۱۲ مانیتور فری سینک، به فناوری جی-سینک انویدیا مجهز می‌شوند

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد پشتیبانی از فناوری جی-سینک را برای ۱۲ مانیتور فری‌سینک در دسترس قرار دهد.
تبلیغات

انویدیا در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی خود در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از فناوری G-Sync را به چندین مانیتور FreeSync بیاورد. ۱۲ مانیتور که در فهرست انویدیا قرار دارند، در روز ۱۵ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷) با دریافت یک به‌روزرسانی، به فناوری جی-سینک مجهز خواهند شد.

قابلیت سینک (همگام‌سازی) انطباقی که رفرش‌ریت مانیتور را روی خروجی به‌دست‌آمده از پردازنده‌ی گرافیکی قفل می‌کند، باعث می‌شود تا سکانس‌های اکشن به‌شکل روان‌ و بدون لگ اجرا شوند. این فناوری امروزه یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌ها برای رایانه‌های گیمینگ رده‌بالا به‌شمار می‌آید. 

دو شرکت AMD و انویدیا دو نوعِ خاص از این فناوری را به‌صورت اختصاصی توسعه داده و آن‌ها را فری‌سینک و جی-سینک نام‌گذاری کرده‌اند؛ این دو نوع فناوری همواره در رقابت با هم بوده‌اند و هیچ‌گاه پیش نیامده بود که در مانیتوری، شاهد پشتیبانی از هردوی آن‌ها باشیم. اما این‌بار در CES 2019 سنت‌شکنی رخ داده است و کاربران دیگر مجبور نیستند برای دست‌یابی به یکی از این فناوری‌ها، سراغ مانیتورهای خاصی بروند. 

جی-سینک انویدیا برای مانیتورهای فری سینک AMD

در واقع تا پیش از اعلام این خبر، دارندگان کارت گرافیک‌ انویدیا مجبور بودند مانیتورهای جی-سینک را که به‌طور معمول قیمت بالاتری دارند، تهیه کنند. از طرفی فناوری فری‌سینک که از لحاظ فنی استفاده از آن برای همه امکان‌پذیر است،‌ همواره یکی از انتخاب‌های اصلی دارندگان کارت‌های AMD بوده است.

با همه‌ی این‌ها، ظاهرا مانیتورهای فری‌سینکِ کمی در بازار هستند که بتوانند از فناوری جی-سینک انویدیا پشتیبانی کنند. مدیرعامل این شرکت در کنفرانس CES روی سن آمد و گفت که آن‌ها بیش از ۴۰۰ مانیتور مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند که در این بین تنها ۱۲ مورد واجد شرایط بوده‌اند. Nvidia به‌زودی ۱۰۰ مانیتور دیگر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

در انتها، از شما دعوت می‌کنیم فهرست مانیتورهای فری‌سینک را که قرار است به فناوری جی-سینک انویدیا مجهز شوند، مشاهده کنید.

فهرست مانیتورهای فری‌سینک که قرار است به فناوری جی-سینک مجهز شوند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات