آذری جهرمی: شرکت‌های ارزش افزوده از وزارت ارتباطات مجوز ندارند [به‌روزرسانی]

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات با انتشار توییتی اعلام کرد شرکت‌های ارزش‌افزوده و USSD مجوزی از وزارت ارتباطات ندارند و فعالیت آن‌ها مطابق قانون تجارت است.
تبلیغات

در روزهای گذشته، اخبار زیادی مبنی بر جعل تعداد آرای برنامه‌های تلویزیونی منتشر شده بود. تعدادی از کاربران اعلام کرده بودند پیامک تأیید رأی به برنامه‌ای تلویزیونی برایشان ارسال شده؛ در‌حالی‌که در رأی‌گیری شرکت نکرده بودند یا به برنامه‌ی دیگری رأی داده بودند.

بعد از حاشیه‌سازشدن این موضوع، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دست‌کاری‌شدن آرای مردم در انتخاب محبوب‌ترین برنامه‌ی سال صدا‌وسیما را تأیید کرد و با انتشار تصویری در حساب توییتر خود نوشت:

تصاویر زیر گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظرسنجیِ انتخاب محبوب‌ترین برنامه‌ی سال صداوسیما رخ داده است. گزارش بررسی تکمیلی در‌حال‌نهایی‌شدن است. نتایج برای رسیدگی به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.
دستکاری آمار صداوسیما

بعد از بررسی این موضوع، دبیر جشنواره‌ی تلویزیونی جام‌جم اعلام کرد آرای نظرسنجی محبوب‌ترین برنامه‌ی صداوسیما را شرکتی جابه‌جا کرده که از وزارت ارتباطات مجوز دارد؛ اما وزیر ارتباطات با انتشار توییتی این موضوع را رد کرد. وی اعلام کرد ‏شرکت‌های ارزش‌افزوده و USSD مجوزی از وزارت ارتباطات ندارند و درصورت الزامی‌بودن این مجوز، فعالیت آن‌ها باید سریعا در صداوسیما متوقف شود. وی در توییت خود نوشت:

شرکت‌های ارزش‌افزوده و USSD مجوزی از وزارت ICT ندارند و فعالیت آن‌ها مطابق قانون تجارت است، اگر آن‌گونه که در بخش‌های خبری دیشب سیما طرح شد، فعالیت آن‌ها باید با اخذ مجوز از وزارت ICT باشد، مطابق مصوبه‌ی ۱۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات، تبلیغ یا فعالیت آن‌ها سریعا در صداوسیما متوقف گردد.

به‌روزرسانی: وزیر ارتباطات با انتشار توییتی اعلام کرد عامل دست‌کاری در نظرسنجی صداوسیما اختلال یا هک نبوده و گزارش فنی جزییات برای پلیس ارسال شده است. وی همچنین اعلام کرد عامل این موضوع شناسایی شده و پیگیری‌های بیشتر برعهده پلیس خواهد بود و نوشت:

گزارش کامل و با جزییات فنی چگونگی دست‌کاری نظرات مردم در جشنواره‌ی صداوسیما، امروز نهایی و برای پلیس ارسال شد. عامل دست‌کاری در نظرات مردم شناسایی شده است. هک یا اختلال منتفی است. طبیعتا شناسایی آمر یا آمران و انگیزه‌ی آن‌ها را پلیس پیگیری خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات