درآمد سالانه اپل از تبلیغات احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش تحقیقاتی جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل پتانسیل این را دارد تا سال ۲۰۲۵، میزان درآمد سالانه‌ی خودش را از طریق تبلیغات به ۱۱ میلیارد دلار برساند.
تبلیغات

یکی از محققان شرکت جی‌پی مورگان (JP Morgan) اخیرا گفته است که راه‌اندازی سرویس استریم فیلم و سریال اپل TV پلاس (+Apple TV) و البته توجه ویژه‌ی این شرکت به کسب درآمد از طریق ارائه‌ی سرویس‌های دیگر،‌ احتمالا می‌تواند باعث شود درآمد کسب‌شده توسط اپل از تبلیغات طی ۶ سال آینده‌ی میلادی با افزایشی بیش از پنج برابری مواجه شود و به ۱۱ میلیارد دلار برسد. 

اپل امروزه به‌صورت رسمی آمار مربوط به درآمدهایی را که از طریق تبلیغات کسب می‌کند، منتشر نمی‌کند. با این‌حال مؤسسه‌های تحقیقاتی مختلفی گفته‌اند که سهم کوچکی از درآمد بخش «خدمات» اپل به تبلیغات مربوط می‌شود. بخش خدمات اپل در سه‌ماهه‌ی میلادی پیشین توانسته بود درآمدی معادل ۱۲/۵۱ میلیارد دلار را عاید این شرکت کند. 

سمیک چترج اخیرا تغییراتی را در پیش‌بینی قبلی‌اش درمورد درآمدهای اپل ایجاد کرده است. اهالی کوپرتینو در حال حاضر سالانه به‌طور میانگین ۲ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنند. به‌لطف راه‌اندازی اپل TV پلاس، این رقم طی سال‌های آینده بسیار بیشتر خواهد شد تا این‌که در سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیارد دلار برسد. البته افزایش درآمد اپل از تبلیغات درصورتی رخ می‌دهد که این شرکت تصمیمی مهم بگیرد. 

اپل تی وی پلاس / Apple TV+

اپل TV پلاس یکی از سرویس‌هایی است که باعث می‌شود درآمد اپل به‌شدت بالا رود؛ امروزه سریال‌های محبوبی نظیر See در حال پخش شدن از این سرویس هستند.

چترج در صحبت‌های جدیدش می‌گوید اپل پتانسیل این را دارد از طریق نمایش تبلیغات بیشتر به کاربرانش، میزان درآمدش را به‌صورت سالانه به‌میزان یک سوم افزایش دهد. سرویس اپل TV پلاس راه درآمد جدیدی برای اهالی کوپرتینو است و احتمالا تبلیغات موردبحث بیشتر در این سرویس به‌کاربران نشان داده خواهند شد. افزون بر این موارد، اپل می‌تواند درآمد بخش تبلیغاتش را از طریق نمایش تبلیغات به میلیون‌ها کاربری که روزانه در اپ استور به‌ جست‌و‌جوی اپلیکیشن می‌پردازند یا از مرورگر سافاری استفاده می‌کنند، بسیار بالا ببرد. 

این احتمالات درحالی مطرح می‌شوند که فکر نمی‌کنیم اپل قصد داشته باشد به نمایش تبلیغات بیشتر روی بیاورد. طی چند سال اخیر فروش گوشی‌های اپل با افت مواجه شده است و همین موضوع باعث شده اپل تمرکز بیشتری روی بخش «خدمات» داشته باشد؛ اما حتی اگر افزایش تبلیغات باعث شوند کاهش درآمد فروش گوشی‌های آیفون جبران شود، اپل احتمالا به انجام این کار روی نخواهد آورد؛ زیرا این شرکت به‌خوبی می‌داند کاربران علاقه‌ای به دیدن تبلیغات ندارند و نمایش تبلیغات زیاد به آن‌ها می‌توانند دلسردشان کند. 

افزون بر این موارد، نمایش تبلیغات در سرویس اپل TV پلاس اتفاقی عجیب خواهد بود؛ زیرا کاربران اپل برای استفاده از این سرویس به‌صورت ماهانه پول پرداخت می‌کنند؛ بنابراین منطقی نیست که برای این دسته از کاربران تبلیغات به‌نمایش در بیاید. شاید اپل بخواهد نسخه‌ی رایگان سرویس TV پلاس را با تبلیغات راه‌اندازی کند. البته در حال حاضر هیچ‌چیز مشخص نیست. ناگفته نماند رقبای قدرتمندی نظیر نت‌فلیکس هیچ‌گونه تبلیغاتی را نمایش نمی‌دهند و به‌همین دلیل نمایش تبلیغات در اپل TV پلاس می‌تواند نکته‌ای بسیار منفی برای آن باشد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات