پیش کمپ کارآفرینی اجتماعی با محوریت فراگیرسازی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نخستین رویداد از سلسله‌رویدادهای پیش کمپ کارآفرینی اجتماعی با محوریت فراگیرسازی در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار می‌شود.
تبلیغات

نخستین رویداد از سری رویداد‌های پیش‌کمپ به همت «مرکز توسعه فراگیرسازی باغچه» در روز ۱۲ آبان ماه سال جاری و با هدف افزایش آگاهی عمومی جهت توسعه مفاهیم کارآفرینی اجتماعی برگزار می‌شود.

سعید زاهدی، هم‌بنیانگذار «باغچه» ایده اولیه برگزاری بوت کمپ را ریشه در آرزوها و دغدغه همیشگی خود خوانده است. وی در این خصوص می‌گوید:

همیشه دوست داشتم برای حل مشکلات اجتماعی کاری بکنم. در تحقیقاتی که کردم، دیدم که کارآفرینی اجتماعی در ایران اوضاع خوبی ندارد. به نظر من دو مشکل اساسی وجود داشت؛ مشکل اول، نبود یک ایده مشخص و راهبردی و مشکل بعد، دوری گروه‌های هدف از اهالی کسب‌وکار بود! چاره کار هم نزدیکی این دو گروه به هم است! با وحید حجه‌فروش حرف زدم، او را از رعد و «کاکتوس» می‌شناختم. ایده را شنید و درباره «فراگیرسازی» و «دسترسی‌پذیری» صحبت کرد و این نقطه شروعی برای «باغچه» بود!

همچنین وحید حجه‌فروش، دیگر بنیانگذار «باغچه» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت در بوت‌کمپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کند، گفت:

ما حضور در «باغچه» را به کسانی توصیه می‌کنیم که دغدغه حل مسائل اجتماعی را دارند و با مدل‌های خیریه به نتیجه نرسیده‌اند.

همینطور کسانی که در حال حاضر محصول یا خدمتی تولید کرده‌اند و به‌دنبال گسترش بازار هدف‌شان هستند، یا شرکت‌هایی که به‌دنبال زمینه‌های جدید و موثرتری برای صرف بودجه‌های مسئولیت اجتماعی‌شان هستند، می‌توانند از فرصت حضور در «باغچه» استفاده کنند.

در عین حال، ایده‌پردازان خلّاقی که مترصد جذب فرصت‌ها و چالش‌های جدید هستند تا با شناسایی نیازها دست به ابداع بزنند، می‌توانند با حضور در «باغچه» از امتیاز ویژه برخورد نزدیک با گروه‌های هدف استفاده کنند.

طبقه گفته‌های زاهدی، مدیر ارشد عملیات خانه نوآوری، در رویداد ۱۲ آبان، اکوسیستم دانشگاه امیرکبیر با مفهوم فراگیرسازی و دسترسی‌پذیری آشنا می‌شود. درواقع دانشجویان و اساتید، قشر مستعد جامعه هستند که می‌توانند پیشتازان نسلی باشند که قرار است تنوع و تفاوت را به رسمیت بشناسند.

وحید حجه‌فروش، بنیانگذار «کاکتوس» نیز معتقد است در رویداد ۱۲ آبان، «باغچه» مفهوم کارآفرینی اجتماعی و پتانسیل‌های آن را برای حل مفاهیم مسائل اجتماعی در سطح گسترده معرفی و بررسی کرده و آن را با مدل‌های خیریه مقایسه می‌کند.

این برنامه در قالب سخنرانی، پخش کلیپ و بازی تعاملی برای آشنا شدن مخاطبان با زندگی یک فرد نابینا اجرا می‌شود.

نخستین رویداد از سلسله رویدادهای پیش کمپ کارآفرینی اجتماعی باغچه با محوریت فراگیرسازی، ۱۲ آبان ۱۳۹۸ یعنی فردا از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سالن همایش‌های بهمن دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار می‌شود. برای ثبت‌نام در این دوره به ایوند مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات