مدل مفهومی فیات Centoventi معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فیات در نمایشگاه خودروی ژنو، خودروی مفهومی جدیدی با نام Centoventi رونمایی کرده است. این خودرو با طراحی ماژولار خود مفهومی جدید از خودروهای برقی آینده ارائه می‌کند.
تبلیغات

جدیدترین خودروی مفهومی فیات با نام Centoventi در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد تا آخرین ایده‌ی مهندسان فیات از خودروهای برقی آینده را به همگان معرفی کند. تولید این خودرو یک مناسبت نیز دارد و آن ۱۲۰ سالگی گروه فیات است. فیات Centoventi یک خودروی برقی بوده است و کابین آن این قابلیت را دارد تا بسته به سلیقه و نیاز راننده شخصی‌سازی شود. قابلیت این خودرو شخصی‌سازی و تغییر بسیار بالاست به‌طوری‌که به‌راحتی امکان اضافه و کم کردن امکانات آن وجود دارد.

Fiat Centoventi concept

طراحی کلی خودرو حالتی کاملا جمع‌وجور و کامپکت دارد به‌طوری‌که چرخ‌ها تا حد امکان به دو انتهای خودرو نزدیک هستند و این دست مهندسان را برای حداکثر استفاده از فضای کابین باز می‌گذارد. فیات Centoventi مشخصه‌هایی چون بدنه‌ی جعبه‌ای شکل و رینگ‌های بزرگ را با خود به همراه دارد. همچنین طراحی ظاهری آن تا حدودی کلاسیک نیز است و رگه‌های از دیگر محصولات فیات مانند چراغ‌های مستطیلی را در آن می‌توان یافت. البته در همین ظاهر بدنه نیز نورپردازی نشان فیات یادآوری می‌کند که با خودرویی مدرن طرف هستیم.

Fiat Centoventi concept

در زیر پوسته‌ی این خودروی مفهومی از یک موتور برقی استفاده شده است و نشان می‌دهد که Centoventi جزو گزینه‌های اصلی حمل‌و‌نقل درون شهری در آینده خواهد بود. گرچه اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این مدل منتظر نشده است اما فیات اعلام کرده که به‌دلیل وجود طراحی ماژولار این خودرو امکان اضافه کردن باتری به آن برای افزایش شعاع حرکتی وجود دارد. به این ترتیب فیات Centoventi دارای شعاع حرکتی متغیری بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر دارد.

Fiat Centoventi concept

فیات همچنین اعلام کرده است که کابین Centoventi سطوح بالایی از شخصی‌سازی و قابلیت تغییر را به سرنشینان ارائه می‌دهد. بیشتر بخش‌های این خودرو همانند سقف، سپرها، کاور رینگ‌ها و … در این مدل قابلیت جدا شدن به‌سادگی را دارند. درون کابین نیز ۱۲۰ قسمت را می‌توان جدا کرد که فهرست بلندبالایی از تجهیزات را در بر می‌گیرند. به‌گفته‌ی فیات با چنین مشخصه‌ای دیگر مالکان Centoventi نیاز ندارند تا منتظر مدل فیس‌لیفت یا مدلی جدید از خودروی خود باشند بلکه می‌توانند آن را به مرور زمان ارتقا دهند و حتی ظاهر خودرو را نیز تغییر دهند.

Fiat Centoventi concept

فیات مفهومی Centoventi همچنین به چراغ‌های عقبی دیجیتال مجهز است. چراغ‌های عقب این مدل می‌توانند پیام‌های خاصی را برای رانندگان پشت سر نشان دهند. حتی در صندوق عقب نیز از نوع دیجیتال است. شاید فکر کنید در صندوق دیجیتال به چه دردی می‌خورد اما فیات اعلام کرده باتوجه‌به توانایی این در صندوق در نشان دادن بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توان آن را به شرکت‌ای مختلف کرایه داد و کسب درآمد کرد. فیات هنوز نگفته است که آیا مدل Centoventi را به تولید خواهند رساند یا نه اما Centoventi چه تولید شود چه نشود، بخش‌ از آینده‌ی محصولات فیات را به ما نمایش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات