Gigabyte لپ تاپ های گیمینگ Aero 15-X9 و Aero 15-Y9 را رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
Aero 15-X9 و Aero 15-Y9 لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید گیگابایت هستند که ساعاتی پیش در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند.
تبلیغات

گیگابایت (Gigabyte) یکی از اولین تولیدکنندگان رایانه‌ی شخصی رومیزی بود که به ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک‌وزن و نازک روی آورد. حال که اکثر شرکت‌های بازار وارد این حوزه شده‌اند، این شرکت تصمیم گرفته با معرفی ویژگی‌های نوآورانه‌ی جدید، توجهات را به‌سمت خود جلب کند. 

گیگابایت با دو لپ‌تاپ Aero 15-X9 و Aero 15-Y9 به نمایشگاه CES 2019 قدم گذاشته است. هر دو این لپ‌تاپ‌ها از پلتفرم هوش مصنوعی ویژه‌ی مایکروسافت موسوم به Azure AI استفاده می‌کنند تا به‌صورت خودکار و براساس نوع فعالیت شما (انجام بازی یا ویرایش ویدئو یا وب‌گردی) توان پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی را تغییر دهد و آن را بهینه کند. به‌بیانی دیگر، این کار تقریبا همچون اورکلاکینگ هوشمند است و در نوع خود بسیار جلب‌‌توجه می‌کند.

لپ تاپ Aero 15-Y9 گیگابایت / Gigabyte

استفاده از هوش مصنوعی به‌منظور بهینه‌سازی تجربه‌ی گیمینگ

نحوه‌ی تأثیرگذاری این پلتفرم هوش مصنوعی روی تجربه‌ی بازی‌کردن یا وب‌گردی، بعدها در بررسی‌های تخصصی کارشناسان مشخص خواهد شد. با‌این‌حال، بهتر است نگاهی به مشخصات فنی دستگاه‌های جدید گیگابایت نیز بیندازیم. Aero 15-X9 و Aero 15-Y9 با مشخصات فنی و طراحی ظاهری‌شان، محصولاتی درخورتوجه برای برند گیگابایت به‌شمار می‌آیند.

لپ‌تاپ Aero 15-Y9 که اکنون پرچم‌دار جدید شرکت گیگابایت به‌شمار می‌آید، از پردازنده‌ی شش هسته‌ای i9-8950HK اینتل، نمایشگر ۱۵.۶ اینچ 4K مجهز به گواهی X-Rite Pantone، کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 2080 Max-Q GDDR6 انویدیا با حافظه‌ی گرافیکی هشت گیگابایت و حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار دو اسلات M.2 NVMe PCIe SSD بهره می‌برد. دیگر مدل‌های این لپ‌تاپ از ۸ یا ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز برخوردارند.

لپ تاپ Aero 15-Y9 گیگابایت / Gigabyte
لپ تاپ Aero 15-Y9 گیگابایت / Gigabyte

Aero 15-Y9؛ پرچم‌دار جدید گیگابایت با ۶۴ گیگابایت رم و کارت گرافیک قدرتمند

لپ‌تاپ Aero 15-X9 که مدل به‌نسبت ضعیف‌تر به‌شمار می‌آید، تقریبا همین مشخصات را دارد، با این تفاوت که در دو مدل جداگانه یکی با پردازنده‌ی i9-8950HK و دیگری با پردازنده‌ی ضعیف‌تر i7-8750H روانه‌ی بازار می‌شود. یکی از مدل‌های این لپ‌تاپ به نمایشگر مشابه Aero 15-Y9 مجهز شده و مدل دیگر از نمایشگر ۱۵.۶ اینچ ۱۴۴ هرتزی با وضوح 1080p بهره می‌برد. قدرتمندترین مدل این لپ‌تاپ از کارت گرافیک RTX 2070 Max-Q انویدیا بهره می‌برد. 

هر دو این محصولات باتری ۹۴ وات‌ساعتی لیتیوم‌پلیمری دارند؛ بنابراین همچون مدل پیشین خود، می‌توانند عملکرد درخورتوجهی در زمینه‌ی عمر باتری از خود نشان دهند. از دیگر مشخصات این دو لپ‌تاپ، وزن حدودا دو کیلوگرمی است. این، یعنی لپ‌تاپ‌های جدید گیگابایت در میان لپ‌تاپ‌های سبک‌ گیمینگ بازار قرار می‌گیرند. به‌علاوه، ابعاد این لپ‌تاپ‌ها ۲۵۶.۴ در ۲۵۰ در ۱۸.۹ میلی‌متر است و از بلوتوث نسخه‌ی ۵ پشتیبانی می‌‌کنند.

لپ تاپ Aero 15-Y9 گیگابایت / Gigabyte

درحال‌حاضر، قیمت و تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید گیگابایت مشخص نشده؛ اما بد نیست بدانید قیمت پایه‌ی مدل پیشین این لپ‌تاپ‌ها، یعنی Aero 15X، درحدود ۲٬۲۰۰ دلار بود. 

 در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ‌تاپ‌های ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به‌همراه گالری تصاویر و مقایسه و لینک فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها در بانک محصولات زومیت دراختیار شما قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات