وی 50 تین کیو ال جی رونمایی شد؛ دوقلوی غیرهمسان V40 با پشتیبانی از 5G

یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی وی 50 تین‌کیو جدیدترین گوشی ال‌جی است که شباهتی بی‌چون‌وچرا با وی 40 دارد و در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی شده است.
تبلیغات

ال‌جی با رونمایی گوشی وی ۵۰ تین‌کیو، به‌صورت رسمی وارد دنیای گوشی‌های هوشمند 5G شد. وی ۵۰ تین‌کیو که مدل ارتقایافته‌ی وی ۴۰ به‌شمار می‌آید، از طراحی مشابه همان گوشی و برخی ویژگی‌های جدید استفاده می‌کند تا بتواند نظر کاربران را جلب کند.

با نگاهی به پنل پشتی گوشی، آنچه بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کند، لوگوی 5G است. درضمن، این گوشی به‌لحاظ سخت‌افزاری تفاوت‌های چندانی با وی ۴۰ ندارد و از برخی جوانب بهبود یافته است. پرچم‌دار جدید ال‌جی درکنار پشتیبانی از فناوری 5G به باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و برای پردازش وظایف از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند.

ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G

تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ با مودم 5G ایکس ۵۰

همان‌طورکه احتمالا می‌دانید، تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام از مودم 5G ایکس ۵۰ برخوردار است. ال‌جی می‌گوید وی ۵۰ تین‌کیو به‌لطف پشتیبانی از 5G، سرعت دانلودی تا ۲۰ برابر سریع‌تر از گوشی‌های 4G دارد. درضمن، گرچه ظرفیت باتری این گوشی درمقایسه‌با وی ۴۰ تین‌کیو  ۲۰ درصد بیشتر شده است، باتوجه‌به پشتیبانی آن از 5G، نمی‌توان انتظار داشت تغییرات خیلی محسوس باشند. ویژگی مهم دیگر این است که LG V50 ThinQ به سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی مجهز شده تا از‌این‌طریق گرمای شدید حاصل از عملکرد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و نیز باتری پرظرفیت آن کنترل شود.

ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G

ضخیم‌تر و سنگین‌وزن‌تر از نسل قبل

وی ۵۰ تین‌کیو درمقایسه‌با نسل قبل اندکی ضخیم‌تر شده و وزن نسبتا بیشتری دارد؛ اما ضخامت بیشتر باعث شده ال‌جی بتواند برآمدگی دوربین پشتی را حذف کند و جلوه‌ی زیباتری به گوشی ببخشد. این‌ها تقریبا تمامی تفاوت‌های بین وی ۵۰ تین‌کیو با وی ۴۰ هستند. درواقع، می‌توان پرچم‌دار جدید ال‌جی را نسخه‌ی 5G وی ۴۰ خطاب کرد.

ال‌جی خودش نیز به شباهت بی‌چون‌و‌چرای بین این گوشی‌ها اعتراف و دلیل را نیز ذکر کرده است. درواقع، ال‌جی برای ورود زودهنگام به دنیای گوشی‌های 5G، وقت کافی برای طراحی محصول کاملا جدید نداشت و مجبور شد از همان پلتفرم وی ۴۰ بهره بگیرد که البته لزوما کار نادرستی به‌شمار نمی‌آید.

ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G

نمایشگر باکیفیت و دوربین توانمند

افزون‌براین، گوشی جدید ال‌جی در دنیای گوشی‌های هوشمند به نمایشگر ۶.۴ اینچ فول‌ویژن OLED با وضوح ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است. ال‌جی ترجیح داده فعلا وارد دنیای گوشی‌های مجهز به نمایشگر حفره‌دار نشود؛ به‌همین‌دلیل، گوشی جدید این شرکت در بخش بالایی بریدگی دارد. این بریدگی میزبان ۲ دوربین سلفی است: دوربین استاندارد ۸ مگاپیکسلی درکنار دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز عریض. دقیقا همچون وی ۴۰ تین‌کیو، گوشی وی ۵۰ تین‌کیو نیز از دوربین اصلی ۳ گانه بهره می‌برد: یکی از این دوربین‌ها به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5 و دیگری به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز تله‌فوتو و دوربین سوم به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و لنز فوق‌عریض مجهز است.

پشتیبانی از استاندارد نظامی ارتش آمریکا برای مقاومت دربرابر ضربه

یکی از اقدامات جالب ال‌جی، معرفی وسیله‌ی جانبی جدید برای گوشی وی ۵۰ تین‌کیو است. این وسیله‌ی جانبی که Dual Screen نام دارد، درواقع نمایشگری ثانویه با فناوری OLED و اندازه‌ی ۶.۲ اینچی و وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که همچون قاب به گوشی متصل می‌شود. انرژی دوال اسکرین را باتری اصلی گوشی تأمین می‌کند؛ بنابراین می‌توان آن را به‌سادگی به‌ گوشی متصل و از آن استفاده کرد. 

به‌لطف این نمایشگر ثانویه، کاربران خواهند توانست کارهای جالبی نظیر چندوظیفگی انجام دهند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند روی هر نمایشگر، یک اپلیکیشن اجرا کنند. از نمایشگر ثانویه حتی می‌توان به‌عنوان کنترلر برای انجام برخی بازی‌های موبایلی نیز استفاده کرد.

دوال دیسپلی ال جی وی 50 تینکیو

دوال دیسپلی؛ وسیله‌ی جانبی کاربردی

ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو از اسپیکر استریو و رادیو FM هم پشتیبانی می‌کند. درضمن، این گوشی از استاندارد نظامی MIL-STD 810G برخوردار است و این، یعنی مقاومت زیادی دربرابر ضربه و شوک دارد. پرچم‌دار جدید ال‌جی برخلاف برخی از گوشی‌های جدید، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ندارد و حسگر آن در پنل پشتی قرار داده شده است.

ال‌جی می‌گوید قصد دارد در ماه‌های آینده، گوشی جدید وی ۵۰ تین‌کیو را ازطریق اپراتورهای ورایزن و اسپرینت در کشور آمریکا عرضه کند. کره‌جنوبی و استرالیا و چند کشور اروپایی، دیگر مقاصد عرضه‌ی این گوشی خواهند بود. تاکنون جزئیات مربوط‌به تاریخ عرضه و قیمت گوشی جدید ال‌جی مشخص نشده است. 

دیدگاه شما درباره‌ی جدیدترین گوشی ال‌جی چیست؟

ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G
ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G
ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G
ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G
ال جی وی ۵۰ تینکیو / LG V50 ThinQ 5G
ال جی جی ۸ تینکیو / LG G8 ThinQ 5G
ال جی جی ۸ تینکیو / LG G8 ThinQ 5G
ال جی جی ۸ تینکیو / LG G8 ThinQ 5G
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات