ویوو وی 15 پرو با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، نمایشگر سوپر AMOLED و اندروید پای رونمایی شد

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
ویوو وی 15 پرو (Vivo V15 Pro) با دوربین سلفی کشویی ۳۲ مگاپیکسلی و جدیدترین نسخه‌ی اندروید و نمایشگر باکیفیت سوپر AMOLED معرفی شد.
تبلیغات

ویوو در سال گذشته‌ی میلادی، یکی از برندهای جذاب‌ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند بود و توانست با عرضه‌ی محصولاتی مجهز به سخت‌افزار قدرتمند، توجهات را به‌خود جلب کند. ظهر امروز، این از نخستین محصولش برای سال ۲۰۱۹ را رونمایی کرد؛ محصولی که به سنّت‌های پیشین ویوو پایبند است و از سخت‌افزاری قدرتمند درکنار ویژگی‌هایی جذاب استفاده می‌کند.

ویوو وی ۱۵ پرو، جدیدترین گوشی ویوو، محصولی است که با نگاه به‌ مشخصاتش ممکن است آن را در دسته‌ی پرچم‌داران قرار دهید؛ اما درواقع، محصولی میان‌رده به‌شمار می‌آید. این گوشی ویژگی‌های جالب زیادی از سری نکس (گوشی‌های پرچم‌دار ویوو) به‌ارث برده و برخی از آن‌ها را نیز ارتقا داده است.

Vivo 15 Pro

دوربین سلفی کشویی ۳۲ و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی

محصولات سری V شرکت ویوو همواره جزو پیش‌گامان بازار درزمینه‌ی ترندهای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. برای مثال، گوشی ویوو وی ۹ یکی از نخستین اندرویدی‌های بازار بود که در قسمت بالایی نمایشگرش بریدگی دیده می‌شد. همچنین، گوشی وی ۱۱ مدت‌ها بعد و درست زمانی‌ عرضه شد که اکثر شرکت‌ها به‌سمت تولید دستگاه‌هایی با بریدگی کوچک می‌رفتند. وی ۱۱ در زمان عرضه‌اش به بازار، کوچک‌ترین بریدگی‌ را داشت و نشان می‌داد ویوو همواره به ترند روز توجه می‌کند.

درمقابل، وی ۱۵ را داشتیم که به نمایشگر عاری از بریدگی ۶.۴ اینچ با فناوری OLED و دوربین سلفی به‌فرم کشویی (پاپ‌آپ) مجهز بود. وی ۱۵ پرو، مدل ارتقایافته‌ی وی ۱۵، از دوربین سلفی این‌چنینی بهره می‌گیرد؛ اما خود دوربین دستگاه این‌بار بهتر شده تا تصاویر بهتری ثبت کند.

براین‌اساس، وی ۱۵ پرو دوربین سلفی کشویی ۳۲ مگاپیکسلی دارد. در حالت پیش‌فرض، تنظیمات دوربین سلفی روی ۸ مگاپیکسل تنظیم شده و این گوشی در همان حالت نیز، سلفی‌های بسیار باکیفیت‌تری درمقایسه‌با ویوو نکس ثبت می‌کند. ویوو نکس به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز بود.

Vivo 15 Pro

نخستین گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ در دنیا

در پنل پشتی دستگاه، دوربین سه‌گانه را شاهدیم: دوربین اول مجهز به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم مجهز به حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض و دوربین سوم مجهز به حسگر ۵ مگاپیکسلی. گفتنی است دوربین سوم برای تشخیص عمق به‌منظور ثبت افکت بوکه به‌کار می‌رود. این حسگرها درکنارهم می‌توانند تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری جذابی به‌کاربر منتقل کنند.

فرم قرارگیری دوربین‌های اصلی به‌گونه‌ای است که باعث شده برآمدگی نسبتا بزرگی در پنل پشتی دیده شود که البته، جذاب بودن یا نبودن آن کاملا به‌ سلیقه‌ی کاربر ربط دارد. در این برآمدگی، عبارت «دوربین سه‌گانه‌ی هوش مصنوعی» (AI TRIPLE CAMERA) دیده می‌شود. دوربین این دستگاه از ویژگی‌های جالبی نظیر Super Night Scene و Body Shaping برخوردار است که همگی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. ویژگی دوم بیشتر شبیه قابلیت پیشین گوشی‌های ویوو معروف به AI Face Beauty برای زیبایی صورت است؛ اما می‌تواند افراد را خوش‌اندام‌تر از آنچه هستند نشان دهد.

ویوو وی ۱۵ پرو نخستین گوشی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ در دنیا مجهز است. این تراشه اندکی بعد از اسنپدراگون ۷۱۰ رونمایی شد و توانست در کمال تعجب همگان، ۷۱۰ را که روی کاغذ قدرتمندتر از خودش بود، در بنچمارک‌ها مغلوب کند. افزون‌بر‌این‌، گوشی جدید ویوو از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر پشتیبانی می‌کند. البته، کاربر درصورت تمایل می‌تواند با استفاده از دوربین سلفی، قابلیت تشخیص چهره را فعال کند.

Vivo 15 Pro

ضعف بزرگ: استفاده از درگاه میکرو USB

وی ۱۵ پرو به باتری ۳،۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع مجهز است و از ۶ یا ۸ گیگابایت رم درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌گیرد. اکثر مشخصات این گوشی در حد‌واندازه‌ی دستگاه‌های رده‌بالا هستند، به‌جز یک مورد و آن‌هم درگاه میکرو USB است. در دنیایی که شیائومی گوشی‌های ۱۵۰ دلاری‌اش را با درگاه USB-C عرضه می‌کند، اتخاذ چنین تصمیمی از ویوو بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. 

ویوو وی ۱۵ پرو با قیمت حدودی ۴۰۰ دلار به‌زودی در هند و دیگر نقاط دنیا عرضه خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات کامل این دستگاه نظیر قیمت گوشی جدید ویوو، می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید. برای مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع محصولات الکترونیکی، وارد بانک محصولات زومیت شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات