرفتن بازار لوازم دست دوم به‌تنهایی مزایایی را به همراه داشته که از جمله‌ی آن‌ها باید به جلوگیری از دور ریز وسایل و استفاده دوباره‌ی آن‌ها اشاره کرد. برای مثال فروش ۲.۷ میلیون لوازم خانگی و الکترونیکی ازطریق دیوار علاوه‌بر انتفاع مالی فروشندگان که اغلب مالکان حقیقی این لوازم هستند، باعث شده تا نیاز به این وسیله توسط فرد دیگری رفع شده و از دورریز و در نتیجه ایجاد زباله‌های الکترونیکی جلوگیری شود. به بیان بهتر، دیوار و سامانه‌های مشابه دیوار، خریدار و مصرف ‌کننده را از حالت انفعال و یک خریدار صرف خارج کرده و فرهنگ استفاده‌ی مشارکتی از لوازم را در جامعه ترویج داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات