پورشه 718 باکستر اسپایدر و کیمن GT4 مدل ۲۰۲۰ معرفی شدند

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ارزان‌ترین سواری پورشه در بازار جهانی، از سری 718 با مدل‌های کیمن و باکستر عرضه می‌شود. این خودرو اسپرت کامپکت در سال ۲۰۲۰، با نسخه‌های بهینه‌سازی‌شده‌ی اسپایدر و GT4 هم تولید خواهد شد.
تبلیغات

پیش از آنکه ماکان به سبد پورشه اضافه شود، باکستر به‌عنوان ارزان‌ترین محصول شرکت سازنده شناخته می‌شد. این خودرو از سال ۲۰۱۶ تغییرنام داد و کد 718 نام گرفت تا نمونه‌ی کوپه با سقف فلزی به نام کیمن و مدل مجهز به سقف جمع‌شونده‌ی پارچه‌ای با نام باکستر عرضه شوند. حالا، نسخه‌های مختلفی از 718 در سبد پورشه حضور دارند که علاوه‌بر تفاوت ظاهری، توانایی‌های فنی متفاوت و متنوعی ارائه می‌کنند.

Porsche 718 Cayman GT4

رئیس دپارتمان خودروهای GT پورشه، ادامه‌ی تولید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس‌طبیعی را لازم می‌داند. جدیدترین نمونه‌ از این موتورها، سال ۲۰۲۰ روی 718 باکستر اسپایدر و کیمن GT4 عرضه خواهد شد. پیشرانه‌ی چهارلیتری  ۶ سیلندر تخت، حدود ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیو‌تن‌متر گشتاور از ۵,۰۰۰ تا ۶,۸۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند تا قدرتمندترین مدل‌های 718، در ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسند. با وزن خالص ۱,۴۰۰ کیلوگرم، نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتربرساعت فراهم خواهند شد که برای خودروهای کامپکت پورشه 718 فراتر از انتظار است. میانگین مصرف سوخت هم حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. شایان ذکر است این خودروها، فعلا فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته عرضه خواهند شد.

Porsche 718 Cayman GT4

برخلاف قدرت فراوان و مصرف سوخت نسبتا زیاد 718 باکستر اسپایدر و کیمن GT4، این خودروها استاندارد آلایندگی اتحادیه اروپا و آمریکا را به‌خوبی رعایت کرده‌اند. اگزوزهای مدرن با فیلترهای جدید درکنار سیستم‌های الکترونیکی مانند استارت و توقف هوشمند پیشرانه و سامانه‌ی خاموشی سیلندرها، تأثیر زیادی بر بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌گذارند. باکستر اسپایدر و GT4 از باتری قوی‌تر و سیستم استارت سنگین‌تر بهره‌ می‌برند که درمقایسه‌با مدل‌های قبلی، به‌تنهایی ۳۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند. درمجموع، مدل‌های ۲۰۲۰ حدود ۹۱ کیلوگرم سنگین‌تر از نمونه‌های ساخت ۲۰۱۸ هستند؛ اما به‌لطف بازطراحی بدنه و تقویت پیشرانه، راننده این اضافه وزن را احساس نخواهد کرد.

Porsche 718 Cayman GT4

آندریاس پرونینگر، رئیس دپارتمان خودروهای GT پورشه، معتقد است مدل‌های جدید 718 اسپایدر و کیمن GT4، حدود ۱۰ ثانیه سریع‌تر از نسخه‌های پیشین، پیست نوربرگ‌رینگ را طی می‌کنند. این خودروها ازنظر آیرودینامیک، برتری محسوسی درمقایسه‌با گذشته دارند. به‌عنوان مثال، دیفیوزرهای زیر بدنه به افزایش ۵۰ درصدی نیروی عمود بر سطح منجر شده‌اند. رینگ‌های ۲۰ اینچ آلومینیومی با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت‌کاپ 2 به پهنای ۲۴۵ میلی‌متر در جلو و ۲۹۵ میلی‌متر در عقب، علاوه‌بر کاهش وزن به زیبایی 718 و GT4 افزوده‌اند.

Porsche 718 Cayman GT4

تنظیمات مربوط‌ به سیستم تقسیم گشتاور در 718 اسپایدر و کیمن GT4، متفاوت از گذشته هستند و دیفرانسیل لغزش محدود با عملکرد مکانیکی هم، بازبینی شده است. همچنین، سیستم تعلیق و فنربندی این خودروها علاوه‌بر کاهش ارتفاع سه‌سانتی‌متری، دمپرهای فعال با واکنش دینامیک را فراهم می‌کنند. شایان ذکر است بسیاری از فناوری‌های مربوط‌ به کیفیت رانندگی و فنربندی 718 اسپایدر و کیمن GT4 مشابه 911 هستند.

کابین و ادوات فضای داخلی در جدیدترین محصولات اسپرت کامپکت پورشه، بسیار متفاوت از مدل‌های استاندارد هستند. صندلی‌های اسپرت با میله‌های محافظ سیاه‌رنگ در پشت، حس بسیار خوشایند حضور در خودروهای مخصوص پیست را به سرنشینان می‌دهند. نرم‌افزارهای مربوط‌به کنترل دینامیک نیز بازببنی شده‌اند تا راننده بتواند با فشردن دکمه‌ی اسپرت، تنظیمات سیستم تعلیق را سخت و عملکرد پیشرانه را به‌حداکثر برساند. با‌این‌اوصاف، بعید است مالک 718 اسپایدر یا کیمن GT4، تجهیزات اسپرت اضافی در کابین را حذف کند.

قیمت نهایی جدیدترین محصولات پورشه فراتر از انتظار است و بسیار گران به‌نظر می‌رسد. برای خرید 718 اسپایدر باید ۹۶ هزار دلار و برای خرید کیمن GT4 نیز باید ۹۹ هزار دلار پرداخت کرد. البته، خریدار این محصولات می‌تواند به نمونه‌های استاندارد پورشه 911 یا حتی آئودی TT RS با قیمت ارزان‌تر فکر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات