جیپ رانگلر روبیکان مدل 1941 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
جیپ برای بازار اروپا مدلی خاص از رانگلر روبیکان را با نام ۱۹۴۱ رونمایی کرده است که یک سری قطعات و وسایل اضافی در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد دارد.
تبلیغات

جیپ برای نمایشگاه خودروی ژنو امسال تصمیم گرفت تا از یک نسخه‌ی خاص رانگلر روبیکان برای بازار اروپا رونمایی کند. این خودرو که رانگلر روبیکان ۱۹۴۱ نام دارد، به تجهیزاتی فراتر از مدل‌های استاندارد رانگلر مجهز است و هم از نظر توانایی‌های حرکتی و هم از نظر ظاهری تفاوت‌هایی دارد. دلیل نام‌گذاری این خودرو به نام ۱۹۴۱، اشاره به نخستین سال تولید جیپ رانگلر است.

Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar

رانگلر روبیکان با اینکه به تجهیزات آفرودی مجهز شده اما همچنان در قاره اروپا منعی برای تردد آن در خیابان‌ها وجود ندارد. تغییرات اعمال‌شده در مدل ۱۹۴۱ برای آفرود سواران بسیار کاربردی هستند و برای مثال از بین آن‌ها می‌توان به کیت افزایش ارتفاع ۵۰.۸ میلیمتری، کیت مکش هوا اشاره کرد. برای متفاوت کردن ظاهر مدل ۱۹۴۱ نیز جیپ اقدام به نصب برچسب‌های مشکی روی بدنه‌ی زرد این خودرو کرده است. همچنین برخی قسمت‌ها مانند جلوپنجره، دستگیره‌های درها، در باک بنزین، قاب آینه‌های جانبی و سینی زیر خودرو نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. سقف این مدل نیز مثل نسخه‌ی سال ۱۹۴۱ پارچه‌ای است و قابلیت باز شدن دارد و شیشه‌ی جلو را نیز می‌توان روی کاپوت تا کرد.

Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar

نسل جدید جیپ رانگلر که با کد JL شناخته می‌شود، در حال حاضر در بازار اروپا عرضه می‌شود ولی برخلاف بازار آمریکا به یک موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزل ۴ سیلندر مجهز است که می‌تواند ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. برای رانگلر می‌توان جعبه‌دنده ی ۸ سرعته‌ی خودکار یا ۶ سرعته‌ی دستی را نیز انتخاب کرد. مشتریان اروپایی می‌توانند در صورت تمایل پیشرانه‌ی بنزینی توربو ۲ لیتری را نیز سفارش دهند اما در بازار اروپا خبری از پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V6 نخواهد بود و این پیشرانه‌ی قدرتمند تنها در بازار آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar

مدل‌های دیزلی رانگلر تفاوت‌های فنی دیگری نیز با مدل‌های بنزینی دارند. مدل دیزلی به سیستم Command-Trac دو سرعته در تیپ‌های اسپرت و ساهارا مجهز هستند و ضریب دیفرانسیل آ‌ن‌ها نیز به‌جای ۳.۴۵ به ۳.۷۳ تغییر پیدا کرده است. این مدل‌ها به‌صورت آپشن با دیفرانسیل لغزش محدود نیز عرضه می‌شوند. مدل‌های روبیکان با داشتن سیستم Rock-Trac دو سرعته، میل موج‌گیر الکترونیکی، اکسل‌های Dana 44 و دیفرانسیل‌های قفل‌شونده‌ی الکترونیکی در هر دو محور جلو و عقب دارای توانایی‌های بسیار بالاتری در بخش آفرود هستند. ضریب دیفرانسیل مدل روبیکان از ۳.۷۳ به ۴.۱۰ تغییر یافته است. مدل‌های روبیکان تنها با موتورهای بنزینی قابل سفارش هستند.

Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar
Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar
Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar
Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar
Jeep Wrangler Rubicon 1941 by Mopar

جیپ روبیکان در بازار ایالات متحده با پیشرانه‌ی V6 دیزلی با حجم ۳ لیتر عرضه خواهند شد که به سیستم استاپ/استارت نیز مجهز است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب ۲۶۰ اسب‌بخار و ۵۹۹ نیوتون‌تر هستند. این پیشرانه همان پیشرانه‌ای است که روی مدل دیزلی گرند چروکی نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات