سرفیس لپ تاپ 3 موفق به کسب امتیاز بالای تعمیرپذیری از iFixit شد

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ ۳، تعمیرپذیری و جداسازی اجزای دستگاه را آسان‌تر کرده و از iFixit امتیاز بالاتری دراین‌زمینه را دریافت کرده است.
تبلیغات

در رویداد سرفیس (Surface) امسال، مایکروسافت ادعا کرد که قابلیت تعمیر سرفیس لپ‌تاپ را بهبود بخشیده و کاربران می‌توانند با سهولت لپ‌تاپ را باز کرده و اجزای آن را جدا کنند. مدل‌های پیشین سرفیس سابقه‌ی بدی در تعمیرپذیری و جداسازی داشته‌اند و اگر به یاد بیاورید، سرفیس لپ‌تاپ ۲ در شاخص تعمیرپذیری از iFixit امتیاز ۰ را کسب کرده بود. اما خبر خوب این است که سرفیس لپ‌تاپ ۳ موفق به کسب امتیاز ۵ از ۱۰ در تعمیرپذیری از iFixit شده است.

در سرفیس لپ‌تاپ ۳ (Surface Laptop 3) تمامی اجزا توسط آهن‌ربا و پیچ‌ها در کنار هم نگه داشته شده‌اند درنتیجه امکان بازکردن و جدا کردن اجزا برای تعمیرات مختلف ساده‌تر خواهد بود. در زیر لپ‌تاپ، ۴ پیچ مخفی قرار گرفته که صفحه‌کلید را از لپ‌تاپ کاملا جدا خواهد کرد و این قدم اول متخصصان و تعمیرکاران است که تمامی اجزا را آشکار خواهد ساخت.

ازآنجاکه مایکروسافت از اجزای ماژولار در داخل این دستگاه استفاده کرده، جایگزین کردن همه‌ی اجزاء بسیار آسان است. به‌عنوان مثال، SSD فقط با پیچ در این لپ‌تاپ قرار گرفته است درنتیجه با سهولت جایگزین خواهد شد. درواقع پس از بازکردن پیچ‌های اولیه و برداشتن صفحه‌کلید، کاربران می‌توانند به‌راحتی صفحه‌نمایش را هم جدا و جایگزین کنند. تنها چیزی که واقعا جایگزینی آن سخت است، باتری بوده که در جای خود چسبانده شده است. iFixit جزییاتی را دراین‌زمینه ارائه کرده که در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سرفیس لپ‌تاپ
  • قدم اولیه برای بازکردن لپ‌تاپ با طراحی هوشمندانه‌ای ارائه شده و نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر این مدل نسبت به مدل‌های قبلی است.
  • M.2 SSD کاملاً ماژولار بوده و دسترسی به آن آسان است.
  • از پیچ‌های Torx Plus در این مدل استفاده شده که پیچ‌گوشتی‌های آن کمیاب است؛ اما با پیچ‌گوشتی‌های پیچ‌های Torx به‌راحتی می‌توان این پیچ‌ها را باز کرد.
  • دسترسی برای جداسازی نمایشگر در اولویت خوبی قرار دارد و به‌راحتی قابل جداسازی خواهد بود؛ اما در صورت نیاز باید به‌طور کامل جایگزین شود و اجزای آن ماژولار نخواهند بود.
  • درحالی‌که بسیاری از مؤلفه‌ها ماژولار هستند؛ احتمالا جاسازی و بستن قطعات کمی پیچیده خواهد شد.
  • باتری کاملا محکم به دستگاه چسبانده شده و جداسازی آن ماجرای پیچیده‌ای خواهد بود.

طراحی بهتر و دسترسی آسان به مؤلفه‌ها در این مدل باعث شده است تا امتیاز سرفیس لپ‌تاپ در تعمیرپذیری از ۰ به ۵ برسد. درحالی‌که مایکروسافت هنوز هم جای پیشرفت دارد و می‌تواند این سری از محصولات را اصلاح کند. اما به‌هرجهت سرفیس لپ‌تاپ ۳ هنوز هم بهتر از سرفیس لپ‌تاپ ۲ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات