هواوی P30 پرو به دوربین چهارگانه مجهز می‌شود

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تصویر جدید منتشرشده‌ی رئیس بخش موبایل شرکت هواوی به بهره‌مندی پرچم‌دار بعدی این شرکت، یعنی P30 پرو، از دوربین چهارگانه اشاره می‌کند.
تبلیغات

هواوی پی ۳۰ پرو احتمالا نخستین گوشی چینی‌ها خواهد بود که در پنل پشتی‌اش به دوربین اصلی چهارگانه مجهز می‌شود. روز گذشته، وب‌سایت جی‌اس‌ام‌آرنا این خبر را مخابره کرد. درواقع روز گذشته، ریچارد یو، مدیر بخش موبایل هواوی، تصویری از ماه را در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به‌اشتراک گذاشت که ظاهرا گوشی P30 پرو ثبت کرده است،.

در گوشه‌ی این عکس، واترمارک هواوی به‌همراه جزئیاتی از دستگاهی دیده می‌شود که آن را ثبت کرده است. گرچه بخش‌هایی از این واترمارک تار شده است، با نگاهی دقیق به آن‌ها عبارات Huawei P30 Pro و Leica Quad Camera در ذهنمان نقش می‌بندد.

هواوی پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد ۲۶مارس۲۰۱۹ (برابر با ۳۰فروردین‌۱۳۹۸) در شهر پاریس گوشی‌های خانواده‌ی P30 را معرفی کند. نکته‌ی جالب در تیزر منتشرشده در صفحه‌ی توییتر هواوی، اشاره‌ی زیرپوستی به توانایی فراوان دوربین پی ۳۰ درزمینه‌ی بزرگ‌نمایی است. درواقع، پیش‌بینی می‌کنیم دوربین گوشی‌های خانواده‌ی پی ۳۰ حرف‌های زیادی در‌زمینه‌ی بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت داشته باشد. 

هواوی پی 20 پرو / Huawei P20 Pro

گوشی‌های پیشین هواوی نظیر پی ۲۰ پرو و میت ۲۰ پرو به‌لطف داشتن لنز تله‌فوتو از بزرگ‌نمایی اپتیکال پشتیبانی می‌کردند؛ اما این گوشی‌ها حداکثر ۳ دوربین اصلی در پنل پشتی داشتند. بنابراین، فعلا نمی‌دانیم دوربین چهارم هواوی پی ۳۰ قرار است دقیقا چه نقشی در عکاسی داشته باشد. این دوربین احتمالا توانایی‌های بزرگ‌نمایی را بهبود خواهد بخشید. گمانه‌زنی دیگر این است که دوربین چهارم پی ۳۰ پرو لنز عریض‌تر از حد معمول خواهد داشت.

در چند سال اخیر، اکثر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند سعی کرده‌اند تاحدممکن تعداد بیشتری دوربین در گوشی خود، به‌خصوص پنل پشتی آن جای دهند. سامسونگ با معرفی گوشی گلکسی ای ۹، به نخستین شرکت دنیا تبدیل شد که از ۴ دوربین اصلی در یک محصول استفاده می‌کند.

نمونه عکس هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

دستگاه سامسونگ یک دوربین معمولی به‌همراه ۳ دوربین دیگر با لنز تله‌فوتو (برای برای بزرگ‌نمایی اپتیکال) و لنز فوق‌عریض و لنزی با توانایی تشخیص عمق (برای ثبت افکت بوکه) داشت. جالب است بدانید طبق شایعه‌های اخیر، نوکیا در پی رونمایی گوشی جدیدی به‌نام نوکیا ۹ پیورویو است. این دستگاه احتمالا ۵ دوربین اصلی خواهد داشت!

درحالی‌که استفاده از دوربین‌های بیشتر می‌تواند به‌ بهبود کیفیت کلی تصاویر کمک کند و دست کاربر را برای ثبت انواع عکس‌ها بازمی‌گذارد، هنوزهم گوشی‌هایی مثل پیکسل ۳ گوگل در بازار هستند که با بهره‌گیری از فقط یک دوربین، تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کنند. تاکنون جزئیاتی درباره‌ی قیمت گوشی هواوی پی ۳۰ و تاریخ عرضه‌ی دقیقش نمی‌دانیم. درصورت انتشار اخبار مرتبط، حتما آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات