ال جی G8 ThinQ معرفی شد؛ طراحی مشابه گذشته و احراز هویت با رگ‌های دست

یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
مطالعه 4 دقیقه
‌ال‌جی دقایقی پیش، جدیدترین پرچم‌دار خود را با نام G8 ThinQ، طراحی مبتنی بر بریدگی و امکان احراز هویت با رگ‌های دست معرفی کرد.
تبلیغات

ال‌جی طی رویداد اختصاصی خود که در کنگره‌ی جهانی موبایل، از نسل جدید پرچم‌داران سری G رونمایی کرد. ال‌جی در ادامه‌ی G8 ThinQ و G8s ThinQ درکنار V50 ThinQ جدید‌ترین محصولات بخش موبایل ال‌جی است که به رقابت با پرچم‌داران سایر برند‌ها خواهند پرداخت. هر دو نسخه‌ی G8 با پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه خواهند بود. حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت درکنار وجود درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی، از دیگر مشخصات فنی جی ۸ است. در طرف دیگر ابعاد نمایشگر، دوربین و باتری مولفه‌های متفاوت بین این دو گوشی است. 

ال جی جی 8 تینکیو / LG G8 ThinQ

ال‌جی جی ۸ تینکیو به نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و پشتیبانی از استاندارد HDR10 مجهز شده است. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و چیدمان سه‌گانه‌ی دوربین شامل حسگر‌های ۱۲ مگاپیکسلی با لنز استاندارد، ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و ۱۶ مگاپیکسلی در پس لنز اولتراواید، دیگر مشخصات پرچم‌دار جدید ال‌جی است. در طرف دیگر می‌توان جی ۸ اس را نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر پرچم‌دار جدید ال‌جی دانست. این گوشی از نمایشگر ۶.۲ اینچی اولد با رزولوشن ۲۲۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و باتری ۳۵۵۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تأمین توان مورد نیاز گوشی را برعهده خواهد داشت. دوربین اصلی سه‌گانه با حسگر‌های ۱۲، ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی (لنز‌های به‌ترتیب استاندارد، تله‌فوتو و واید) نیز دیگر تفاوت این گوشی با برادر خود است. نکته‌ی جالب‌توجه فروش جی‌ ۸ با دوربین دوگانه در برخی بازارهای خاص است. حالت عکاسی جدید Night View نیز با ثبت و ادغام ۱۰ تصویر، برای ساخت تصاویری باکیفیت و بدون نویز در شرایط نوری تاریک، در دسترس است. 

ال جی جی 8 تینکیو / LG G8 ThinQ

جی ۸ و جی ۸ اس با حذف اسپیکر مکالمه‌ی تلفنی، صدای مورد نیاز کاربر را ازطریق لرزش پنل نمایشگر ایجاد می‌کند؛ این فناوری Crystal Sound OLED نام‌ دارد که پیش‌تر در برخی تلویزیون‌های پرچم‌دار اولد ال‌جی نیز به کار رفته بود. ال‌جی با حذف اسپیکر مکالمه و هرگونه مجرای نفوذی آب در بخش بالای گوشی، اعلام کرده است که کاربران می‌توانند بدون هرگونه نگرانی از کاهش کیفیت، به انجام مکالمه‌ی خود در شرایط جوی مختلف مانند باران بپردازند. نکته‌ی جالب‌توجه در رابطه با قابلیت‌های صوتی این گوشی، تجهیز آن به اسپیکر Boombox ال‌جی است که پیش‌تر در جی ۷ نیز به‌کار رفته بود.

ال‌جی برخلاف بسیاری از رقبای خود، همچنان از جک هدفون بهره برده است که می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای بسیاری از کاربران باشد. چهار تراشه تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ نیز طبق سنت همیشگی ال‌جی در جی ۸ نیز وجود دارد تا هم‌چنان پرچم‌دار ال‌جی بهترین گزینه برای عاشقان دنیای موسیقی باشد.

ال جی جی 8 تینکیو / LG G8 ThinQ

هر دو گوشی ال‌جی جی ۸ و جی ۸ اس به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با لنز F/1.7 و نمونه‌ی ToF سه‌بعدی مجهز شده است که ال‌جی از این چیدمان با نام Z Camera یاد می‌کند. به‌لطف تجهیز به این چیدمان، پرچم‌دار جدید ال‌جی قابلیت تشخیص مشخصات دست کاربران را دارد تا امکان باز کردن قفل گوشی تنها با قرار دادن دست در مقابل گوشی نیز وجود داشته باشد. درک ضخامت و مشخصات ابعادی رگ‌ها با حسگر اینفرارد، بخشی از توانایی این دوربین است که به واسطه‌ی آن توانایی تمایز دست افراد مختلف با یکدیگر را دارد. 

ال جی جی 8 تینکیو / LG G8 ThinQ

این دوربین همچنین توانایی تشخیص سه‌بعدی صورت را نیز دارد که از امنیت بیشتری نسبت به الگوریتم‌های تشخیص چهره‌ی دو‌بعدی در دوربین‌های سلفی عادی بهره می‌برد. به‌گفته‌ی ال‌جی این فناوری در شرایط نوری بسیار تاریک نیز به خوبی و با دقت بالا عمل خواهد کرد. اما قابلیت جذاب و منحصربه‌فرد دیگر جی ۸، امکان کنترل و ارایه‌ی برخی دستورها ازطریق ژست‌های حرکتی دست است. در این حالت بدون نیاز به لمس گوشی می‌توان با انجام برخی ژست‌ها مانند تکان دادن دست، چرخش مچ دست (مانند تنظیم حجم صدا توسط ابزار چرخان مخصوص به آن در سیستم‌های صوتی)، نزدیک کردن یا فاصله دادن انگشت‌ها از یکدیگر می‌توان تنظیماتی مانند برقراری تماس، تنظیم حجم صدا، گرفتن اسکرین‌شات یا رفتن به قطعه‌ی موسیقی بعدی را اعمال کرد؛ به‌ گفته‌ی ال‌جی این قابلیت در شرایطی مانند رانندگی، بسیار کاربردی خواهد بود. ژست‌های حرکتی کنترلی جدید را می‌توان جدید‌ترین ماجراجویی ال‌جی در بخش موبایل و پس از ارایه‌ی راه‌کار‌هایی مانند طراحی ماژولار، دانست.

ال‌جی جی ۸ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز عرضه می‌شود؛ جی ۸ اس نیز در رنگ‌بندی مشکی آبی و سفید در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. غول کره‌ای دنیای فناوری هنوز جزئیات قیمتی پرچم‌داران جدید خود را اعلام نکرده است؛ بااین‌حال انتظار می‌رود قیمت گوشی جدید کره‌ای‌ها در حدود ۸۰۰ دلار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات